Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

TV, Nederland 2, 16 Januari 21:10 – Islamisering-PVV-verkiezingen-en dan?

Bekijk hieronder de uitzending van KRO’s In de Schaduw van het Nieuws.

Het komend weekend heb ik 2 keer de gelegenheid om in een TV/radio-programma uit te leggen, waarom de islam als totalitair systeem met een uiterst kwalijk rolmodel als Mohammed en een afgod, die uiteraard geheel anders is dan de Ene ware God van Abraham, Isaak en Jakob, ontmaskerd moet worden als een letterlijk doodlopende weg.

En dat doe ik dan uit liefde voor mijn moslimmedemens en ook in het belang van een beetje meer vrede op aarde, zolang Yeshua ha Mashiach ben David nog niet als Koning regeert van uit Yerushalayim.

Vrijdagavond 15 jan. is de opname bij de KRO voor het programma “in de schaduw van het nieuws” en dat is te zien op zaterdagav. 16 jan. 21.10 uur op Nederland 2 –http://indeschaduwvanhetnieuws.kro.nl/seizoenen/2009-2010/afleveringen/16-01-2010/

In gezelschap van Nilgun Yerli (de Turkse cabaretiere, die Wilders recent een bos bloemen wilde geven), Joost Niemoller (schrijver van boeken en artikelen opwww.hetvrijevolk.com waar ik zelf  ook op schrijf, zie onder “auteurs”) en anderen gaan we olv. Arie Boomsma in gesprek.

Thema is: ga je nu wel of niet PVV stemmen en hoe verschuift dat soms ?

Uiteraard via www.kro.nl of via “uitzending gemist” ook achteraf te beluisteren.
Foto’s  onder dankzegging welwillend ter beschikking gesteld door het Reformatorisch Dagblad.

Klik foto voor een vergrotingKlik foto voor een vergroting

Nalv deze uitzending werd ik verzocht om wat foto en videomateriaal en dat zal ik ook op mijn website gaan zetten, in de loop van de week en na de uitzending; foto’s en video van vliegtuig met Wegwijzertekst voor wie verdwaald is : “Jezus de enige weg tot de Vader” bij opening moskee voor 2500 personen juni 2007 in Amersfoort.

Dat gold trouwens niet alleen voor moslims, maar ook voor het grootste gedeelte van Amersfoort/Nederland, wat ook deze Weg niet kent. http://www.refdag.nl/artikel/1305946/Christelijk+cadeautje+voor+moslims.html

Dan heb ik zaterdagmorgen 16 jan. een rechtstreeks gesprek op de Lokale Omroep Spakenburg, waar men bezig is met de pas opgerichte  SVP, Spakenburgse Vrijheids Partij, (initiatief Peter Frans Koops, www.svpbunschoten.nl ) om naam te maken voor de gemeenteraadsverkiezingen; zowel de politieke als  religieuze kant van de islamisering zal ter sprake komen.

De SVP ziet het ook als belangrijk om de kerken wakker te schudden, want naar verluidt is het net als elders in Spakenburg/Bunschoten en houden de meeste kerken politiek correct hun mond en het is zeer kwalijk, dat de profetische (waarschuwende) taak mbt. de islamisering wordt verwaarloosd.

En daarmee ook de evangeliserende en pastorale taak naar moslims, die dat wensen!

Mochten er kerkleiders zijn, die dat wel goed doen, dan zie ik uit naar reacties, ter bemoediging.

Te beluisteren  van 10-11 uur in het programma van Maarten van der Molen in “Molen praet” via hun website rechtstreeks www.omroepspakenburg.nl , waar  het ook  in de loop van de middag  op staat om later te beluisteren. Kan ook via de ether 107.5 fm of via lokaal Spakenburg kabel 102.4 fm.

Van beide uitzendingen e.a. staan de weblinks na de uitzendingen op http://tora-yeshua.nl/2009/09/radiointerviews-met-ben-kok/ en uiteraard zijn reacties welkom onder dit artikel op mijn website, om verder in gesprek te zijn.

Vriendelijk verzoek: graag dit bericht breed rondsturen, zodat het gesprek over de toekomst van Nederland verder op gang komt en vooral,dat de waarheid eindelijk es op tafel komt en we die politiek correcte leugencultuur doorbreken.

