Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

UPDATE: BEKIJK: EO jongerendag met DVD “islam en waarheid”

Radio & TV Arnhem maakte opnames bekijk de opname hier beneden.


Beste Tora-Yeshua vrienden,

Gisteren was ik op de EO-jongerendag in Arnhem. Ok, wat over de datum, 61 jaar oud, maar ik had de hulp van ca. 15 mensen van St. Zout uit Katwijk, met een achtergrond, die behoorlijk los van de Ene ware God was; zie http://www.stichtingzout.nl/index.php?p=3. En die mensen waren nog maar kort tot geloof in onze Vader gekomen, door Yeshua. Een jongen van 14 jaar, diverse broeders en zusters tussen 20 en 30 jaar, een paar daar nog boven, in hun eerste liefde voor de Vader in Yeshua en met besef van de Tora! Hartelijk dank, baruch ha Shem!

Van uit onze Tora-Yeshua achterban waren er ook enkele mensen en met elkaar waren we op de EO jongerendag om onze DVD “islam en waarheid” uit te delen onder de ca. 30.000 jongeren.
Zie op  http://www.dejaap.nl/2011/06/06/atheistisch-verslag-van-de-eo-jongerendag/ een verslag uit geheel andere hoek, met een directe link naar onze website, waar alle info over de DVD staat. Met dank, dat heeft  “Jaap” goed begrepen.

“Moslims
De moslim moet het sowieso ontgelden. Ik dacht dat ze namelijk in dezelfde God geloofden maar hem alleen anders noemden. Fout. “Hun God is veel gewelddadiger. Onze God is alleen maar liefde. En ze zijn niet goed voor vrouwen.” Er worden ook dvd’s verkocht om moslims te helpen met het vinden van de échte waarheid. ”

Anne van der Bijl, Open Doors, was aan het woord in het Gelredome en gaf mee, dat ISLAM wat hem betreft staat voor “I Sincerely Love All Moslims” , ik houd oprecht van alle moslims. Mede daardoor snapten mensen, die onze stand passeerden al snel, waar het om ging en ca. 1600 (!) mensen namen de DVD mee, voor een gift in de collectebus of de mogelijkheid per bank/giro wat te doen.

En iedereen kan met vragen op onze website terecht, dus we verwachten veel nieuwe bezoekers op de vernieuwde website, die dan ook altijd op de voorpagina het artikel “hoe leer ik de Ene ware God kennen” kunnen gaan lezen.

U zegt natuurlijk meteen:” dat had ik graag ook willen meemaken!”

Dat snap ik, het was een zeer inspirerende dag, met veel gezegende gesprekken. En onze DVD geeft aan de mensen mee, wat Anne van der Bijl niet zei en ook nooit zegt. Namelijk, dat we met liefde voor al die moslims ook noodzakelijkerwijs de Islam ontmaskeren als het meest duivelse systeem ooit, misleiding via de koranafgod Allah en diens valse profeet en het haatboek pur sang, de koran.

Vele christenen willen dat niet weten, want dat is zo vervelend en de schijnvrede verstorend.
Wij zijn echter geen kwakzalvers, maar goede dokters, dankzij Yeshua vertellen we door de Geest geleid de HELE waarheid, in liefde voor de mensen, die gevangen zitten.

Ook juist in de DVD, waarin n.b. Ayaan Hirsi Ali zegt, als ex-moslim en atheist: “jullie christenen moeten die aardige God van jullie naar de moslims toe verkondigen, als men al wil geloven in een God, geloof niet in een haat en moord “god” als Allah, maar in die aardige God van de Bijbel”

Zij weet waar ze over praat, in tegenstelling tot al die voorgangers en politiek leiders, die “er uit zien als het Lam, maar spreken als de draak”, Opb.13:11,12 “dezelfde “god” in Bijbel en koran / gelijkwaardige religie in onze rechtstaat (CU) / religie van vrede / Bijbel en koran hebben veel gemeenschappelijk / Jezus staat als Isa in de koran en meer van dat soort keiharde leugens!
(als u hier uitleg over nodig mocht hebben, vraag het dan even, dan schijf ik daar een artikel over).

