Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

Kerken (als instituut) storten in elkaar; de Yeshua-volger blijft, als “tempel van de God van Abraham, Isaak en Jacob”

Deetman (CDA): “als ik al dat geweld en misbruik zie, in en buiten de kerk, dan vraag ik me af, wat er toch aan de hand is?”

En dat weet je niet, Wim Deetman, als christen, CHU/CDA ? Waarom benoem je gewoon de oorzaak niet: de overgrote meerderheid leeft van God los, men is als een vis op het droge, als een tak los van de boom en dan  wordt  dat rotte vis en een dode tak.

Over kerken als instituut heb ik geen enkel goed woord meer over, zeker de RK kerk niet, maar ook PKN en vele anderen, die naast alle zeer verwerpelijke tekorten en misdaden ook de leugenverklaring “In Vrijheid Verbonden” hebben getekend en blijven steunen, zie:
http://tora-yeshua.nl/2011/02/leugenverklaring-weer-actief-religieuze-multicul-roep-uw-kerkeraad-ter-verantwoording/
Een lafhartige leugen, waarin nagenoeg alle kerken van Nederland stellen, dat de bronnen van islam, hindoeisme e.a. “de mens als gelijkwaardig beschouwen” .
Wie de koran kent, weet dat dit een keiharde leugen is, alle “niet-moslims” worden  als minderwaardig en brandstof voor de hel benoemd in het gifboek van Allah.
Lees de link, vraag uw kerkeraad of ze deze verklaring kennen en of ze beseffen dat ze via de RvK,EA, VPK, CIO en /of COGG  deze leugen mee steunen.

En verder laten nagenoeg alle kerken de Tora links liggen en zien ze Israel niet/nauwelijks als Gods uitverkoren volk, vergeten ze dat  Yeshua Zelf heeft gezegd “het heil is uit de Joden”, Joh. 4:22
Ze zijn allemaal in meer of mindere mate in de antisemitische vervangingstheologie blijven hangen en daarom storten ze steeds verder in elkaar.
De kerken  vieren hun eigen feesten op heidense data (zon-dag, zonne-wende, voorjaarsvruchtbaarheidsfeest ipv de moadiem, de feesttijden des Heren), doen vaak niets met de “gaven van de Geest” en Bijbelse gemeentestructuur, maar regelen hun zaken naar eigen inzicht en voorkeur.
Ipv. de Handelingengemeentevorm, horizontaal, maken vooral de RK kerk, maar ook de anderen, er een machtsinstituut van met een verticale structuur, macht van bovenaf, vanuit een kern richting het dom gehouden volk.

Doyle bracht in 1984 seksueel misbruik van minderjarigen door rk priesters aan het licht. Hij liet zien dat de kerk dat wilde verzwijgen. Hij was toen priester, werkte bij de diplomatieke dienst van het Vaticaan. Priester is hij formeel nog steeds. “Maar de inhoud van mijn geloof is ingrijpend veranderd, door alle verhalen die ik gehoord heb van slachtoffers. Ik ben teruggegaan naar de basis. Jezus heeft nooit een priester gewijd, of een kerk willen stichten met al die versierselen eromheen.”

(citaat uit: http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christendom/article/detail/3077940/2011/12/15/Bisschoppen-plegen-meineed-om-kerk-te-beschermen.dhtml   lees het hele artikel, tenminste eerlijkheid uit de mond van deze priester)

Zal de Zoon des mensen het geloof nog vinden, als Hij komt, als  Yeshua ha Mashiach ben David?  Luc.18:8  , Yeshua Zelf stelt die retorische vraag en we zien het antwoord met de dag duidelijker worden, als we naar de kerken kijken als instituut.
Ook de synagoges hebben hun tekort in het niet erkennen van Yeshua als de zichtbare werkelijkheid van de God van Abraham, Isaak en Jacob, als de levende Tora.
Helaas laat het in de zgn. “Messiaanse beweging” , groepen en gemeentes, die de Tora wel serieus nemen en praktiseren, ook nog genoeg te wensen over,  gezien het gebrek aan betrokkenheid op de samenleving om hen heen en de juiste balans in Bijbels inzicht af en toe, dan wel soms gewoon een fout Bijbels inzicht.