Shalom,
Ben Kok (joods-christelijk pastor)
tora-yeshua.nl

Navigeer naar andere artikelen

23 Responses to TV, Nederland 2, 16 Januari 21:10 – Islamisering-PVV-verkiezingen-en dan?

  1. Geachte heer Kok,

    Laatst is de website van de Hersteld Hervormde Kerk te Schiedam door fundamentalistische moslims gekraakt, zij lieten een foto van de blauw moskee (istanbul) achter met haatteksten. Afschuwelijk, dat zouden christenen in Turkije eens moeten doen, dan zouden ze voor hun leven moeten vrezen. De islam is een levensgevaarlijke ideologie, geen godsdienst, en is uit op een totale machtsovername. Ik wens u veel kracht en sterkte toe.

  2. Hallo Ben,

    Ik had je artikel op deze site al eerder gelezen. Vandaag ook als ‘link’ op HVV.

    Uit eigen ervaring kan ik zeggen dat het veel aangehaalde Credo: ‘Joods-Christelijke roots’ van Nederland en Europa, wél met de mond wordt beleden op islamkritische sites als bv. HVV, maar dat in werkelijkheid het merendeel van de artikelenschrijvers en reacties komen van dezelfde God-haters en soms zéér felle atheïsten!

    Jouw artikelen zijn voor deze niet-islamieten en fervente atheïsten een regelrechte kwelling en pijniging. Iedere verwijzing naar God, de Vader van Jezus Christus, (dus niet ene alla…), doet hen kromtrekken van afschuw en walging.

    Al zullen zij dit nooit(!) openlijk toegeven, ze doen wél hun voordeel met jouw site. Vanuit hun ‘van God los zijn’, is jouw inbreng voor hen erg veilig, en komt als kruiwagen goed van pas tegen de islamisering van Europa.

    Verwacht dus – als tot Christus bekeerd – niet veel van sites die voor een groot deel bestaan uit fanatieke Godloochenaars. Ook al hebben ze nog zoveel vrijheid in hun vaandel staan, een groot deel van hen wil niets, maar dan ook niets met het evangelie van Christus te maken hebben. En dat evangelie is (na eeuwen door de satan te zijn verkracht en verminkt) toch de enige basis van het vrije westen.

    • Op 14 januari 2010 @ 08:03 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Bedankt Jan; voor sommige personen heb je gelijk met je opmerking, maar voor velen heb je ongelijk.
      In mijn ervaring blijkt, dat vele mensen bij gebrek aan geloofwaardige christenen en kerken het Kind met het badwater hebben weg gegooid.
      Ze walgen van het hypocriete nep christendom, wat je veel ziet en waar ik ook niets van moet hebben.
      Noem me 1 denominatie die niet te kort schiet en afwijkt van de Bijbel in heel wat opzichten!
      Het zijn de uitzonderingen, die op geloofwaardige wijze plaatselijk gemeente van Yeshua zijn, op zodanige wijze, dat een zoekend mens er Yeshua vindt en daarmee de weg tot de Vader.
      De wijze, waarop de geestelijk en politieke leiders de islamisering laten gebeuren , is ten hemel schreiend, evenals de wijze, waarop Tora en de Joden zijn vertrapt.
      Dus ik ben graag in gesprek met de categorie die jij beschrijft en HVV dankbaar voor de ruimte, die ze bieden!
      Meer ruimte dan in de meeste kerken, want die sluiten de deuren , als ik preek over islamisering en de joodse basis van ons geloof, sukkelen liever door in eigen karrespoor, politiek correct en lafhartig.
      Zie graag uit naar je reactie, of je herkend wat ik zeg,
      Shalom,
      Ben

