Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

Een bijzondere reactie op deze website!

Naar: Ben Kok

Bericht:
Beste Tora Yeshua,

Ik heb een aantal vragen. Ik ben een voormalig (militant) Atheist, en nu in bekering (terug)naar Jesus Christus. Ik was het type Atheist dat de boeken van Richard
Dawkins en Christopher Hitchens las, en religie ”irrationeel”,”sprookjes” en ”brainwashing” noemde.
Diep in mijn hart meende ik het nooit, ik liep gewoon mee met de immens populaire Atheistische opvattingen van vandaag de dag. Het Atheisme is enorm populair, omdat
mensen zichzelf als Atheist zijnde ”intelligent” en ”onafhankelijk” kunnen noemen.
Als Atheist kan men heel trots zeggen: ”ik geloof niet in God, ik geloof in mezelf”. (deed ik ook allemaal)
Echter, ik ben erachter gekomen dat het Atheisme, niet het Christendom, irrationeel is omdat het geen poot heeft om op te staan.
De evolutietheorie is niet bewezen en enorm veel (Agnostische) wetenschappers spreken zichzelf ertegen uit, maar worden vaak niet echt gehoord.
Dan niet te spreken over de big bang theorie, die al helemaal belachelijk is. Het merendeel van de zelf genoemde Atheisten weet dit zelf niet eens, en lopen blindelings mee met het bespotten van het Christendom.
Het merendeel weet niet eens wat het Christendom exact is. Wie Jesus Christus was. Dit komt naar mijn mening omdat het Christendom zo absent is geraakt in Europa.
Ik ben altijd een denker geweest, en mijn brein begon wat meer voor zichzelf te denken.
Honderden websites, you tube video’s, tientallen boeken en een Bijbel (per ongeluk de Katholieke versie gekocht) later ben ik bezig met mijn bekering naar het Christendom.
Ik zeg ”bezig”, omdat ik nog zo veel vragen heb, waar ik een antwoord op moet vinden.
Ik zou u in deze e-mail zo 100 hele goede vragen kunnen stellen, uiteraard bespaar ik u daarmee. Een ding weet ik wel zeker, en dat is
dat ik Protestant en/of evangelisch ben. Maar ik heb uiteraard niks
tegen de andere doctrines.
Mijn vraag is het volgende.
U bent het waarschijnlijk ook wel met mij eens dat onze samenleving (West-Europa) een terugkeer moet ervaren naar het Christendom.
Dit is uiteraard niet makkelijk, en zal een proces  zijn van tientallen jaren, maar het is wel degelijk mogelijk. Hoe kijkt u hiertegen aan?
Gelooft u dat we in het einde der tijden leven en dat daarom veel mensen hun eigen verlangens gaan volgen, dat geschreven staat in het
nieuwe testament?
Wat vind u van de plannen van Paus Benedict van de Katholieke kerk om het Westen langzaam terug te laten keren naar het Katholicisme
(onlangs nog in het nieuws)?

Ook wil ik graag van u weten wat u van de Islam vind. Ik begrijp echter dat dit gevoelig is vanwege de politiek correcte terreur waarin we leven, maar wat vinden jullie van de Islam in ons land?
Zelf heb ik grote stukken uit de Koran gelezen en de Hadiths gelezen, en het leven van Mohammed bestudeerd, en heb ik heel duidelijk begrepen dat dit systeem verschrikkelijk is. De Koran roept meer als 100 keer op om ”ongelovigen” te vermoorden, vrouwen te slaan als ze niet ”gehoorzamen”, en het verteld dat Joden afstammen van ”apen en
zwijnen”.
Toch beweren onze politici dat de Islam vrede is. Maar dit is helemaal niet waar. De mensen die zichzelf opblazen en met vliegtuigen in gebouwen vliegen doen precies wat de Koran hen opdraagt.
Ik weet echter dat er ook goed nieuws is, en dat is dat er enorm veel Moslims in de Islamitische wereld de Islam verlaten. Dit is echter niet makkelijk voor ze, omdat er de kans is dat ze vermoord worden op verschrikkelijke wijze. De Islam is ook een soort culturele identiteit, waardoor het nog moeilijker voor ze is.
Zelf geloof ik niet dat de Islam de 21ste eeuw zal overleven.

Graag hoor ik van u.