Wat houd je dan over als wel goed? Wat is dan in een zekere mate goed?
Dat zijn gemeentes, waar al die fouten erkend worden en waar men “de volle raad Gods” wenst te omarmen,  waar men Tora en Yeshua aanvaardt zoals  God bedoeld en waar men leert van fouten, waar men “werk in uitvoering” wil zijn.
Waar ook de individuele gelovige beseft “een tempel van God”   (1 Cor. 3:16) te zijn en “door Yeshua priester voor onze Vader” (Opb. 1:6)

Hartelijk welkom in onze samenkomsten, dan mag u zelf beoordelen, of dat allemaal in onze Tora-Yeshua gemeentes voldoende ontwikkeld blijkt te worden. Zie http://tora-yeshua.nl/samenkomsten/
Uiteraard bijzonder welkom in onze gezamenlijke Chanoeka viering 23 dec. in Amersfoort, wat een heel geschikt moment is als kennismaking,
zie http://tora-yeshua.nl/2011/11/chanoeka-feest-voor-iedereen-vr-av-23-dec-amersfoort/

Shalom,  van harte de zegen van onze Vader in de Naam van Yeshua toegewenst,

Ben Kok (joods-chr. pastor)
www.tora-yeshua.nl

Navigeer naar andere artikelen

26 Responses to Kerken (als instituut) storten in elkaar; de Yeshua-volger blijft, als “tempel van de God van Abraham, Isaak en Jacob”

  1. Ja, hier geldt onverkort: ” Gaat uit van haar, Mijn volk, opdat u niet medeschuldig wordt aan haar misdaden…”.

    Er vindt vandaag de dag een grote scheiding plaats… en niet alleen in en rondom de kerken, maar ook ( bijvoorbeeld) op internetforums, waar de haat tegen Joden en christenen letterlijk elke dag heviger wordt en in steeds smeriger bewoordingen wordt geuit, dus waar wij zélf niet vertrekken, waar worden wij er, als gelovigen, wel uitgegooid!
    Men verdraagt het Evangelie niet meer!

    De misdaden van vele priesters binnen de R.K. kerk geven die haters van het geloof helaas ook nog een motivatie!
    Men roept allerwege nu om het hardst, dat Joden en christenen niet alleen dierenbeulen zijn, maar dat zij ook nog gevaarlijk zijn voor weerloze kinderen…. en men wekt elkaar op zich van ons te ontdoen.
    Zo werd ik gisteren persoonlijk nog gebanned bij Artikel 7 ( omdat ik de wijsheid van de Eerste Kamer had durven roemen… en voorts natuurlijk, omdat ik daar weleens van mijn geloof getuigd heb) en de sfeer en de stemming op Amsterdam Post is daar al vergelijkbaar.

    De R.K. kerk en de ongelovigen binnen de PKN en andere instituten zijn niet de oorzaak en de schuld van al die haat naar gelovigen toe ( want veel atheisten hebben daar helemaal geen alibi’s voor nodig…),
    maar het maakt de situatie zeer zeker niet gemakkelijker voor christenen, die leven naar het principe:
    ” Wij hebben een Woord voor de wereld!”

    • Hi Gielah,
      Doorgaan met “zoutend zout” zijn en “licht der wereld” . Op Artikel 7 ben ik na een paar keer gestopt, mij te veel verachting voor het joods-chr. geloofsleven daar.
      Wie wat wil weten of uitwisselen op dat vlak, komt weet de weg naar onze site wel te vinden.
      Shalom, ook aan Ger,
      Ben

  2. Shalom chaverim;
    YaHshua ha Massiach vroeg zich af, in profetisch vergezicht:
    ” Zal IK nog geloof vinden op Aarde, als ik terug kom?”
    Welaan, Hij zal nog gelof in Hem vinden. Mogelijk niet zo veel/groot als door Zijn Offer mag worden verwacht.
    En dat Zijn (weder)komst zeer spoedig is, is duidelijk door de berichten die uit de USA zijn gekomen.
    Shimon bar Yona sprak:” Ga uit van haar (Bab-el); want de ure is gekomen.
    Hij was gevangene in Rome en schreef zijn brieven.
    2Petrus2: 1 is genoegzaam bekend.
    Betekenis:
    1) Valse profeten in Yisra-El en
    2) valse leraars in deze tijd.
    Dan volgt de waarschuwing in het 3e hoofdstuk. Direct aan ons gericht.
    In het Engels staat het woord “scoffer”. Schofferen/schoffeerder-onderuit halen.
    In hfdst. 3 stelt de apostel, profetisch de tijd van de komst van Yahshua, vast.
    1 dag is als 1000 jaar(dag) en 1000 jaren als 1 dag.
    Zoals u weet, naar ik aanneem, zijn Aarde en mens 6000 jaar geleden geschapen.
    6 dagen zult u arbeiden en AL uw werk doen! Op de 7e dag zult u rusten van AL uw werk. Deze dag is voor YHWH. (B’sjiet 2).
    Shabbat Shalom en Am Yisra-El Chai.