  3. Hallo Ben,

    Dat veel mensen een afknapper hebben gekregen van het christendom begrijp ik maar al te goed. Het is inmiddels een karikatuur van wat het in de eerste 2 eeuwen was. Maar wie nog oprecht zoekt zal het toch vinden. Zelf vind ik dat welke religie dan ook, zich niet moet bemoeien met politiek. Dit heeft alleen maar ellende voortgebracht. De scheiding van kerk en staat moet bewaard blijven, zeker wat de islam betreft!
    Dat de ‘christelijke’ partijen inmiddels een ramp voor dit land zijn beaam ik volkomen. Het zich vrijwillig aan de islam onderwerpen is inderdaad uiterst dom en vooral zeer laf.
    Het pluche zit blijkbaar lekker en het geweten is inmiddels dichtgeschroeid met veel brandijzers.
    Daarom heb ik jaren VVD gestemd, maar toen ook zij de islam begonnen te omhelzen ben ik overgestapt naar Geert en zijn club. Zij zijn de enige die ervoor willen zorgen dat Nederland en Europa geen hel op aarde gaan worden, al is dat hier en daar helaas al wel het geval.
    HVV lees ik ook, al is het maar om te zien hoever de ‘rivieren van bloed’ mijn voordeur zijn genaderd.

    Gr, Jan

  4. @torayeshuadmin
    @Jan

    Beste Ben,
    Geweldig initiatief! Complimenten. Goed ook dat je de onwetende westerlingen opnieuw Christus wil laten zien. Maar misschien leg je de drenpel te hoog. Je spreekt namelijk “zware” geloofstaal. Ik bedoel dat op zich niet negatief, hoor. Ik heb respekt voor geloof. Maar feit is wel dat mensen tegenwoordig bijna nihil ervaring hebben met christelijk geloof en zulke uitspraken is voor hen abracadabra. Velen zullen het wellicht gek of eng vinden. Denk je niet dat je meer zult bereiken als je in eenvoudiger termen Jezus verkondigt en in eerste instantie probeert aan te sluiten bij de ervaringen van je publiek? Het zijn, zoals Paulus zou zeggen, nog zuigelingen die alleen melk kunnen verdragen. Ook dat bedoel ik niet denigrerend naar die mensen of zo, maar ik hoop dat je begrijpt wat ik bedoel.

    Beste Jan,
    Jouw afwijzing van de VVD is denk ik onterecht. We weten allemaal dat Bolkestein een zeer islamkritische liberaal is en onder zijn fractievoorzitterschap was de VVD een echte rechts-liberale partij. Zij hebben toen het integratiedebat geïnitieerd. Bolkestein was een titaan. Dijkstal was een zwakkeling die heel ver naar links opschoof. Hij heeft veel VVD-stemmers van de partij vervreemd. Hoewel Mark Rutte nog lang niet zo’n leider als Bolkestein is, profileert hij zich toch duidelijk als een rechtse liberaal die een zo ruim mogelijke vrijheid bepleit. Zijn pleidooien voor de vrijheid van meningsuiting en de vrijheid van expressie van Wilders en van cartoonist Nekschot zijn ferm en duidelijk, onverschrokken, vrij van enige concessies aan de islam. Dus ik begrijp niet waarom jouw oordeel zo hard is. M.i. is de VVD weer op weg naar de oude glorie: een rechts-liberale partij a la Bolkestein die trots is op de vrijheidsidealen van het Westen en die zelfverzekerd aan immigranten voorhoudt.

    Groeten, Raymond.

    • Op 15 januari 2010 @ 11:35 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Hi Raymond, dank voor je enthousiasme; zie verder mijn artikel “hoe leer ik de Ene ware God kennen” op de voorpagina van deze website.
      Is dat te moeilijk denk je? Hoor het graag, shalom, Ben

  5. Geachte Raymond,

    Waar u de laatste jaren verbleef is mij een raadsel. Mensen als Wiegel en Bolkestein riepen vroeger wel rake dingen, maar zijn daarna snel gedeserteerd en hebben veilig gekozen voor het dikbetaalde pluche.
    De ideale schoonzoon en krullenboy Rutte, ventileert inderdaad de ruimst mogelijke vrijheid. Een vrijheid die door de islam met handen en voeten zéér dankbaar wordt omarmd!
    Om u uit de droom te helpen hierbij wat zoekresultaten. De laffe nietszeggende tweeslachtigheid van de VVD is net als de ‘christenlijke’ partijen een ramp voor dit land.

