Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

Islamcongres A’dam 8 april 2012: ruim 2000 moslims, geen enkele niet-moslim gezien in deze duisternis !

http://2012.islamcongres.nl/home  met de info, weken vooraf aangekondigd.

Said Rageah uit Canada was 1 van de sprekers, hierboven een video van een andere gelegenheid, klik op “cc” om een audiotranscript in te stellen, beperkte computervertaling.
Ik heb hem op dit congres in Amsterdam 2012 niet gevolgd, de islaminhoud van dat soort lezingen is veelal een herhaling, wat ik al lang weet uit de boeken over islam, allemaal islamPR en oproepen om vanuit de bronnen: koran. ahadith, leven van Mohammed en Umma te leven.

Een andere spreker, ook uit Canada, was Musleh Khan, zie http://www.youtube.com/user/MuslehKhanCanada?ob=0&feature=results_main
Compliment voor de organisatie, tot in detail geregeld, net als de 2 vorige keren in 2009 en 2010, Aollohotel en RAI, nu dus in de Amsterdam Convention Factory.
Allerlei stands met islamboeken, islamthuiszorg, islamkleding, islampromotie voor een nieuwe moskee,  2 grote zalen voor lezingen, strakke beveiliging, catering e.d.
Ook verrassend: de stand van Moslim Vandaag, de eerste moslimkrant van Nederland; inmiddels is men aan de 3 e jaargang, ik wist niet dat die krant bestond, ziet er uit als de krant van Christen voor Israel, maar de inhoud is 100 % anders, zoals u begrijpt.
De bijbehorende website is http://www.moslimvandaag.nl/
Je kunt zeggen wat je wilt van de islam en zoals u weet, ben ik het er zeer mee oneens, maar de inzet, de organisatiekracht en de PR zijn goed doordacht en goed uitgevoerd en dat wordt zeer onderschat door iedereen.
Ik constateer dat voor de 5e keer op rij, zie eerdere verslagen:

http://tora-yeshua.nl/2011/07/hizb-ut-tahrir-erger-dan-een-sekte-gesubsidieerd-hoogverraad/   zoek onder Hizb ut Tahrir in de zoekmachine op deze site voor meer)

http://tora-yeshua.nl/2011/05/aivd-rapport-over-moslimbroederschap-en-conclusie-van-donner/  (toen was er een keer geen Dar al Ilm congres, zover ik weet)

http://tora-yeshua.nl/2010/05/islamcongressen-29-mei-te-amsterdam/  ( 1 van de FION en 1 van Dar al Ilm)

En in 2009, het eerste Dar al Ilm congres in het Apollohotel in Amsterdam:
http://tora-yeshua.nl/2009/05/islamcongres-mei-2009-amsterdam-met-dubbele-leugens-van-nos-en-at5/

Dit jaar dus op wat in de kerken als Paaszondag wordt gevierd, de dag dat Yeshua is opgestaan uit de dood. Afgezien van de juiste datum  (zie mijn artikel hierover http://tora-yeshua.nl/2012/04/genoeg-jhwh-zegent-ons-met-nog-meer-verlossing-shabbath-tora-yeshua/ ) is dat  het mooiste feest wat we hebben: Pesach, waarin  JHWH ons het Pesachlam toont en wijst op Yeshua,  de menselijke zichtbaarheid van JHWH, Zijn spiegelbeeld op aarde,  in Wie JHWH voor ons de doodstraf draagt.
Hij heeft de dood overwonnen voor ons ! en is weer een met de Vader na de opstanding en hemelvaart als Zijn heilrijke Rechterarm.

Ik vond het diep schokkend, dat ik ook niet 1 volgeling van Yeshua heb gezien gistermiddag , toen ik er was van 15.30 – 18.30, om het licht van Pesach te verspreiden in die duisternis, waarin moslims verder misleid worden met de koranafgod Allah en moeten zien op het “ideale voorbeeld” Mohammed.

Soms had ik enige hoop op iemand , die er uit zag als niet-moslim, maar dat bleken in alle 3 de gevallen  ex- RK christenen te zijn, die het in die kerk niet meer zagen zitten en moslim waren geworden.
De reden: leeglopende kerk, pastors die niet overtuigden, inspireerden, of kinderen misbruikten/mishandelden, machtsinstituut, los-zand geloofsgemeenschap e.d.
En dan lijkt de moskeegemeenschap zo betrokken, je wordt verliefd op een moslim/moslima, je vindt er zekerheid in de duidelijke regels, die je moet houden.
Aldus een jongeman met  VWO opleiding, een arts en  en eenvoudige ziel, alle 3  ex-RK christen, nu moslim .
Ze zijn m..i. het slachtoffer van de ongeloofwaardigheid van de vele politiek correcte flutkerken van deze tijd.  Voorgangers, die wauwelen dat  de koran”god” Allah dezelfde is als  JHWH in de Bijbel en juist op dat punt blijken ook alle moslims misleid te zijn.
Mijn antwoord aan hen gisteren was: maak nu es gewoon objectief een Persoonsbeschrijving van JHWH in de Bijbel en een persoonsbeschrijving van de koran”god” Allah, dan zie je  zo enorm veel verschillen, dat je wel totaal blind moet zijn, om over “dezelfde God” te spreken.
Dat gaven ze nog wel toe ook uiteindelijk, maar de islam bleef toch “een prettiger idee”. Bizar, maar bedenk, dat deze ex-christenen/moslims en moslims van geboorte ook haast geen  tegengeluid horen en dat verwijt ik bij herhaling alle kerken en synagoges !
Woedend ben ik er over, waar is de liefde van Yeshua, in onze harten uitgestort, juist met Pesach, voor mensen  in duisternis gevangen?