  3. KERK ZONDER GOD IS DE BEERPUT VAN ROME !

    K.Z.G.= Kerk zonder God !

    K.Z.G.= “Kerk Zonder God” is het roomse geloof waar sexsueel misbruik bij kinderen geheel normaal, en over de gehele wereld verspreid aanwezig is en was.
    Dit is wel één van de ergste dingen die een volwassen geleider een blind, hulpbehoevend of normaal kind kan aandoen.
    Het gebeurd op dusdanige jonge leeftijd dat het kind denkt en dacht, dat het gewoon bij de opvoeding hoorde.
    En dat door een “geestelijke”, die puberaal met zijn door de K.Z.G afgedwongen coelibaat geen raad wist.

    Maar wat dacht u van anale verkrachting bij kinderen van 5 tot7 jaar, waarvan de anale opening nog niet eens volgroeid is. Deze zieke vertegenwoordigers van de K.Z.G. hebben die kinderen voor hun leven verminkt.

    Soms moest er wel vijf keer geopereerd worden voordat de schade enigszins was herstelt.

    I.p.v. bestraffend op te treden, en deze “ziekte”uit te bannen, deden ze niets, lieten het toe en stopten alles in de doofpot
    Het excuus wat deze kerkleider daarover dan heeft uitgesproken is niet meer waard dan gebruikt toiletpapier !

    Naast deze ergste overtredingen waar die KZG zich aan schuldig maakt,
    doen ze, wat die naam ook al aangeeft, alles wat God verboden heeft.

    En dat is niet van vandaag of gisteren maar vanaf het ontstaan van de Christengemeenschappen.
    Lees Openbaringen daar maar op na.

    Daar zegt God zelfs heel duidelijk dat Hij de Nicolaïeten haat.
    Op.2 vers 6. (Het huidige Rome.)

    Deze lieden hebben alles binnen de kerk gebracht wat er niet thuis hoorde.
    Afgodsbeelden die men aanbad. Wereldse filosofieën werden ingevoerd, etc, etc.
    Bovengenoemde aanbidding gebeurd nog steeds tot Maria en heiligen beelden.
    Ook worden heiligen aangeroepen en dat is wat God ten strengste heeft verboden.
    Het heeft Koning Saul en zijn zoon het leven gekost toen zij dit deden.

    De aanbidding van Maria is God een gruwel, zij is een mens met al haar fouten, zoals u en ik.
    Een voorbeeld vindt u ook weer in Gods Woord, waar Jezus haar terecht wijst.
    Zij is helemaal geen Middelares,
    dat is ook een roomse vinding, die nergens op stoelt.
    Maar bij velen uwer is die bijbel nooit gelezen of zelfs niet aanwezig.
    Daarom zegt God het volgende:
    “Mijn volk gaat ten gronde omdat het geen kennis bezit.” Hosea 4 vers 6
    Jezus is de ware verlosser der mensheid en die is naar de achtergrond verdreven.
    Zelfs de kerkleider van de KZG buigt zich voor haar neer in aanbidding.
    Haar Hemelvaart is de volgende leugen.
    (Nergens terug te vinden in God’s Woord.)

    Het verplaatsen van de Sjabbath naar de zondag is de volgende misstap.
    Dit is gedaan ter ere van de zonnegod.

    Kinderdoop is het volgende bedrog.
    God zegt duidelijk dat een kind wat geboren is uit gelovige ouders, heilig is.
    Moet iets wat Heilig wordt verklaard door God door ons nog verbeterd worden.
    1 Cor. 7 vers 14
    Je kunt pas dopen ná bekering !

    Zo staat de “kerk zonder God” bol van leugens en het praktiseren van laagstaande sexuele handelingen.
    Hoe durven zij zich katholiek te noemen?

    Dit zijn roomse mensen die niets met het Christendom te maken hebben.
    U als Christen echter in die kerk, als u zich aangesproken voelt door dit artikel, moet zo snel mogelijk uw lidmaatschap opzeggen en niet meer ter kerke gaan daar waar de satan heerst.

    De eindverantwoordelijke leider, (notabene de paus zelf), verleent de vrijmetselaars,(satanaanbidders), onderdak en samen met hen aanbidden zij de satan in geheime bijeenkomsten.