    VVD eist ruimte voor de Islam!
    http://www.dag.nl/binnenland/vvd-eist-ruimte-islam-24123

    Moslims hebben in Nederland de ruimte om hun geloof te beleven en dat moet vooral zo blijven!
    http://www.stemvvd.nl/index.aspx?FilterId=974&ChapterId=1147&ContentId=8992

    VVD leest voor uit dagboek Ella Vogelaar, partij nu pro-islam:
    http://www.pvv.nl/index.php?option=com_content&task=view&id=1321&Itemid=12

    Gr, Jan

    P.S,
    Doe Kamp de groeten. Rijd uw vriend nog steeds rondjes op zijn motor zonder helm op Curacao? Wat een krachtdadig optreden toch! Heerlijk die VVD……………

  6. Beste Ben

    De tekst waar je naar verwijst is uiteraard geschikt voor op deze weblog. Dan kunnen mensen die daar bewust naar zoeken zich informeren over waar jij voor staat. So far, so good. Maar binnen het kader van de tv-uitzending en binnen het kader van jouw doelstelling (waarschuwen voor islamiseren) past m.i. toch een heel andere benadering. Op tv bereik je een algemeen publiek. Als je wilt dat je boodschap bij zoveel mogelijk mensen aankomt, moet je:

    -niet teveel in één keer willen zeggen, maar enkele kernpunten selecteren. Het moet bevattelijk, memoriseerbaar en straight to the point zijn.

    -zo weinig mogelijk bijbelcitaten en theologisch jargon gebruiken (want dat doe je heel veel!). Ik zou in jouw geval de concrete liefde van Jezus als norm stellen tegenover het perverse normen- en waardensysteem van de islam en duidelijk maken dat de westerse cultuur bestaat en leeft dankzij die christelijke ethiek, dat het Westen niet zou zijn zonder die ethiek. Ethiek is iets concreets en wordt door mensen begrepen. Daar zien ze ook het belang van in. Ik zou me onthouden van abstracte geloofsverkondiging; dat werkt vervreemdend.

    -andere controversiële thema’s vermijden. Jouw thema (islamkritiek) is al controversieel, dus je veroorzaakt een scheiding der geesten: viervijfde deel van de bevolking schrikt er voor terug. Als je ook nog eens andere controversiële thema’s erbij zou gaan betrekken (bijv. evolutie vs. schepping) wordt de groep mensen die jouw boodschap aannemen nog kleiner (van het eenvijfde deel dat je overhoudt vervalt weer eens 90%).

    Vat deze kritiek op als aansporing tot introspectie. Maar niemand heeft de wijsheid in pacht. Ik vergis me net zo veel als ieder ander. Als ik dingen verkeerd zie, zeg je het maar en dan neem ik ze terug. Ik sta achter jouw zaak, ook ik ben bezorgd om de islamisering. Maar daarom is het van belang om met strategie en politieke tact te werk te gaan.

    Wees dus voorzichtig als de slangen en eenvoudig als de duiven (Mt 10:16)

    Groeten!

    • Op 16 januari 2010 @ 08:31 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Hi Raymond, bedankt voor je meedenken; ik las het na de TV opnames, maar ik had wel deze insteek en ben benieuwd wat de uiteindelijke uitzending weergeeft na montage.
      Shalom,
      Ben

  7. Mijn stem gaat dus zeker naar de PVV. Mijn mening is nog steeds voor geen centimeter veranderd en zal ook niet veranderen!
    Mooi gezegd Ben, zowel vanmiddag op de Dam met de Koptische Christenen als vanavond bij Arie Boomsma.

  8. Geachte heer Kok,

    Hulde voor uw bijdrage aan het programma ´In de schaduw van het Nieuws´. Het was verhelderend en een verademing om te zien hoe iemand vanuit de ooit heel vanzelfsprekende, zelfverzekerde christelijk-Nederlandse gedachte geestelijke weerstand weet te bieden tegen de islam.

    De algemene misvatting over de islam is dat het niet meer dan een religie en een privé-overtuiging is, en dat we de ruimte daaraan moeten geven.

    De mensen vergeten echter dat de islam werkt vanuit de salamitaktiek: een moslim erbij betekent gezinshereniging, en dat betekent nog meer kinderen. Een van de voorbeelden.