Alvast bedankt.

Met vriendelijke groet en God´s zegen,

(naam bekend bij redactie, schrijver blijft (voorlopig) liever anoniem)

NB: ik heb uiteraard beknopt geantwoord, maar graag roep ik alle lezers op , een reactie op deze brief te geven, want deze brief geeft goed weer wat velen denken en hoe velen op zoek zijn naar de Enige ware God!

Shabbath shalom,

Ben

Navigeer naar andere artikelen

16 Responses to Een bijzondere reactie op deze website!

  1. “Zelf geloof ik niet dat de Islam de 21ste eeuw zal overleven.” klopt. geloof ik ook niet.
    Voor de eeuw voorbij is zal alle knie zich buigen voor Yeshua Ha Messiach. Ook dus de Islam. Laten we hopen en bidden dat dit snel zal geschieden en niet aan het eind van deze eeuw. Shalom shalom. aan de schrijver van dit stuk.
    Chris

  2. Ik ben het met Chris eens, maar voordat het zover is, zullen we vast nog wel het een en ander horen van de Islam.
    Helaas kan ik je niet bemoedigen wat betreft je vele vragen. Hoe meer ik mij in Gods Woord verdiep, hoe meer vragen dat weer oproept. Maar je zult ook de rode lijn die door de Bijbel loopt gaan zien en gaan merken dat God alles in de hand heeft. Door het uitkomen van profetieën leren we Gods hand in de geschiedenis zien. Zo zien we dat God nog steeds druk bezig is en dat is mede zichtbaar in jou. Er komt een tijd, en misschien al snel, dat er een schifting komt tussen de lauwe christenen en de christenen die staan voor Hun God. Daarvoor moet je open staan voor Gods leidende Geest en die zal bij sommigen de ogen openen. Ik heb het idee dat dat bij jou al aan het gebeuren is, doordat je de gevaren van de Islam onderkent.
    Waar het huidige christendom ook naar toe moet, is dat ze terug gaan naar hun joodse wortels. De Bijbel is grotendeels joods, het Eerste en Tweede Testament en onze Verlosser is joods. Dat kan je niet wegdenken. Wil je de Bijbel goed begrijpen, dan zul je rekening moeten houden met de cultuur en beleving waarin die geschreven is. God heeft door het geven van Zijn feesten en gebruiken veel willen vertellen over verleden, heden en toekomst.
    Ik wens je heel veel zegen toe op je ontdekkingsreis en de leiding van de heilige Geest.

    Shalom,
    Wia

  3. Een erg mooie getuigenis met bijkomend kippenvel!! :-D

    Zelf ben ik (tot mijn grote schaamte nu) na vele jaren in de neonazi-scene te heb gebivakkeerd teruggekomen
    naar onze Vader. Niet door eigen kunnen, maar door Zijn liefde, genade en bovenal geduld voor ondergetekende.

    Doet me erg goed te zien dat Yeshua inderdaad komt voor “de zieken” van deze wereld en ons, vanuit Zijn liefde,
    aanneemt en ten behoeve van ons voorspraak doet en zal doen bij de Vader.

    Hartelijk shalom,
    johan achternaam welbekend bij Ben ;-)

  4. Idd een heel mooie, dus bijzondere getuigenis. “Zulke mensen moeten er meer zijn..”.
    Zal deze uitprinten en laten lezen door twee atheïstische vriendinnen. Zij verklaren mij en manlief Jan voor gek dat we ons bekeerd hebben en weer één geworden zijn met Yeshua.
    Een van de twee heb ‘k omgedoopt als ‘Rode-Jehovah getuige’,zij is helemaal lyrisch van de SP.
    Ieder móet haar verkooppraatjes horen en maar direct lid worden van deze partij. “Mij niet gezien”,was mijn reactie en wat was ze op d’r(rood,verhitte)pootjes getrapt.

    Shalom & G-d Bless!

  5. Geachte Ben Kok, Ik lees dit: http://www.hetvrijevolk.com/index.php?pagina=12069
    Waarschijnlijk is dit stukje valselijk met uw naam ondertekend, want ik kan me van een dominee iets dergelijks niet voorstellen. Daarom attendeer ik u hierop, zodat u actie kunt ondernemen. Shalom.