    Begin een nieuwe gemeenschap waar Jezus weer centraal staat of zoek een bestaande op.(Geen R.K. dus)

    Door Hem geïnspireerd en opgeschreven door Jiooda.

    • Hi Joop, helemaal eens en daar wil ik nog aan toevoegen: de paus, karidinalen en bisschoppen, de leidinggevenden, wisten er altijd al van en deden niets; het feit dat ze allemaal blijven zitten in hun status en positie laat pas goed zien wat een hypocriete bende het is.
      Shalom,
      Ben

  4. Mooi verwoord @Jiooda,

    Voor mij heeft de RKK allang afgedaan. Een kerk waarvan de leiderS zoveel kinderen misbruikt hebben/misbruiken, -want dat gaat heus heden nog steeds door- kun je geen kerk noemen, maar een mesthoop. Doodschamen moeten ze zich____:-(
    +Inderdaad alle andere vormen van hoererij en afgoderij. Overspel noemt JHWH het, hoererij.
    Een mesthoop is nog heilig te noemen vanwege het nut ervan!
    —-
    shalom cornelia

  5. Jiooda

    Heb een tijdje geleden me laten uitschrijven, en het is gebeurd
    heb nu niets meer met ROME, en hun aanverwanten

    Shalom Mia

  6. Op 17 december 2011 @ 18:07 schreef Henriette

    Beantwoorden

    Jezus zei met recht:het heil is uit de joden.Maar in Jeremia 31:31 staat dat Israel en Juda van HUN kant het verbond hebben verboken.(1-Samuel:8-7;”Hier verwerpt het volk Israel God als hun Koning omdat zij een koning willen als alle volken) Het is dan ook aan Juda en Israel om van HUN kant het (Nieuwe)Verbond weer aan te gaan(een verbond sluit je n.l.met INSTEMMING van TWEE! partijen) Want God zegt:Zie -in die dagen zal ik met Juda en Israel een Nieuw Verbond aangaan.Niet gelijk aan dat hetwelk Ik met hun Vaderen heb gesloten,toen Ik hen bij de hand vatte om hen uit Egypteland te leiden;welk verbond zij(Israel)van HUN KANT!verbroken hebben.Jezus (God zelf) sluit met zijn eigen bloed een Nieuwe Verbond.En ALLEEN ZIJ! die ook van HUN kant(eerst de joden en daarna ook de niet-joden) dat Nieuwe Verbond aangaan(=Jezus aannemen als hun messias).ZIJ en ZIJ ALLEEN zijn het volk waarvan God zegt:Ik geef Mijn wet in hun binnenste en schrijf die in hun hart(dus niet meer op een stenen tafel).ZO ZAL IK HUN TEN GOD EN ZIJ MIJ TEN VOLK ZIJN”.Dan zullen zij niet langer elkaar onderrichten:leert den Heer kennen(de Koran wordt weer uit het hoofd geleerd en is dus NIET God’s wet)-Want zij zullen Mij allen kennen,kleinen en groten,”spreekt de Heer,WANT IK VERGEEF HUN HUN SCHULD EN GEDENK HUNNER ZONDEN NIET MEER”>Want God deed eens A-BRAM: deze belofte: ‘Zie,Ik maak u tot Vader van VELE volken”.(=A-BRA-HAM) (genesis;17-6)En: met den Naam van Uw kroost(Jezus)zullen ALLE VOLKEN zich zegen toebidden(.genesis:22:17-18)

    • Hi Henriette,
      De koran is alleen al vanwege de haat-inhoud naar alle niet-moslims op geen enkele wijze God’s wet, het gaat bovendien in de koran niet om de God van Abraham, Isaak en Jacob, maar om een afgod, de koranAllah.
      Mbt je hoofdpunt: de gemeente, de bruid van Yeshua, bestaat uit alle oprechte gelovigen vanaf Adam/Eva tot aan de komst van Yeshua en die er nog in het 1000 jarig rijk bij komen.
      Shalom,
      Ben

  7. Op 17 december 2011 @ 18:17 schreef Henriette

    Beantwoorden

    De Joodse leiders hebben God niet een keer, maar TWEE keer verworpen als hun koning.Want toen Pontius Pilatus vroeg of Jezus dan niet hun Koning was,toen gaven zij als antwoord:Wij hebben maar EEN Koning:De Keizer van Rome.Ook de dicipelen van Jezus waren nog zo blind dat zij vroegen wanneer Jezus nou eens het Koninkrijk van DAVID weer zou herstellen.Zij begrepen nog steeds niet dat God in Jezus ZIJN KONINKRIJK der hemelen weer kwam herstellen.Daarom zei Jezus:Mijn Koninkrijk is niet van hier;

