Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

De “chrislam”, in Nigeria een feit, haak in, Godslasterende geestelijk leiders in Nederland!

Chrislam, boodschap van pinkstermoslims in Nigeria

LAGOS – Christenen en moslims zijn allemaal kinderen van Abraham, meent de Nigeriaanse ‘profeet’ Saka. Zijn ‘chrislam-beweging’ in Lagos wil christenen en islamieten met elkaar verzoenen.

Het overkwam Shamsuddin Saka in 1990, tijdens zijn tweede hajj, de bedevaart naar Mekka. Bij de rondwandeling om de Ka’aba kreeg hij een goddelijk visioen om christenen en moslims in Nigeria met elkaar te verzoenen. ‘Aanvankelijk begreep ik de boodschap niet’, zei hij later. ‘Maar mijn droom over religieuze tolerantie werd op oudjaarsavond bevestigd. Ik bad met enkele moslimgeleerden en we vielen in slaap en droomden allen hetzelfde: zij zagen mij christenen en moslims samenbrengen.’

Zie  verder http://www.nd.nl/artikelen/2010/december/16/chrislam-boodschap-van-pinkstermoslims-in-nigeria

en de video hierover http://wn.com/chrislam

Na het lezen en zien van deze info weten we, dat hier een duivelse actie gaande is, een moslim, die de Bijbel en de koran naast elkaar op een katheder heeft liggen en beurtelings uit een van beide boeken teksten haalt.
Hij leert deze Pinksterachtige gemeente, dat het allemaal om dezelfde God gaat en dat de islam ook wonderen kent, de koran zelf is het grootste wonder (!) en verder getuigen een paar gelovigen  van een zwangerschap en een zakelijke meevaller als van een wonder van Allah.
Totaal niet onderbouwd en herkenbaar als werkelijk een wonder, laat staan van de koranafgod, maar dat daargelaten.

Ik heb onder het ND artikel de volgende reactie (iets verkort) geplaatst :

“Tja, je hebt ook “Jezusmoslims” volgens ds. Jaap Hansum, GZB in Visie nr.41, 8-10-2005
En volgens prof. Bernard Reitsma c.s. is de koranAllah dezelfde als de God van Abraham,Isaak en Jacob, zie mijn artikelen met bronvermelding op tora-yeshua.nl.   Zie   https://tora-yeshua.nl/2009/12/radiointerview-met-prof-reitsma-theoloog-aan-de-vu-pkn-en-ben-kok-joods-chr-pastor-olv-andries-knevel-radio-5-11-12-uur-zaterdag-5-dec-2009-dezelfde-god-in-bijbel-en-koran/
Ook diverse GKV voorgangers denken zo, bijv. Marten de Vries en LW de Graaff van het GKV deputaatschap “evangelie onder moslims”.
En de hele PKN, zie de islamnota, zie  https://tora-yeshua.nl/?p=1541
Uiteindelijk komt de aap dan uit de mouw, de “Chrislam”. Heeft de ND redactie wellicht ook een mening in deze Godslastering?

Recent vond ik in het ND een artikel van Imja Nyznaju d.d. 21 dec. 2009, zendelinge in de praktijk, die wel duidelijk is op dit punt, maar helaas is dit artikel niet meer  in het ND archief op internet te vinden.
Ook ds. Bas Luiten uit Zwolle, sept. 2009 in het ND spreekt duidelijke taal, de koranAllah is een afgod.

Opnieuw de vraag aan alle geestelijk leiders in Nederland,  welke God dient u en verkondigt u?

Shabbath shalom,
Ben Kok (joods-chr.pastor)”

Navigeer naar andere artikelen

5 Responses to De “chrislam”, in Nigeria een feit, haak in, Godslasterende geestelijk leiders in Nederland!

  1. Aangezien het CDA al vol zit met jodenhatende christenen (Van Acht, van de Broek, Aantjes, etc…) en moslims kunnen ze hun naam misschien veranderen in Chrislam Democratisch Appel, zelfde initialen dus appeltje eitje zou je zeggen.

  2. Christenen Dienen Allah, is ook een aardige variant Samuel voor het afgeweken en vermaledijde CDA.
    Helaas, nou helaas? Het maakt wel veel duidelijk! De C in het CDA heeft nooit veel voorgesteld, het was meer cultuurgebonden dan gebaseerd op het Woord van de ENE God die Zich in Christus aan ons bekend heeft gemaakt.
    Onwillekeurig moet ik denken aan het spreekwoord: “If you can’t beat them, well join them!” Zoiets, zo’n soort gedachtegang moet er m.i. achter zitten, achter de beweging die je dus steeds meer en meer ziet om de islam en het christendommelijkheid samen te laten gaan. Het streelt de oude mens, het klinkt zo vroom, het lijkt zo mooi, maar in wezen stinkt het naar een anti-christelijk samengaan van de religies, straks, dadelijk (?) verenigd in die ene wereldreligie die de tegenstander voorstaat.
    En dat dit gevaarlijk is, dat zie je b.v. aan de invloed, óók vanuit Nigeria, die b.v. over Prof. Dr. Willem Ouweneel is gekomen. Hoge bomen vangen veel wind, maar ook veel wind van leer, en sommige wind is, zo blijkt, geen wind die van de Geest van de Ene afkomstig is, maar vanuit een ‘pit’ zoals de Engelse tal het zo goed weet te formuleren, een diepe pit, een:shûchâh

  3. ik blijf het gewoon zeggen, allah is geen god maar satan zelf. wij kunnen door Jezus alleen tot God de Vader komen. als wij Jezus links laten liggen als de Zoon van God het levende woord, dan leven wij in een leugen. wij Christenen moeten ons niet meer mengen in een discussie of allah dezelfde God is van Abraham ,izaak en jacob, maar moeten deze ook uitdragen in ons leven. wij als kerk moeten heel dicht bij de waarheid blijven want we leven in een tijd waar de satan te keer gaat als een leeuw en verslindt wie hij kan verslinden. de koran moeten wij weren in onze kerken want het is een boek van leugens en verdraaiing van de waarheid al lijkt het op de bijbel maar dat is het niet. Waarom worden wij gewaarschuwd in de bijbel? nou waarom, omdat God wist dat dit zal gaan gebeuren, wij moeten ons ver houden van de Islam heel ver, wij moeten de enige ware God en Vader aanbidden, Hem zoeken, Hem alle eer geven,Hem die zijn enige Zoon gegeven heeft om zich met ons te verzoenen en de weg vrij te maken tot een innige relatie van Liefde door Jezus Christus. en niets anders, en laten wij voor de moslims bidden en pleiten dat zij tot inkeer komen en Jezus Christus zullen aannemen als hun verlosser en zalig maker. en tot een nieuw eeuwig leven zullen komen en ontvangen.

    • Hi Erik-Jan,
      Een juist omdat moslims satan aanbidden en een duivels boek als norm en een valse profeet als rolmodel moeten we ze niet in ons land toelaten.
      Shalom
      Ben

Geef een reactie

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*