    Maar wat men vooral vergeet is dat de islam een stelsel is van elementen dat de bestaande orde (die gestoeld is op nog binnen uw gezindte actief aanwezige) normen en waarden en levenswijze omver wil werpen, hier in de Dar-al-Harb.
    De islam is méér dan een religie. De islam is, met zijn Hadith, 1. een zingevend stelsel, 2. een identiteit tegenover de Nederlandse identiteit, 3. een demografisch project teneinde de autochtone bevolking in aantallen weg te concurreren, 4. een rechtsstelsel dat overal antwoorden voor zou moeten hebben (die contrasteren met onze mores, en gelet op het buitengewoon hoge percentage islamitische rechtenstudenten mogen we ons zorgen maken over de richting die in Nederland uit gaat), 5. een politiek stelsel met een agressief en totalitaire aard.

    We moeten wakker worden en onze wortels herontdekken. Alleen zo kunnen we de zelfverzekerdheid herwinnen waarmee we eerdere kolonisatiepogingen hebben afgeweerd. Mogen uw inzichten en meningen, en die van andere nuchtere Nederlanders, ons volk daarbij de handvatten aanreiken.

    Met vriendelijke groet,

    Marcel Bas.

  9. Geachte heer Kok,

    mijn complimenten voor uw duidelijke analyse in het programma “in de schaduw van het nieuws”.

    Helaas heeft u gelijk dat zowel de politiek als de kerken het Islam probleem niet durven te benoemen.

    Helaas ontbreekt in dit land ook de regie door een sterke leider, Balkenende is een zwalker die de term “normen en waarden” niet meer durft te gebruiken omdat hij zelf inziet dat hij zich er inmiddels zelf ook niet meer aan houdt.

    Hij spreekt al niet de waarheid over het aanvegen van een stoepje en laat zijn vrouw dan zelfs de kastanjes uit het vuur halen.

    Helaas mag je je in dit land ook niet uitspreken over je politieke voorkeur, ik ben al een keer als een paria behandelt toen ik er voor uitkwam dat ik op de VVD stemde, ik zal zeker niet melden aan anderen dat ik bijvoorbeeld op de PVV zou stemmen, er worden zelfs mensen niet op aangenomen of erger nog, voor ontslagen…………………..

    Vriendelijke groet,

    Joao

  10. Op 16 januari 2010 @ 23:58 schreef J.v.d.Hout

    Beantwoorden

    Beste Ben,
    Al ruim 10 jaar geleden begon ik met het bestuderen van de Islam en ontdekte al snel, dat dit geloof een gewelddadige misdadige basis heeft en discriminerend is tegenover andere religies. Ik ben vorig jaar begonnen met het vertalen van alle ahadeeth van Sahih Muslim in het Nederlands, om dat nog beter te kunnen bewijzen.
    Ik zag je in het t.v. programma Islamisering-P.V.V. en je deed het fantastisch. Ik hoorde je zeggen, dat jij ook de ahadeeth kent.
    Graag wil ik weten, of alle ahadeeth al vertaald zijn in N.L.want dan kan ik net zo goed stoppen met mijn vertalingen.
    Ik bedoel elke hadith van Bukhari,Muslim, Dawud en Malik-Muwatta.
    Als er nog geen Nederlandse vertalingen van zijn, kun je die van Sahih Muslim van mij krijgen, als ik er ooit mee klaar ben. Ik ben bijna op de helft, maar wil eerst nog alles controleren.
    Mijn vraag is: Als je interesse hebt, neem dan contact met mij op via het e-mail adres, wat ik bij het reageren heb opgegeven.
    Graag hoor ik wat van U en ga door met Uw steun aan Hr.Wilders.

  11. Beste Ben

    Met veel plezier en interesse naar je optreden bij Ín de schaduw van het nieuws gekeken.
    Zeer opvallend was dat de moslima in het gezelschap weer alle feiten aangaande de islam ontkende dan wel bagateliseerde.Erg herkenbaar en helaas steeds weer terugkerend. Zij denken met allah aan hun zijde alles te kunnen doen en maken.
    Bij de straatinterviews ook weer moslims die niet de waarheid spraken wat betreft de islam ideologie.

    Gods zegen op uw werk

  12. Het hoogtepunt was jouw uitspraak “Wilders betaalt de onbetaalde rekening van de hele Christenheid die te slap is om haar mond ópen te doen. Schande!” Bedankt Ben!