  8. Op 17 december 2011 @ 18:50 schreef Henriette

    Beantwoorden

    @Jiooda.De Katholieke Kerk erkent ook maar 1 middelaar:Jezus Christus.Maria is GEEN middelares tussen God en de mens,maar wij bidden samen met Maria en zij legt onze gebeden aan de voeten van haar Zoon.Zij wordt NIET! aanbeden,want alleen God mag aanbeden worden.Maria wordt enkel ge-eerd.Want ook Katholieken aanbidden enkel en alleen God.Door Jezus de Zoon.Wij worden als Christenen allen opgeroepen tot heiligheid.(=heelheid)De gestorven heiligen zijn al in deze staat van heiligheid en zij kunnen ons helpen in ons gebed gericht aan Jezus.
    Wat de beelden betreft.Niemand weet hoe God eruit ziet en daarom mocht niemand een beeld van God maken. Maar God is in Jezus MENS geworden.Aan ons gelijk.Daarom mogen wij wel een beeltenis van God maken:In zijn menselijke gedaante.Want Jezus zei:Wie mij ziet,ziet de Vader.

    • Hi Henrietta, Maria is officieel volgens de RK leer mede-verlosseres. Verder kun je niet bidden “samen met Maria”, want die is al lang overleden en de Tora leert ons om geen contact met de doden te zoeken, zie Dt. 18
      Ook de overleden “heiligen” zijn ons van geen nut , we bidden rechtstreeks tot onze Vader in de Naam van Yeshua.
      Shalom,
      Ben

  9. Op 17 december 2011 @ 19:23 schreef Henriette

    Beantwoorden

    @ Jiooda.Ieder kind is door God gegeven.Ieder kind is nog puur en heilig.Of het kind nu uit gelovige of uit ongelovige ouders geboren w.Ieder kind is nog zonder zonden(behalve de erfzonde)De Katholieke kerk heeft veel verkeerd gedaan zoals ongedoopte kinderen niet in gewijde grond willen begraven. Heel verdrietig en verkeerd allemaal..Maar de kerk is gebouwd op mensen en mensen maken ook fouten.Vandaag gebeurt dit niet meer omdat de R.K.Kerk vandaag uitgaat van de gedachte dat de kracht van Jezus’ liefde groter is dan de (erf)zonde(dood) van een ongedoopt kind.

  10. Als ik dit stuk lees, moet ik denken aan Mattheus 21:12-17 denken, waarin de Here Jezus de Tempel, het huis van God, de mensen hebben er een rovershol van gemaakt. Is er nog redding mogelijk? Er zal heel wat moeten gebeuren, voordat het weer een huis van aanbidding word.

    • Hi F.Dijkstra, er blijft alle hoop, want Yeshua ha Mashiach komt als Koning, spoedig en zal het huis van God op orde brengen, op Zijn eigen wijze.
      Shalom,
      Ben

  11. Artikel over aartsbisschop Wim Eijk in Trouw 19 dec:
    http://www.trouw.nl/tr/nl/5091/Religie/article/detail/3082040/2011/12/18/Bisschop-Eijk-Kerk-had-meer-empathie-moeten-tonen.dhtml

    Mijn reactie er onder, zoals ingestuurd (plaatsing is altijd afwachten):
    “@Wim Eijk: je wist het allemaal en blijft toch de bisschop uithangen?
    Yeshua leert ons om te beginnen geen titels te voeren, Matth.23:5-10 en verder spreekt Hij zijn toorn uit over het “tot zonde verleiden van een kind”, Math. 18:6, zo iemand kan beter verdronken worden in de zee met een molensteen om zijn hals dan de toorn van God tegemoet zien.
    Meer empathie? Alle RK leidinggevenden en betrokken dienen meteen op te stappen en zicht melden bij justitie.
    Ben Kok (joods-chr. pastor)”

  12. Wij Calvinisten vieren 25 december gewoon de verjaarsdags van Jezus Christus, dat heeft niets met de vernieuwing van de Tempel te maken geloof ik, maar zijn geboortsdag.Over de Joden heeft hij dit gezegd:”
    Lukas 10,1-20
    Uitzending der zeventig
    1 En na dezen stelde de Heere nog andere zeventig, en zond hen heen voor Zijn aangezicht, twee en twee, in iedere stad en plaats, daar Hij komen zou.