    • Op 8 september 2010 @ 21:22 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Hi Adrie, dat is wel degelijk van mij, wat is er mis mee, dat ik op ironische wijze schrijf over de Nederlandse politiek en verwijs naar een goed nieuwjaar tot slot?
      Shalom,
      Ben

      • Hi Ben,een hylarisch stukje schrijfwerk van jou in ‘hetvrijevolk’ menig-politiek correct dominee waagt zich hier niet aan en ja,de samenleving verwilderd…de verwarring(Babylon) neemt groteske vormen aan

        shalom,
        Parel

  6. Erg goed stuk in het Vrijevolk!

  7. Oh ik bedoel het artikel in Het Vrije Volk, waar Adrie naar verwijst.

  8. Shalom Ben en allen die dit lezen..
    Heb zitten kijken op tv naar het CDA congres ,heb nog nooit door christen iemand zo horen demoniseren als Geert Wilders,Hij werd afgeschilderd als was hij de grootste Nazi.
    ik vind dit een teken aan de wand,heb in het verleden wel meer oproepen aan deze chr partijen en personen gezonden i.v.m.met HET VOLK ISRAEL.
    Het is nu zover NEDERLAND is RIJP voor HET OORDEEL VAN DE EEUWIGE.
    Joden haters worden omarmd en welkom geheten en toegejuichd.

    Het lijkt precies weer op de tijd vlak voordat WO 2 uitbrak.

    Er heerst Pure Jodenhaat en Zionistenhaat in ons land.

    Terwijl juist de chr CDA mede verantwoordelijk is voor de normeloosheid en het gedogen van homohuwelijken en euthenasie praktijken ,het steunen en goedkeuren van aanvallen op GODS OOGAPPEL ISRAEL.

    Beste Ben ik hou mijn hart vast voor ons land en ik dank DE EEUWIGE dat jij op de bres blijft staan.

    HIJ zegene je.

    Hartelijk Shalom in YESHUA.

    Lou.Sandifort.

    • Op 5 juni 2011 @ 12:48 schreef Petra van de Rijt-Sandifort

      Beantwoorden

      Beste Lou Sandifort,
      ik was op zoek na de afkomst van de familie Sandifort en of ze afstammen van het Joodse volk. Ik ben christen en mijn zus en ik hebben ooit een profetie gehad dat wij niet alleen in het geestelijke ge-ent zijn op het joodse volk maar dus ook in het echt. Nu ik u reacties lees, weet ik het dus zeker dat wij afstammen van het joodse volk. Ik zou het leuk vinden om contact met u te hebben.

      Gods zegen, Petra

      • Prachtig, dat we meewerken aan het programma “Spoorloos” op deze wijze, ik zal je mail aan Lou doorsturen, voor het geval hij dit niet leest.
        Shalom,
        Ben

  9. Graag nodig ik u uit om mijn site te bezoeken waar vele antwoorden te vinden zijn o.a over het verderfelijke roomskatholicisme, islam, etc etc.
    Vriendelijke groet en
    GBY
    Jiooda.
    http://www.jiooda.punt.nl
    P.S.
    Vul in de zoekregel uw onderwerp of een bijzonder woord, dan krijgt u aan de linkerzijde de pagina’s te zien die u heeft opgeroepen.

  10. Op 27 mei 2011 @ 22:27 schreef jan lubach

    Beantwoorden

    ik heb een heleboel reacties gelezen ,en er zitten wel hele mooie bij,ik onderzoek ook heel veel ik lees heel veel, maar als ik dat allemaal doe en ik maak er zoveel werk van ,dan heb ik haast geen tijd meer om de HERE JEZUS uit te dragen,omdat er zoveel tijd gaat zitten in die onderzoeken ,en de HERE jezus heeft gezegt ,gij zult mijn getuigen zijn ,maakt al de volken tot mijn dicipelen,en dat is waar ik mij dan ook het liefste mee bezig houd,ik bedoel te zeggen er is zoveel wat niet goed is als je dat allemaal wilt onderzoeken dan kom je tijd te kort voor het evangelie,in CHRISTUS verbonden j.lubach

    • Bedankt Jan, van harte eens met het evangelie uitdragen, staat daarom ook voortdurend op deze website, rechtsboven op de voorpagina.
      Shalom,
      Ben

Geef een reactie

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*