Ik ken de excuses: bang voor confrontatie,  druk met familie, druk met eigen geloofsvieringen, ik doe al zoveel op kerkelijk/synagoge vlak etc.
Uiteraard kan ik niet beoordelen , waarom u er niet was, dit jaar voor de 3e keer bij zo’n Dar al Ilm-congres, naast FION en Hizb ut Tahrir; er zijn echt wel mensen met legitieme redenen (ouderdom, gebrek aan gezondheid); alleen begrijp ik niet, waarom u/jij er voor de 3e (5e)  keer niet was en waarom iedereen deze moslims laat stikken.
Maar dat is ook niet mijn zaak, dat legt  u maar aan  onze Vader uit , JHWH, de God van Abraham, Isaak en Jacob. En ik leg Hem uit, waarom ik er woedend over ben.

Wel es gelezen in Ezechiel 22:30 ? ” JHWH zocht onder hen (de gelovigen) iemand, die een muur zou kunnen optrekken en voor Zijn aangezicht op de bres zou kunnen staan t.b.v.het land, op dat Hij het niet zou verwoesten, maar Hij vond niemand”
In ons land is aan het gebeuren, wat ook met Israel is gebeurd. Als je de Tora los laat en je eigen liberale weg zonder God (JHWH) gaat, raak je van God-los en volgt niet de zegen, maar de vloek, zie Dt. 28 en zie vs. 43:
“Steeds meer zal de vreemdeling (die JHWH niet kent) in uw midden u te boven gaan, terwijl gij al dieper zinkt. Hij zal u te leen geven, maar gij niet aan hem”

Waarom  kon ik niet gewoon een keer thuis blijven gisteren? Terwijl mijn gezondheid beperkt is (daarom bleef ik er maar 3 uur ipv de hele middag/avond) en ik het zeer druk  heb en ook familie etc. ?
Omdat ik  het niet aan mijn Vader verantwoorden kan, dat Hij voor mij mens werd en de dood door ging aan het kruis en ik dan vervolgens mijn naaste moslimmedemens laat zitten in duisternis.

U/jij wel? Dan kom je volgend jaar weer niet. Maar misschien zijn er onder u, die willen reageren en mogelijk willen aangeven, wat zij voor mensen in duisternis doen en m.n. ook voor moslims.
Het zou een zeer positieve indruk gemaakt hebben, als we daar met 100 joods-christelijke gelovigen waren, belangstellend, vragen stellend en onze eigen antwoorden gevend; nu spraken enkelen zich hierover verbaasd en teleurgesteld uit, terecht!
U zegt misschien, dat we allemaal als gelovige zo onze eigen taak hebben. Dat is zeker waar, maar bidden en contact maken met mensen, die Yeshua niet als de enige weg tot de Vader kennen en hen daarover vertellen, kan iedereen, die zelf ervaart, wat die geloofsrelatie voor hem/haar betekent en als u dat nog niet kan, dan leert u het maar en liefst snel, want de tijd is kort.
Of bent u te druk met kerkje of synagogetje spelen, dwz. geleuter over nieuwe kerkbanken of een nieuw liedboek of de juiste viering van een Bijbels feest, links of rechtsom ? Of geroddel, over uw medegelovige ?
Hebt u geen voorganger,die u daarbij helpt en dat als zijn taak ziet? Kom langs:  http://tora-yeshua.nl/samenkomsten/    en /of stel uw vragen hier onder.

Dan is er nog een grote categorie mensen, die zeggen niets met geloof/religie te  hebben, dat zelfs dwaasheid vinden, maar die wel de gevaren van de islamisering goed zien en zich helemaal suf schrijven op internet, om die bezwaren te uiten.
Heel goed, maar dan kun je toch ook op zo’n  islamcongres zijn  om in gesprek te gaan met moslims? Van deze categorie heb ik ook niemand gezien.

NB: dank aan iedereen, die wat doet op het terrein van ontmaskering islamisering en/of  evangelieverkondiging aan moslims, in schrijven, bidden, praten, reageren op deze site ,  fin. steun aan ons werk etc.
Dank ook aan degenen, die er in vorige gevallen wel waren en dan heb ik het over enkele tientallen.
Maar onze inzet is in het totaal gezien ver en ver onder de maat, als u al betrokken bent, doe een stap extra en als u nog niets deed, wat bij mij ook ooit het geval was mbt. dit onderwerp, kom dan per direct in actie, mail hieronder of via  “contact” op deze site, dan ga ik graag met u in gesprek over de mogelijkheden.