    2 Hij zeide dan tot hen: De oogst is wel groot, maar de arbeiders zijn weinige; daarom, bidt den Heere des oogstes, dat Hij arbeiders in Zijn oogst uitstote.

    3 Gaat henen; ziet, Ik zend u als lammeren in het midden der wolven.

    4 Draagt geen buidel, noch male, noch schoenen; en groet niemand op den weg.

    5 En in wat huis gij zult ingaan, zegt eerst: Vrede zij dezen huize!

    6 En indien aldaar een zoon des vredes is, zo zal uw vrede op hem rusten; maar indien niet, zo zal uw vrede tot u wederkeren.

    7 En blijft in datzelve huis, etende en drinkende, hetgeen van hen voorgezet wordt; want de arbeider is zijn loon waardig; gaat niet over van het ene huis in het andere huis.

    8 En in wat stad gij zult ingaan, en zij u ontvangen, eet hetgeen ulieden voorgezet wordt.

    9 En geneest de kranken, die daarin zijn, en zegt tot hen: Het Koninkrijk Gods is nabij u gekomen.

    10 Maar in wat stad gij zult ingaan, en zij u niet ontvangen, uitgaande op haar straten, zo zegt:

    11 Ook het stof, dat uit uw stad aan ons kleeft, schudden wij af op ulieden; nochtans zo weet dit, dat het Koninkrijk Gods nabij u gekomen is.

    12 En Ik zeg u, dat het dien van Sodom verdragelijker wezen zal in dien dag, dan dezelve stad.

    13 Wee u, Chorazin, wee u, Bethsaida, want zo in Tyrus en Sidon de krachten geschied waren, die in u geschied zijn, zij zouden eertijds, in zak en as zittende, zich bekeerd hebben.

    14 Doch het zal Tyrus en Sidon verdragelijker zijn in het oordeel, dan ulieden.

    15 En gij, Kapernaum, die tot den hemel toe verhoogd zijt, gij zult tot de hel toe nedergestoten worden.

    16 Wie u hoort, die hoort Mij; en wie u verwerpt, die verwerpt Mij; en wie Mij verwerpt, die verwerpt Dengene, Die Mij gezonden heeft.

    17 En de zeventigen zijn wedergekeerd met blijdschap, zeggende: Heere, ook de duivelen zijn ons onderworpen, in Uw Naam.

    18 En Hij zeide tot hen: Ik zag den satan, als een bliksem, uit den hemel vallen.

    19 Ziet, Ik geve u de macht, om op slangen en schorpioenen te treden, en over alle kracht des vijands; en geen ding zal u enigszins beschadigen.

    20 Doch verblijdt u daarin niet, dat de geesten u onderworpen zijn; maar verblijdt u veel meer, dat uw namen geschreven zijn in de hemelen.

    Graag een antwoord hier op.

    • Hi Luckebee, hoe is het met je?
      Mbt. je vraag citeer ik uit de tekst:”16 Wie u hoort, die hoort Mij; en wie u verwerpt, die verwerpt Mij; en wie Mij verwerpt, die verwerpt Dengene, Die Mij gezonden heeft.”
      Lijkt me duidelijk, vele Joden hebben Yeshua aanvaard, zie Handelingen, 3000, 5000, tienduizenden (Hand. 21;20, myriads) en door de eeuwen heen tot nu toe, er zijn op dit moment ca. een half miljoen Joden, die Yeshua hebben aanvaard, mogelijk nog meer in het verborgene.
      Dat is ca. 3% van de Joden en onder de niet-Joden is dat ca. 33% van de wereldbevolking in naam, maar in werkelijkheid, vanuit het hart, kom je heus niet boven de 10%.
      Vele Joden en niet-Joden , die Yeshua dus weigeren te aanvaarden en vs. 16 is daar dan duidelijk over, die mensen verwerpen JHWH, de God van Abraham, Isaak en Jacob dan ook.
      Aan allen, die wel Yeshua hebben aanvaard, de mooie taak Hem te verkondigen in woord en daad, als zijnde de enige weg tot de Vader.
      Shalom,
      Ben
      PS: vraag gerust verder en/of kom http://tora-yeshua.nl/2011/11/chanoeka-feest-voor-iedereen-vr-av-23-dec-amersfoort/

Geef een reactie

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*