Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

Dezelfde God in joods-christelijk geloof en islam? Hoe dom kan een mens wezen!

Speciaal bericht voor CU en CDA en alle politiek correcte geestelijk en politiek leiders in dit land.
Schaam u over uw dwaze standpunt, dat islam een gelijkwaardige religie is en dat het over “dezelfde God” gaat.
De koran-allah is een demonische misleiding, de islam een totalitair onderdrukkend systeem en de praktijk wordt zichtbaar in het rolmodel Mohammed, een moordenaar, terrorist, polygamist, pedofiel en manipulator.

Dankzij decennia lang islam-import zitten we nu met  600 moskeeën en ruim 1000 islamstichtingen, scholen etc., waarin de koran  en ahadith geleerd worden.
Jullie lafhartigen, die dit hebben bewerkt als kamerleden, ministers, dominees, priesters e.d., jullie, die het zonder waarschuwen hebben  laten gebeuren, zijn schuldig aan het bloed van alle jihadslachtoffers.

Met liefde voor de moslim-medemensen, die de eerste slachtoffers van deze dwangbuis zijn en met liefde voor alle mensen,
Ben Kok (joods-chr. pastor)
tora-yeshua.nl
Zie: http://www.palwatch.org/main.aspx?fi=157&doc_id=3895
Klik daar op  Hamas video of hieronder:
Allah, kill Christians and Jews
“to the last one”
by Itamar Marcus and Barbara Crook


A video on official Hamas TV calls for Allah to kill Jews, Christians, Communists and their supporters. The video asks Allah to “count them and kill them to the last one, and don’t leave even one.”

As Palestinian Media Watch has reported this call for the killing of non-Muslims was a regular pronouncement by both Palestinian Authority (Fatah) and Hamas political and religious leaders for many years starting in July 2000.

For years, sermons by religious leaders on official Palestinian Authority TV under Yasser Arafat and Mahmoud Abbas routinely presented the killing of Jews as a religious obligation and a fulfillment of the Islamic ideal.

Due to PMW’s exposure of these sermons, which led to international criticism and pressure, Mahmoud Abbas, whose office controls PA TV, has been forced to prevent the broadcast of sermons calling for extermination of Jews on PA TV.

The latest sermon of this nature on PA TV was in January 2010.

Click here to see the section on PMW’s website documenting the PA and Hamas depicting the killing of Jews as an Islamic obligation.

The following is the transcript of the Hamas video clip:

“Allah, oh our Lord, vanquish Your enemies, enemies of the religion
[Islam] in all places.
Allah, strike the Jews and their sympathizers,
the Christians and their supporters,
the Communists and their adherents.
Allah, count them and kill them to the last one, and don’t leave even one.”
[Al-Aqsa TV (Hamas), Dec. 3, 2010]

Navigeer naar andere artikelen

18 Responses to Dezelfde God in joods-christelijk geloof en islam? Hoe dom kan een mens wezen!

  1. Als je dit soort domme dingen blijft roepen zeg je eigenlijk ook dat de God van het oude testament niet dezelfde is als die van het nieuwe testament.

    Laat taalkundige zaken gewoon over aan taalkundige. Dit is een strijd die je allang verloren hebt Ben. Je beschadigd ook enkel je eigen geloofwaardigheid door dit elke keer te blijven roepen.

    Ben jij er trouwens ook voor om alle Arabische vertalingen van de bijbel te veranderen?

    • Op 12 december 2010 @ 18:18 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Hi Jan, er is maar 1 God en die is in OT en NT Dezelfde.
      Zijn Naam is JHWH, oftewel God van Abraham, Isaak en Jacob, zie Ex. 3 en Yeshua leert ons bidden in Zijn Naam tot deze ene ware God en dat te zeggen: “Onze Vader, Die in de hemelen zijt…”

      Dat is dus compleet wat anders dan de koranallah, die geen Vader is, die geen naam heeft, anders dan het algemene Allah, wat een soortnaam is voor goden in algemene zin.
      Net als El, Eloha, Elohim, de vraag is dan altijd: welke el, allah, elohim bedoel je? Dan zeg ik: ik bedoel de JHWH, de God van Abraham, Isaak en Jacob, zoals in de Bijbel beschreven.
      Hij is mens geworden in de Zoon, Zijn evenbeeld, Yeshua ha Mashiach.
      Hij heeft enorm veel liefde voor alle mensen en daarom droeg Hij voor hen de doodstraf voor hun zonden.

      En een moslim zegt dan: mijn god heeft geen naam , die noem ik god of Allah en over hem staat in de koran, hoe hij is, altijd groter e.d. Aan deze Allah een genoot of zoon toeschrijven is de grootst mogelijke zonde en daarvoor word je dan eeuwig in de islamhel gemarteld.
      Allah geeft alleen om moslims, alle niet-moslims moeten worden vermoord uiteindelijk en zitten sowieso voor eeuwig in de hel. Lees de koran even.