Mijn ervaringen op het islamcongres 2012 gisteren:

-3 gesprekken over Bijbel en koran met  ex RK christenen, die nu moslim zijn
-ik vroeg naar een islamoloog om de betere antwoorden te krijgen, want de doorsnee moslim weet weinig van zijn geloof, net als de doorsnee christen overigens.
De moslima aan de balie van de organisatie van het congres, Dar al Ilm, was vriendelijk en effectief behulpzaam, verwees me naar een docent/imam, die les geeft aan het Dar al Ilm instituut (Remy Soekirman) en hij stond me prima te woord,  had slechts 5 minuten, want hij moest aansluitend  een lezing houden, maar gaf me desgevraagd zijn mailadres, zodat we verder konden praten.
-2 moslima’s aan de balie stonden me vriendelijk te woord , maar  hadden geen weerwoorden op mijn constateringen over de islam.
-1 moslima herkende me van een eerder congres, was eerst christen, nu moslim nog steeds, ik verwees haar naar onze website, net als diverse anderen.
-een gesprek met  ca 10 leden van een zanggroep, die me thee aanboden en rustig de tijd namen voor het gesprek, ook kort voor een optreden.
-4 moslims, die  even in gesprek gingen en mijn interview met  Soleiman, wat nog steeds van commentaar moet worden voorzien, hadden bekeken op  You Tube
-2 moslims, die me herkenden van het bezoek van ex-moslim Mark Gabriel in Amersfoort, zie
  http://tora-yeshua.nl/2009/09/verrassend-debat-bijbel-vs-koran-met-mark-gabriel-amersfoort-21-april/
Met 1 van de 2 heb ik de afspraak tot een nader debat te komen.

Daarnaast waren er ook merkwaardige confrontaties:
-er waren 2  cameraploegen, die rondliepen om bezoekers te interviewen, beiden kwamen op enig moment bij me langs, of dat ok was, uiteraard ga ik daar dan op in en was net van plan de  Pesachboodschap toe te lichten.
Maar dat ging niet door, van”hogerhand” werd de bewaking gesommeerd onmiddellijk in te grijpen en toen ik vroeg waarom dat dan niet mocht, werd slechts geantwoord, dat  dit van “boven af” besloten was.
“Hogerhand” was uiteraard Nourdeen Wildeman, die me al zag bij binnenkomst en voortdurend met een “oortje” en microfoon als “big moslimbrother watching you” rond liep.
-er liep tot 5 keer toe een moslim achter me aan, die gesprekken verstoorde met de opmerking, dat ik een  fout mens was, want ik had de profeet beledigd.
De eerste keer vroeg ik hem vriendelijk of hij dat toe wilde lichten en er over wilde praten, maar dat weigerde hij zeer stellig.
Er valt overigens weinig over te zeggen, want Mohammed was een polygamist (15 vrouwen gehuwd,  w.o. Aisha, een kind van 9 jaar bij haar huwelijk) plus diverse bijvrouwen) ,leerde dat aan de moslims wel te beperken tot max. 4 vrouwen, was een moordenaar en een manipulator.
Wat kan ik daar nu nog aan toevoegen als “belediging”, het verhaal is al erg genoeg zoals het is.
Maar in plaats van de feiten onder ogen te zien, gaan moslims dan roepen dat je “de profeet beledigd”, als je de feiten noemt.
De 5e keer was bij het verlaten van het congres, ik was even in gesprek met 2 beveiligers op een prettige wijze, toen dook hij weer op en voegde er aan toe, dat “kop er af” de beste oplossing was. De beveiligers hoorden het, zeiden ook dat ik het moest melden als het weer gebeurde, maar lieten het lopen, omdat ik toch net  vertrok.

Mijn inbreng als  debater:

Minstens 3 weken voor het congres heb ik via de website gemaild, dat ik graag in gesprek wilde met 1 van de sprekers, om een tegengeluid te laten horen; helaas geen antwoord gehad.
Dat heb ik besproken met de organisatie ter plekke, de moslima die het namens Dar al Ilm aanhoorde, noteerde het, gaf me desgevraagd het  juiste telefoonnummer en vond het jammer, dat het bericht naar haar zeggen niet was ontvangen.
Men had graag gebruik gemaakt van mijn aanbod, dus we zien dat volgend jaar weer of eerder.

Het openbaar debat over islamofobie: “islamofobie ontsluierd”

Bizar, zonder enig tegengeluid, omdat het panel bestond uit 3 moslims en een pr0-islam dame olv.:
- Erik de Baedts als presentator en vragensteller, gezien zijn site van de PvdAllah: http://www.erikdebaedts.nl/politiek.htm
-Amina Victoria Vandersteen, Belgische moslima, in 1998 bekeerd tot de islam  (!), sinds  sept. 2011 onderzoeker aan de universiteit van Gent
-Saoed Khadje, oprichter en directeur van de organisatie van het congres, Dar al Ilm, zie http://www.daralilm.nl/het-instituut–2/docenten-trainers
-Mohammed Enait, betwist jurist,die niet voor de Nederlandse rechter wenst op te staan, als gebruikelijk gebaar van respect.
Zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Mohammed_Enait
-Ineke van der Valk,  onderzoeker,schrijfster ,zoals ik haar hoorde pro-islam,  zie http://www.inekevandervalk.com/