Het goede nieuws is: we kunnen deze actie herhalen tijdens de Opwekkingsconferentie in Biddinghuizen, van vr.10 tot ma 13 juni, komend weekend.

Als u aanwezig kunt en wilt zijn om te helpen met het uitdelen van de DVD, mail dan direct even terug, welke dag(en) u kunt komen, dan stuur ik u alle info.

Gewoon er zijn, DVD uitdelen, dat is alles vanuit onze stand; jeugd is prima, maar leeftijd is geen punt, gezien mijn leeftijd, dus kom op.

Stel dat u om wat voor reden niet kunt, wat dan?
-uw gebed.
-uw financiele steun, want het drukken van 10.000 DVD’s kost 6000 euro, ik had geen cent, maar inmiddels hebben zich via St. Zout sponsors gemeld en is het geld deels gegeven en deels voor geschoten. Dus de productie loopt, wordt vrijdag a.s. afgeleverd en dan breng ik het samen met een zeer gewaardeerde broeder naar Biddinghuizen om het geheel verder te organiseren.
Vaak hoor ik zeggen:” als jullie weer een actie hebben, dan kom ik graag mee doen, had ik het maar geweten”. Dit is uw/jouw kans, bid, geef, kom helpen ter plekke, om de 50.000 jongeren tijdens die conferentie tot zegen te zijn, want eerlijk, verreweg de meesten hebben geen idee van de islam en dat me vele moslimjongeren bij hen op school!
En via de DVD vernemen ze dan ook het evangelie, want aan het eind stel ik de kijker voor de keus: koran of Bijbel, zeg het maar, een afgod of de God van Abraham, Isaak en Jacob , kies maar en bezoek
tora-yeshua.nl voor nadere uitleg. Dat doen er velen, honderden per dag.
-gebed: ga in uw binnenkamer of organiseer een bidstond.
-fin. steun om de DVD productie te betalen en alle bijkomende kosten: 6199795 , Stichting Gospel Proclaiming Media, Amersfoort
-uitdelen DVD ter plekke: mail even terug met naam, adres, telefoonnr., dan hoort u begin van deze week meer details.

Ik zie met veel belangstelling uit naar uw antwoord en naar de zegen, die onze Vader heeft, als we wandelen in de goede werken, die Hij tevoren heeft toebereid, Ef. 2:10

Shalom,
Ben Kok (joods-chr. pastor)
www.tora-yeshua.nl

Navigeer naar andere artikelen

4 Responses to UPDATE: BEKIJK: EO jongerendag met DVD “islam en waarheid”

  1. Ik had graag willen helpen, maar ga die zondagmorgen om 6:00 vliegen en kan alle tijd gebruiken om alles op orde te krijgen. Succes in ieder geval!

    Groeten,
    Richard.

  2. Hallo Ben,

    Ik wil graag helpen met het uitdelen van de dvd’s bij de opwekkingsconferentie.
    Vandaag kreeg ik te horen dat ik voor 80% zondagmiddag vrij ben. Morgen hoor ik het definitief. Ik kan dan zondagmiddag, -avond en maandag helpen.
    Graag ontvang ik informatie hierover van je.
    bedankt, groetjes & shalom van cornelia

  3. Wat ik hoorde van de muziek, maakt mij bijna misselijk, vreselijk om daar tussen tezitten. misschien heeft dat met mijn leeftijd te maken, maar ik vraag me af, wie kan nou nog zo een tekst verstaan? Echt erg dat er niet een duidelijke boodschap naar voren kwam, dat Jezus Christus de verlosser en bevrijder is.
    En dat hij de mens lief heeft.

Geef een reactie

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*