      Dezelfde God in bijbel en koran? Heel dwaas en Godslasterlijk!
      IN de Arabische vertalingen van de Bijbel zou ik zeker overal JHWH laten staan, waar dat in het Hebreeuws staat en ook in het Grieks van het NT zou ik achter Theos tussen ( ) (JHWH) zetten, zodat duidelijk is , Wie er bedoeld wordt.
      Interessant is ook de Arameese vertaling, de Peshita, die op een aantal plaatsten beter de Hebreeuwse basistekst meeneemt.

      Shalom,
      Ben

    • Op 30 juni 2011 @ 23:40 schreef Hadassa

      Beantwoorden

      @ Als je dit soort domme dingen blijft roepen zeg je eigenlijk ook dat de God van het oude testament niet dezelfde is als die van het nieuwe testament.

      Ik denk niet Jan dat je gelijk hebt. De G-D van het oude testament is de G-D van Abraham, Izaäk en Jacob. Het nieuwe en het oude testament vullen elkaar aan.
      De Islam is pas heel veel later gekomen (na Christus). Het feit dat Abraham twee zonen had (eentje bij Hagar en eentje bij Sarah) heeft totaal niets uit te staan met de Islam als geloofsrichting.

      • Inderdaad Hadassa en is is totaal geen lijn vast te stellen vanaf Ismael met 12 zonen, rond 2000 voor Christus, tot Mohammed, 700 na Christus. Dat is allemaal heidendom, uitmondend in de 360 afgoden rond de Kaaba in Mekka, zonder familie lijn dus door die 2700 jaar.
        Van Abraham via Mozes tot Yeshua en tot op heden is de familielijn van Israel prima bekend, in de Bijbel en er buiten.
        Shalom,
        Ben

  2. Op 12 december 2010 @ 17:58 schreef G.Deckzeijl

    Beantwoorden

    Zag net uw bijdrage op hetvrijevolk: mee eens! De islam heeft niks met vrede te maken is is niet geciviliseerd. http://tinyurl.com/24wj85l
    Als moslims roepen dat hun ideologie van vrouwenhaat en apartheid geciviliseerd is, bedrijven ze TAQIYYA. http://www.hetvrijevolk.com/?pagina=12362
    Dan nog een huiselijke mededeling: uw captcha-systeem deugt niet! Juiste combinaties invullen resulteert in een weigering/verzending van berichten. Gaarne corrigeren.

  3. Wat nu? De God van het OT is opeens een andere dan die van het NT?
    Onderbouw dat eens, Jan.
    Tot nu toe meende ik altijd dat Hij Zijn Zoon al aangekondigd had in het OT.
    Maar er zullen wel voortdurend vliegjes in mijn ogen gezeten hebben bij het lezen.

    Mij staat toch bij, dat het OT meer is voor de Joden en daarvan vooral de geschiedenis beschrijft en het NT hoe tot God te geraken. Zeg maar het evangelie zelf.
    Dat er een duidelijk verschil in beide boeken zit is duidelijk.
    Maar ook in Goden?

  4. Op 12 december 2010 @ 18:58 schreef Wim Brink

    Beantwoorden

    Ben heeft natuurlijk gelijk, de god die de Moslims Allah noemen kan niet dezelfde god zijn als JHWH, onze Heer. Dat heeft niets met taalkunde te maken want Allah betekent gewoon ‘God’, maar alles met de openbaring van God. In de Bijbel zien wij een God die een Zoon heeft en die wij onze Vader mogen noemen of zelfs Abba (Papa), in de Koran gaat het over een god aan wie de mens zich moet onderwerpen en waarin expliciet wordt gezegd dat hij géén zoon heeft.

  5. Hier staat een mooi artikel over de herkomst van de islam. De joods-christelijke godsdienst en de islam zijn volgens mij gewoonweg niét dezelfde religies.

    http://www.biblebelievers.org.au/moongod.htm

  6. Veel mensen weten te weinig van de islam, om het gevaar te zien.
    Veel mensen weten ook te weinig van Gods woord om de verschillen scherp te kunnen zien.
    De rode draad door de Bijbel is , God is liefde, en door het offer van Zijn Zoon worden we in genade aangenomen.
    dat klinkt een stuk positiever dan de rode draad van de koran dat allah een streng meester is op het hardvochtige toe, en dat je ook moet bidden voor het zieleheil van de profeet….

    een stroming die door veel geweld ( word verheerlijkt ) zich letterlijk een postitie verovert…..