De lijn van het panel, m.n. van Ineke vd.Valk, was, dat moslims erg gediscrimineerd worden, aanslagen op moskeeen (ik hoor er nauwelijks van),  achtergesteld bij sollicitaties, moslims worden als vijanden van de samenleving gezien, onbetrouwbaar, crimineel, gesteund door de linkse elite, ze zouden vrouwen onderdrukken, islam zou een totalitair systeem zijn, er zou sprake zijn van Eurabie (islamisering van Europa),  Ineke  stelde dat er spraken is van  “religieus racisme”
De moslim als “vervolgde gelovige” moet hier tegen beschermd worden, net als Joden tegen antisemitisme en net als de slachtoffers van racisme.
Ik signaleer hier een gevaarlijke trend: ruim een miljoen moslims in ons land leren zichzelf te zien als slachtoffer van onze  “extreem rechtse maatschappij” en worden aangemoedigd assertief voor zichzelf op te komen als mensen, die toch zeker ook recht van bestaan hebben.
“Kom op zeg, lees soera 98 ” de moslims zijn de beste mensen, de niet-moslims zijn brandstof voor de hel”. Laten we niet langer gekwetst en beschadigd rondlopen, maar opkomen voor ons zelf als de mensen met de beste religie, de beste normen en waarden.”
Mohamed Enait voegde er aan toe, dat hij het af en toe helemaal zat was, om zich als moslim te moeten verdedigen over islamterrorisme in het buitenland; al dat uitleggen hielp niets, “ze” zien ons als moslims toch negatief.
Ziet u het gevaar? Ondanks de enorme hulp, tijd en geld, die we in Nederland spenderen aan integratie van moslims, faciliteren van moskeebouw (inmiddels 600) en het subsidieren van ruim 1000 islamstichtingen en organisaties, wil men  van uit de  vermeende slachtofferrol  legitimatie halen om nog meer eisen te stellen.
Let op, er zijn zat maffe Nederlanders, die hen hierin nog gelijk geven ook en vanuit begrip voor deze vermeende slachtofferrol moslims nog meer tegemoet komen in het  manifesteren van dit totalitaire systeem; inderdaad, de linkse elite, de politiek correcte leiders in kerk en synagoge en politiek.
Bij nieuwe verkiezingen  een links kabinet en we zijn helemaal de klos !

Conclusie:

Het gesprek met moslims blijft heel belangrijk, zowel om elkaar beter te begrijpen, elkaar als medemens te blijven zien en  als christen/ joods-christelijk gelovige  de bevrijding en liefde van de God van Abraham, Isaak en Jacob  in Yeshua  door te geven.
En het blijft net zo hard nodig, om de ware aard van de islam te ontmaskeren: een totalitair systeem, wat overal de democratie misbruikt om tot het kalifaat te komen.
Hier ligt een taak voor ons als joods-christelijke gelovigen, maar net zo goed voor liberaal denkende  mensen zonder religie.
Hoort u bij de landverraders of of bij de “ons land veroverenden als het islampaard van Troje”  of staat u voor de vrijheid van ons land voor alle mensen? Laat dat dan merken a.u.b. onder dit artikel.
Maak u los uit de “stilzwijgende meerderheid” en sta voor onze vrijheid, voordat we hier een “Arabische lente” krijgen.
Iederen, zeker ook moslims nodig ik van harte uit hierin mee te denken.
Shalom,

Ben Kok (joods-chr.pastor)

PS: krantenartikelen over het congres: nog geen enkele kunnen vinden, niet interessant voor de MSM ?

Inmiddels toch een verslag van een moslim: http://www.wijblijvenhier.nl/12472/nationaal-islamcongres-2012/
en de Wereldomroep: http://www.rnw.nl/nederlands/comment/reply/665807
en hier nog een vooruitblik (geen verslag helaas)  van het RD, waar men nog dacht op 2 april dat Al Haddad zou komen, J. van Klinken schreef vast een toespraak voor hem: http://www.refdag.nl/opinie/achterstevoren/shaykh_haitham_al_haddad_dankt_naieve_bedriegers_1_633842

Hier nog een uitvoerig verslag:
http://religionresearch.org/martijn/2012/04/10/een-impressie-van-het-nationaal-islamcongres-2012-een-imaan-boost/comment-page-1/#comment-93119

PS2 islam PR en niet zo’n beetje:
http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3238049/2012/04/09/Salafisten-starten-met-uitdelen-25-miljoen-gratis-korans.dhtml

Navigeer naar andere artikelen

31 reacties op Islamcongres A’dam 8 april 2012: ruim 2000 moslims, geen enkele niet-moslim gezien in deze duisternis !

  1. Ik vond u al erg zoekend, bij het vinden van de kassa. Maar al snel werd u geholpen en op het rechte pad gezet door de vele jonge mensen aldaar aanwezig. Gezien uw lichaamstaal voelde u zich erg op zijn gemak in deze vredelievende omgeving op de eerste paasdag. Mocht u nog ergens hulp bij nodig hebben dan weet u ons te vinden, we staan klaar om onze medemens te helpen.