  13. Op 17 januari 2010 @ 15:17 schreef joahn westers

    Beantwoorden

    Geachte heer Kok,
    dank voor uw duidelijke, open en kwetsbare positie in het gesprek bij de KRO!
    U maakte duidelijk dat de islam als religie haatdragend en verduisterend is. Niet iedereen pakte dit op. Er werd namelijk steeds teruggegrepen op die mensen, moslims en niet-moslims, die oprecht een eerlijk ( willen)zijn. En natuurlijk zijn die er.
    Het gaat om de verderfelijke wereldwijde invloed van de anti-joodse en anti-christelijke islam. Een religie die zich superieur voelt ten opzichte van alles en iedereen.
    Ik maak me ( als christen)ernstig zorgen en zoek naar een manier om mijn verantwoording te nemen.

  14. Beste Ben

    Ik heb de uitzending gezien. Goed gedaan!

    Wat mij opviel, was dat de politieke correctelingen niet ingingen op de inhoudelijke bezwaren die PVV-sympathisanten noemen tegen de islam (de zucht naar overheersing, onderdrukking in islamitische landen, de aansporing tot onverdraagzaamheid en strijd tegen andersdenkenden e.d.). Ze gaan het allemaal uit de weg.

    De sterkste uitspraak vond ik “Wilders predikt geen onverdraagzaamheid, maar ontmaskert onverdraagzaamheid”. Schitterend!

    Groeten, Raymond.

  15. Op 17 januari 2010 @ 20:57 schreef W. de Jong

    Beantwoorden

    Lees ook eens de artikelen op deze site: http://brabosh.com/

  16. Geachte Ben Kok,

    jammer dat weloverwogen reacties die niet zo lovend zijn over uw optreden, niet geplaatst worden. Nu staan er voornamelijk uitspraken van applaudiserende
    geloofsgenoten.
    Ik vroeg mij af hoe uw Leidsman zou reageren op zoiets als de Islam. Afgaande op
    hoe Hij reageerde op andersdenkenden waar Hij mee te maken had, Romeinen,
    Farizeërs, Schriftgeleerden, kan ik me niet goed voorstellen dat Hij zich achter het
    gedachtegoed van Wilders zou scharen.
    Zijn Koninkrijk is toch niet van deze aarde, terwijl Wilders duidelijk wel een bepaald
    ‘koninkrijk’ in Nederland wil creëren? Zou Jezus niet veel meer de communicatie zijn
    aangegaan op individueel niveau ipv. de polarisatie?

    Ik lees graag hoe u hierover denkt.
    vriendelijke groet, Ad

    • Op 18 januari 2010 @ 15:39 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Hi Ad, er zijn vrnl. positieve reacties, slechts 2 die niet terzake deden heb ik weggelaten en zoals je ziet, sta jij er gewoon op.
      Lees maar es in Matth 23 hoe Yeshua met geestelijk leiders, die helemaal fout zaten, om gaat.
      Met Mohammed zou Hij zeer korte metten maken, net zo goed als degenen in Matth. 23; maar altijd in liefde bedoeld, om hem van zijn leugens tot inkeer te brengen.
      Het gaat in de hele discussie niet om PVV/Wilders, hoe zeer ik overigens zijn optreden waardeer over het algemeen mbt de islamisering, maar veel meer om de bedreiging van onze vrijheid.
      Syp Wynia zegt op Elsevier precies hetzelfde.
      Shalom,
      Ben

  17. Hallo Ben,

    Ook ik zag je uitzending op KRO, en heb je website een beetje bekeken. Maar ik haakte een beetje af, bij je “islam en obama zijn anti-christ” artikelen. Het feit dat jij contact hebt met Hans Jansen, doet mij ook fronsen over in welke kringen hij zich bevindt. Ik zou graag een keer het debat met je aan willen gaan, voor de ogen van jouw gemeente.

    Hoogachtend,
    Mojo

    • Op 18 januari 2010 @ 15:32 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Prima Mojo, graag verneem ik wie er achter Mojo schuilt (ik ben niet zo weg van anoniem) en hoe en waar we dat debat kunnen voeren.
      shalom,
      Ben

  18. Mojo,

    Ik neem aan dat Ben nog te horen krijgt hoe en waar?
    Graag ben in aanwezig bij dit debat.

    Met vrederijke groet,

Geef een reactie

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*