  7. Ook de Christenheid is niet onschuldig aan de verwarring rond de naam van onze schepper.
    Daar waar in de bijbel JHWH hoort te staan hebben de bijbelvertalers in de loop der jaren de naam van onze schepper vervangen voor God of de Heer.
    Iedereen die het gebed”onze vader die in de hemelen zijt”kent,weet dat dat de tweede zin van dit gebed is”Uw naam worde geheiligd”
    Als God geen naam zou hebben welke naam zou er dan geheiligd moeten worden”
    En hoe zouden mensen in deze tijd moeten weten wat zijn naam is als bijbelvertalers de naam JHWH hebben vervangen voor God of de Heer.
    Allah is niet meer dan dan een maangod..en allah betekend god.

    • Op 14 december 2010 @ 15:55 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Van harte eens, een Haevenly messsage! We dienen de Schepper naar Zijn wens aan te spreken met JHWH of God van Abraham,Isaak en Jacob (zie Ex.3) of Vader, conform het Onze Vader, wat Yeshua ons leerde.
      Shalom,
      Ben
      PS: met respect voor alle goede bedoelingen met andere bewoordingen, maar als onze Vader het in de Bijbel zo aan ons opdraagt, dan lijkt me dat toch het enige juiste.

  8. Allah betekent helemaal niet God in het arabisch. Al Ilah betekent God in arabisch, Allah is gewoon de naam van de God van de Islam en was een van de vele goden die in Mekka aanbeden werden voordat de Islam haar intrede deed. Het was wel de belangrijkste God, in Israel bekent als Bel of Baal.
    Maleisische moslims hebben trouwens (terecht) geprotesteerd tegen het gebruik van Allah in de Bijbel. Zelfs moslims weten dat het niet dezelfde God is. Waarom hebben ze anders de leus “er is geen God behalve Allah en Mohammed is zijn boodschapper”? Om moslim te worden moet je dit letterlijk zeggen in het arabisch. Gewoon zeggen er is geen God behalve God is niet voldoende. Allah’s symbool is de maan, net zoals Zeus, Jupiter, of Wodan.

    • Op 16 december 2010 @ 10:46 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Hi Samuel, lees deze websites, als er een actie is, dan staat het hier op.
      Over de discussie “dezelfde God” in Bijbel en koran is hier ook genoeg te vinden, daarover zijn we het helemaal eens. Een afgod, een demonische misleiding in de koran.
      De taalkundige argumenten verschillen nog wel es op details, al ilah staat dan voor “de god”, Arabisch talige christenen bedoelen dan de Ene ware God van Abraham, Isaak en Jacob, maar zouden dan veel beter El of Elohim kunnen gebruiken, wat ook voor algemeen “god/goden” staat, maar dan minder snel verwarring geeft met Allah.
      Allah is eerder een soortnaam, maar functioneert ook als eigennaam in de praktijk voor de afgod,zoals in de koran beschreven.
      Wij dienen ons aan de Bijbel te houden, waarin de Schepper ons leert in Ex. 3 te spreken over: JHWH of God van Abraham,Isaak en Jacob en Yeshua leert ons “Onze Vader” te zeggen, Wiens Naam geheiligd (apart gezet) dient te worden.
      Dus het gebed “Onze Vader” leert ons al meer dan duidelijk, dat onze Vader een Naam heeft en die staat in Ex. 3.
      Geheiligd, dus niet vermengd met allerlei afgoden bijvoorbeeld.
      Wee degenen, die de Godslastering volhouden, dat de koranAllah in wezen dezelfde is als de Ene ware God, JHWH.
      Shalom,
      Ben

  9. Op 16 december 2010 @ 20:59 schreef Guus Velraeds

    Beantwoorden

    De God van de Islam is naar mijn gevoel en ook naar mijn weten nooit de zelfde God als de God van Abraham, Isaak en Jakob zoals omschreven in het oude testament. Ik ben Rooms Katholiek opgevoed en mijn ouders hebben mij ondanks mijn Roomse opvoeding altijd geleerd over de onverbrekelijke broederschap tussen het Jodendom en het Christendom. Als Rooms Katholiek heb ik kennis genomen van de drie eenheid. God de Vader, God de Zoon en God de Heilige Geest. De Islam verwerpt deze drie eenheid. De God van de Islam is nooit dezelfde God als de God van het O.T en N.T

    • Op 16 december 2010 @ 23:46 schreef torayeshadmin

      Beantwoorden

      Hi Guus, leuk om van je RK achtergrond in positieve zin dit alles ziet; ik hoor dat vaak anders. De officiele RK leer is “dezelfde God” in kerk en moskee en van antisemitisme is men ook niet geheel vrij geweest en nog niet.
      Maar heel fijn, dat jij dat anders ziet,ik hoop hier nog over te schrijven en zie uit naar je meedenken,
      shalom,
      Ben

  10. Is de G’D van Yisraël dezelfde als… http://home.filternet.nl/~kjv/allah.htm

Geef een reactie

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*