    • Bedankt Emil, ik voel me erg om mijn gemak, omdat de God van Abraham, Isaak en Jacob altijd met Zijn zorg om me heen is en in me woont.
      Verder ben ik benieuwd naar jou reactie op mijn artikel, kun je daar nog even op reageren?
      Shalom,
      Ben

  2. Shalom Ben;
    Het is het gebruikelijke “taqqiya-verhaaltje” wat word gebruikt om de waarheid om te keren.
    De H S zegt, dat er tijden zullen komen, dat de mensen de heilmakende Waarheid niet meer wensen en herkennen.
    Velen trappen erin. Dus velen worden verslagen door de “boodschappers v/d anti-christ.
    Jammer dat ik van dit congres niet heb geweten. Evenwel:
    Shalom ha Massiach en Am Yis’ra-El Chai.

    • Bedankt Piet,
      Ik heb het niet rond gemaild, omdat ik zelf niet wist, of ik gaan zou, gezien mijn gezondheid en drukte, maar zoals gezegd, ik kon niet thuis blijven en besloot ter elfder ure te gaan.
      Hoewel taqiya altijd meespeelt, heb ik toch ook vooral veel oprecht zoekende mensen gezien, die dan wel moslim zijn, maar ergens ook snappen, dat hun verhaal beslist geen antwoord kan zijn op het leven en de zin er van.
      Hoe dan ook dienen we hen het Licht van het evangelie aan te reiken en het is altijd aan de ander, dat uit te doven of op te pakken.
      Shalom, volgend jaar welkom,
      Ben

  3. Dag Ben,

    Dank voor je verslag van je bezoek aan het Islamcongres
    in Amsterdam, Eerste Paasdag 2012.
    Weet jij of er iemand verslag kan doen van wat er besproken is
    in de bovenzaal, waar de haatbaarden bijeen waren ?

    M.h.gr.

    Shalom,

    Hans

    • Dag Hans,
      Nee, ik ben niet naar de lezingen geweest, dat is wel bekend, de gewoonlijke islampropaganda, die je bij die sprekers altijd tegen komt.
      (Ik ken alleen de “bovenzaal t.t.v. de voorbereidingsmaaltijd voor Pesach van Yeshua met de 12″)
      Er waren 2 grote zalen, 1 beneden en 1 boven, maar daar was er 1 bezig in het Arabisch, wat toch iets weggezakt is bij me, zonder vertaling.
      Op de vorige congressen heb ik wel gemerkt dat die lezingen niet veel nieuws opleveren, behalve dan dat je de islam in al haar barbaarsheid kunt horen uit de eerste hand.
      Ik ben meer geinteresseerd in de moslim-medemens, islam-ontmaskerende info heb ik genoeg uit de bestaande boeken, internet en actualteit.
      Shalom,
      Ben

  4. Op 9 april 2012 @ 18:51 schreef AndrevanM

    Beantwoorden

    Goed dat jij er toch geweest Ben. Ook dank voor je verslag.
    (Kleine correctie Saoed Khadje is directeur Dar al-Ilm en Mohammed Enait is de jurist.)

    • Hi Andre, graag gedaan, volgende keer gaan we weer samen.
      Mbt de namen, je hebt gelijk, ik heb het gecorrigeerd, met dank, shalom, Ben

  5. Dank je wel voor je bezoek en verslag Ben.
    Ter aanvulling op je stukje over het ‘debat’: ik was deze week eventjes uitgenodigd als spreker. Maar men bedacht zich. Zonder opgaaf van reden, zonder enige mededeling zelfs. Het werd zodoende een
    Paaspuzzelopdracht van het nationaal islamcongres

    • Hi Frans, ik had geen puzzel achteraf, ben gewoon gegaan; volgend jaar hopelijk met velen. Ik had overigens 3 weken vooraf in onze mailgroep de uitnodiging rond gestuurd voor dit congres.
      Goed , dat jij wel wilde, maar inderdaad, men zoekt dan wel iemand, die niet al te kritisch is en daarom ben ik niet gevraagd en en jij na je voorwaarden ook niet.
      Shalom,
      Ben

  6. Hallo Ben,

    |Fijn dat je weer gezond thuis bent gekomen en jammer dat ik het zo laat wist anders was ik mee gegaan. Hopelijk volgend jaar met meer mensen en van tevoren even goed bekend maken en organiseren en kijken of we dan met meer mensen kunnen gaan.

    Shalom,

    Paul Jansen

  7. Ha die Ben
    Heb jouw verslag in zijn geheel op mijn beide site’s neergezet.
    Chapeau, je lijkt op Joh. de Doper. dat was ook een roepende in de woestijn!
    De aanhouder wint echter wel.
    GBY
    Jiooda

  8. Geachte Ben,

    Ik waardeer je intresse in onze religie. Om ons beter te begrijpen en kritisch naar onszelf te blijven kijken. U bent welkom, ongacht uw geloofsovertuiging.

    Uw stukje was erg boeiend om te lezen. Het enige wat ik jammer vind, is dat u deze soerah aanhaalt:
    ”21:98. Voorwaar, gij met hetgeen gij buiten Allah aanbidt, zult de brandstof der hel zijn. Daartoe zult gij komen.” (www.koranonline.nl >Nederlands> Zoeken > 21. Profeten > 98.)

    Het is begrijpelijk dat u het niet eens bent met de islaam, zo zijn wij dat niet met het christendom die soort gelijke teksen aanhaalt:
    - Titus 1:15 ”Alle dingen zijn wel rein den reinen, maar den bevlekten en ongelovigen is geen ding rein, maar beide hun verstand en geweten zijn bevlekt”
    (Ongelovigen zijn dus onrein)
    - Openbaring 21:8 ”Maar den vreesachtigen, en ongelovigen, en gruwelijken, en doodslagers, en hoereerders, en tovenaars, en afgodendienaars, en al den leugenaars, is hun deel in den poel, die daar brandt van vuur en sulfer; hetwelk is de tweede dood”
    - Catachemicus, vraag 84 Alzo, als, volgens het bevel van Christus, aan de gelovigen, allenen een iegelijk, verkondigd en openlijk betuigd wordt, dat hun, zo dikwijls alszij de beloftenis des Evangelies met een waar geloof aannemen, waarachtiglijk alhun zonden van God, om der verdiensten van Christus’ wil, vergeven zijn;daarentegen allen ongelovigen, en die zich niet van harte bekeren, verkondigd enbetuigd wordt, dat de TOORN GODS en de EEUWIGE VERDOEMENIS op hen ligt, zolangals zij zich niet bekeren ; naar welk getuigenis des Evangelies God zaloordelen, beide in dit en in het toekomende leven.

    Hiermee wil ik niet aantonen dat het ene geloof meer tegen ongelovigen heeft dan de andere , met deze uitspraken wil ik aantonen dat beiden geloven geen hoge pet ophebben van ongelovigen.

    Ik denk dat moslims en christenen elkaar moeten respecteren als broeders en zusters, omdat wij in dezelfde God geloven. Een kernwaarde voor beider geloven. Kritiek is goed, in dialoog blijven ook. Op deze manier staan we sterk.

    Ik heb mijn geloof en jij de jouwe.

    Ga door met je inzet voor de goede zaak en hopelijk zal je gezondheid verbeteren.

    Met vriendelijke groet,

    Fleur

    • Bedankt Fleur voor je reactie.
      Graag blijf ik in gesprek, jammer, dat Dar al Ilm mijn aanbod niet heeft opgepakt om in debat te gaan, ik heb via de site een mail verstuurd 3 weken voor het congres.
      Verder weet ik ,dat er gezocht is naar een debater en men weet me heus wel te vinden, gezien het feit, dat ik jullie congres in 2009, 2011 en 2012 heb bezocht plus diverse andere islambijeenkomsten.
      Maar mogelijk volgend jaar, ik heb bij de organisatie ter plekke nog maar es mijn naam en telefoon en mailadres achter gelaten.

      Mbt. de Bijbelteksten: inderdaad leert de Bijbel op meerdere plaatsen, dat mensen dat JHWH, de God van Abraham,Isaak en Jacob ons ter dood moet veroordelen, gezien ons overtreden van Zijn leefregels, de Tora.
      Moslims kunnen dat heel goed begrijpen, gezien men leert, dat de Taurat (Tora), de Zabur (Psalmen van David) en de Injil (evangelie) voor hen als delen van de Bijbel geloofwaardig zijn.
      Juist om hen van de dood te redden, maakt JHWH het mogelijk, dat Hij als mens verschijnt en via Mirjam ter wereld komt, opgroeit en ons leert hoe Tora te houden. Uiteindelijk wordt Hij vermoord aan het kruis door de geestelijke en politieke machthebbers in die tijd en draagt zo voor ons de doodstraf als het ware Pesachlam.
      Hij staat op uit de dood en wordt na de hemelvaart weer eenheid met JHWH, waarna JHWH als de Heilige Geest in onze harten komt wonen, als we dit offer hebben aanvaard.

      Het verschil met de islam is, dat de koranAllah een totaal andere “godheid” is, vergeleken met JHWH. Deze koranAllah wordt nooit mens, draagt niet voor ons de doodstraf, maar martelt de moslims zo lang in de hel, tot ze voor hun foute daden hebben “betaald”.
      Heel vreemd, want je kunt immers niets goed maken, fouten zijn gemaakt en de pijn die je hebt aangericht, is gedaan, niet meer weg te nemen, niet met geld of excuses of met “marteltijd in een hel”.
      JHWH los het zondeprobleem op de enige manier op: Hij geeft de doodstraf en draagt dan Zelf die straf, dat is genade in de hoogste vorm, voor ieder, die dat offer aanvaardt.
      Zie http://tora-yeshua.nl/hoe-leer-je-de-enige-ware-god-kennen/

      Dus: islam, een totaal ander “god” en aangezien er maar 1 God is, behoren de anderen tot afgoden en dat geldt m.i. dus ook voor de koranAllah: een misleider, een afgod.
      Een afgod, die geen oplossing biedt voor het probleem van de zonde, van al die fouten die we maken en die niet herstelbaar zijn, want dat kan niet.

      Juist als moslims de Injil, het evangelie van Yeshua (Jezus) serieus nemen, zouden ze dat moeten aanvaarden, maar in plaats daarvan leert de koran, dat Yeshua niet is gekruisigd, een ander in Zijn plaats e.d. en dat Yeshua niet God in mensengestalte is (want dat betekent de term “Zoon van God”in Zijn geval)
      Graag praat ik er verder over,
      tot later, hier of elders.
      shalom,
      Ben

  9. Hoi Ben,

    Volgende keer ga ik graag mee.
    Graag verneem ik dan van je wanneer en waar het is.
    ——–
    shalom cornelia

  10. Natuurlijk wil ik u een reactie geven op het artikel geven; jammer.

    • Hi Emile,
      Wel erg kort, graag jouw visie op de islam, waarom dat de beste religie is en waarom dus het kalifaat wereldwijd moet heersen, als totalitair systeem, waarbij alle niet-moslims eerst gediscrimineerd worden, dhimmi’s zijn die de djizzia betalen om gedoogd te worden als Joden en christenen en uiteindelijk voor eeuwig “brandstof voor de hel” zullen zijn, zie soera 98
      Voorlopig ben ik blij, dat ik het joods-christelijk geloof mag belijden en niet voor “mijn godheid” de wereld moet veroveren; Hij vestigt Zelf Zijn Koninkrijk en ik mag Hem daarin volgen.
      Pas als we een islamland zijn met sharia, dan kan ik dat vergeten, zeker in het openbaar en uiteindelijk dus helemaal.
      De tijd zal leren, dat de Bijbelse profetie helemaal uitkomt en zo leven we de komst van Yeshua ha Mashiach ben David als Koning te Yerushalayim tegemoet, met plaats voor elk mens, die Zijn offer aan het kruis, Zijn dragen van de doodstraf in onze plaats, aanvaard.
      Shalom,
      Ben

  11. Ik bedoel dat u ziek bent, of bent geweest. Beterschap!

    • Hi Emil,
      Dank voor je aardige wensen! maar dat laat mijn vraag naar een inhoudelijke reactie onverlet, ik blijf benieuw naar jouw antwoord op mijn vraag in mijn vorige reactie.
      Shalom
      Ben

  12. Op 11 april 2012 @ 09:15 schreef F.Bernet

    Beantwoorden

    Ik ben het voor 100% eens met de heer Kok wanneer hij spreekt over de duisternis die over Nederland (en andere landen) is neergedaald. Ikzelf had zo schoon genoeg van het decadente Nederland, dat ik in 2008 naar Zweden ben geëmigreerd. Het is afschuwelijk om te moeten constateren dat Nederland, en eigenlijk heel west-Europa afstevent op een grote katastrofe, die zijn weerga niet kent. Maar we weten ook dat we in de eindtijd leven en dat de Bijbel deze dingen eigenlijk allemaal voorzegd heeft. Spoedig zal de Gemeente van Jezus weggenomen worden, en dan zullen Gods oordelen over de Aarde komen, en Nederland zal geenszins gespaard blijven!!! Glorie voor Yeshua, het ware Paaslam, Dat de overwinning heeft behaald.

    • Bedankt F.Bernet voor je ondersteuning uit Zweden!
      Kun je es wat laten weten hoe de islamisering daar toegaat, ik hoor over Malmo bijvoorbeeld van een dramatische ontwikkeling.
      Inderdaad: het leven in de verwachting van de komst van Yeshua ha Mashiach ben David houdt ons staande en in Hem zijn we meer dan overwinnaars.
      Overigens deel ik je mening van een vroegtijdige aparte opname niet; zie Zach.14, Yeshua komt als Yerushalayim door alle volkeren bedreigt wordt en nagenoeg verslagen is.
      We maken dat allemaal mee in een in toenemende mate moeilijke tijd, als bij een bevalling, de laatste loodjes wegen het zwaarst, maar de komst van het Koninkrijk van God doet ons alle narigheid vergeten, zie Opb.21:1-8
      Shalom
      Ben

  13. Beste Ben,

    Ik kan eigenlijk geen reactie geven op de vraag van uw vorige reactie, omdat het geen vraag is maar een statement. Mocht u daar wel een concrete vraag hebben willen stellen, zal ik daar een antwoord op geven.

    • Hi Emile, ik schreef:

      Graag jouw visie op de islam, waarom dat de beste religie is en waarom dus het kalifaat wereldwijd moet heersen, als totalitair systeem, waarbij alle niet-moslims eerst gediscrimineerd worden, dhimmi’s zijn die de djizzia betalen om gedoogd te worden als Joden en christenen en uiteindelijk voor eeuwig “brandstof voor de hel” zullen zijn, zie soera 98
      Voorlopig ben ik blij, dat ik het joods-christelijk geloof mag belijden en niet voor “mijn godheid” de wereld moet veroveren; Hij vestigt Zelf Zijn Koninkrijk en ik mag Hem daarin volgen.
      Als we een islamland zijn met sharia, dan kan ik die vrijheid vergeten, zeker in het openbaar en uiteindelijk dus helemaal.
      De tijd zal leren, dat de Bijbelse profetie helemaal uitkomt en zo leven we de komst van Yeshua ha Mashiach ben David als Koning te Yerushalayim tegemoet, met plaats voor elk mens, die Zijn offer aan het kruis, Zijn dragen van de doodstraf in onze plaats, aanvaard.
      Shalom,
      Ben

      Mijn vragen zijn dan:
      1. zie je, dat God in de Bijbel een totaal andere God is dan de Allah in de koran? (zie http://tora-yeshua.nl/2009/05/god-of-allah/ )
      2. begrijp je, dat de islam de hele wereld op eist en wil onderwerpen in het kalifaat, zodat niet-moslims opzij gedrukt worden als dhimmi’s en uiteindelijk brandstof voor de hel zijn in de ogen van moslims ? En dat dus geen enkele niet-moslim op die situatie zit te wachten? soera 98 geeft dit duidelijk weer.

      Met belangstelling zie ik je antwoord tegemoet.
      Shalom,
      Ben

  14. Hi Ben,

    Vanavond Dichtbij Nederland nog beluisterd.
    Vooral het tweede uur was zeer interessant. (Het eerste uur heb ik niet gehoord)
    Het tweede uur is de moeite waard om terug te luisteren, dat raad ik je dan ook aan.
    Wat een onzin wordt er toch verkondigd in de islam.
    Je moet echt wel rap van tong zij wil je de discussie gaande kunnen houden. (Wel, die gave heb jij gelukkig).
    Daarom wordt het de hoogste tijd dat de overheid wakker wordt en paal en perk gaan stellen aan deze rottigheid.
    Kijk wat er in Duitsland gebeurt met die 25 miljoen korans die salafisten gaan uitdelen.
    “Lies” zou ik iedereen aan willen raden, maar lees DAN OOK de Bijbel en ontdek de onzin die de islam uitkotst en de grote verschillen en ontdek dat de overeenkomsten nihil zijn.

    De islam moet gewoon verboden worden. Moslims zijn net zo goddeloos als reguliere christenen en seculiere Nederlanders. Dus waarom toch een uitzondering maken voor moslims.

    Ik wil ze alleen, net zoals bij ongelovige Nederlanders, de Waarheid vertellen in alle liefde maar wel strikt.
    Maar naar het volgende islamcogres ga ik graag mee.
    Al was het alleen maar om te bidden en misschien (zo de Here wil) iets te zeggen.
    —–
    shalom cornelia

    • Hi Cornelia, helaas hebben ze me niet gevraagd voor Dichtbij Nederland deze keer. Ik vrees, dat ze de discussie niet meer aandurven, terwijl dat toch toegezgd is door Fouad Sidali.
      Afgesproken voor volgend congres,
      shalom,
      Ben

      • Dat moslims zich niet aan de afspraken houden, dat is bekend.
        Ze kennen niet ons: Laat uw ja ja zijn en uw nee nee.

        http://www.telegraaf.nl/binnenland/11896773/__Moslims_op_tour_in_Urk__.html
        Het wordt steeds gekker.
        Ik weet wel hoe ik erop zou reageren als dit in mijn stad zou gebeuren in mijn stad.
        En de regering ligt nog steeds in coma.
        —-
        shalom cornelia

        • Hi Cornelia,

          Perfect, die islamactie op Urk. Dat zal laten zien, dat weinig christenen daar of elders in staat zijn een goed gesprek te voeren,omdat ze vaak zelf te weinig over hun eigen christelijk geloof hebben nagedacht.
          Dan ben je met een ander gauw uitgepraat, sta je met de mond vol tanden. Hopelijk worden christenen hier door es wakker geschud. Men krijgt de rekening gepresenteerd van decennia lang secularisatie, interreligieus denken, stupide chr. organisaties, die onder moslims evangelisatie werk doen met het Godslasterlijk uitgangspunt, dat het om dezelfde G(g)od gaat in Bijbel en koran.
          Vraag het maar es bij St.Gave, Evangelie en Moslims (Cees Rentier en Herman Takken), Arab Vision, EO, Jos Strengholt, prof. Bernard Reitsma (PKN), Marten de Vries (MAR/GKV) en Lucius de Graaff (GKV),die zitten allemaal op die lijn.
          Met dank aan de vele vage voorgangers !
          Met dank aan de CU, Rouvoet, Segers c.s. en heel links en CDA, met hun “de islam is staatsrechtelijk een gelijkwaardige religie en we moeten hen alle ruimte geven, die alle religies hier hebben.
          Vriendelijk verzoek aan alle kerken: als u een website heeft als kerk of chr. organisatie, die iets over de islam heeft staan op die site, stuur me die aub. Van die paar, die er mogelijk zijn, zal ik dan nagaan, wat u er op heeft staan, hoe politiek correct of hoe duidelijk u bent.
          Shalom,
          Ben Kok (joods-chr. pastor)
          tora-yeshua.nl

          • Helemaal mee eens.
            Ik zeg dan ook volmondig AMEN!
            EEN grote laffe NSB-ers bende is het.
            Ik zie geen verschil!
            Het enige verschil is dat er in WOII nog enige kerken ageerden tegen het nazisme, wat hetzelfde is als de islam!
            Je hoort of ziet er nu nagenoeg geen enkele!
            —–
            shalom cornelia

Geef een reactie

*

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>