Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

Miroslav Volf, een wolf in schaapskleren, komt met de Godslasterlijke leer “dezelfde God in Bijbel en koran”, net als vele christenen en Joden !

Update: op 24 dec. stond er in Trouw een recensie van het boek van Miroslav Volf,
http://www.trouw.nl/tr/nl/4716/Christendom/article/detail/3368231/2012/12/24/God-en-Allah-hebben-best-veel-gemeen.dhtml
met de volgende info:

De schrijver
Miroslav Volf groeide op als kind van een Kroatische pinkstervoorganger in de Servische stad Novi Sad, in een periode waarin het communistische regime niet echt openstond voor religieuze ideeën. Gewend om zijn minderheidspositie te moeten verdedigen tegenover communisten, moslims en oosters-orthodoxe christenen, spelen in zijn eigen theologische werk thema’s als anders-zijn en verzoening een grote rol. Steeds zoekt Volf het gesprek op met andersdenkenden. Zo voerde hij in de jaren ’80 namens de internationale pinksterbeweging gesprekken met het Vaticaan, tegenwoordig onderhoudt hij veel contacten met moslimgeestelijken. Sinds 1998 is hij hoogleraar theologie aan Yale Divinity School in de VS.
Het zegt weer genoeg, Pinksterbeweging, RK kerk,  islam, fijne achtergrond

Zie verder het artikel van Bill Warner:

Met dank aan Bill Warner, http://www.politicalislam.com/blog/jesus-akbar/ 
Bedenk, dat deze Godslastering in de RK kerk de officiele leer is, in de PKN ook wordt gevolgd
(zie http://tora-yeshua.nl/2010/11/pkn-synode-1112-nov-islam-gelijkwaardig-koranallah-en-de-ene-ware-god-in-de-bijbel-jhwh-dezelfde/ ) en dat de meerderheid van de geestelijk leiders  er zo over denkt.
Recent stond het boek van  Volf  (“Allah, a christian response) nog prominent op de site van de Ev.Alliantie, maar is  na ons protest verwijderd en daar volgt nog een gesprek over.
Zie http://tora-yeshua.nl/2012/06/de-islam-gaat-uit-van-jeruzalem-kerk-te-utrecht-vr-dag-8-juni-14-30-17-30-via-ea-deelnemersdag/

“Jesus Akbar”   (vertaling  hieronder!).

Recently a Yale theologian, Miroslav Volf, came to a Christian school, Lipscomb University, and talked about how Islam and Christianity can live in harmony and respect. He is part of a new industry in America, Christians constructing beautiful lies about Islam. Fundamentally, he says that we all worship the same god.

Volf says, “one of the best ways for people of different faiths to get along is to study their scriptures together.”

If we want to get along, then looking at looking at scriptures is indeed a most excellent way to get to know each other. The problem is that the only scripture Volf wants to study is the Koran. Any time that someone wants to explain Islam by the Koran, you are dealing with someone who is ignorant or a deceiver.

The Koran proclaims in 91 verses that every Muslim is to model their life after the example (Sunna) of Mohammed, but the Sunna of Mohammed is found only in the Sira and the Hadith. The Koran is only 14% of the Islamic sacred texts. Mohammed, not Allah, is 86% of the textual doctrine. Volf, however, ignores Mohammed and only wants to talk about Allah. There is a very good reason for this. Allah is so conveniently abstract that he can construct his Allah-equals-the-Trinity-god by cherry-picking verses and muddle through as if he were in a dormitory philosophy bull session.

While Volf is comparing scriptures, he should point out that the Koran says that Jesus of the Bible is a fraud and that the Gospels, Psalms and Torah are corrupt. That inconvenient Koranic detail was not mentioned.

Volf ignores a 1400 year history of Islam and Christianity and all other religions. The jihad doctrine found in the Koran is the foundation for the murder of 270 million Kafirs (non-Muslims, including Christians). He also ignores the over 18,000 Islamic terror attacks since September 11, 2001. Why refer to a 1400 year history of continuous persecution if it gets in the way of your arguments? What are ugly facts in the face of a beautiful lie?

Volf: Two faiths, worshipping the same God, can work toward the common good under a single government.

Hello, the only government that Allah wants is the Sharia. The place for Christianity and Judaism in the Sharia is as the dhimmi, a semi-slave. History is very clear that when the Sharia is put into place, Christianity dies. It takes centuries, but Christianity is annihilated. Christianity can survive Communism and Nazism, but it cannot survive the Sharia. When Islam invaded what is now Turkey and installed Sharia, it was 100% Christian. Here is a graph of what Sharia law did to the Christian population.

Volf : Allah offers a constructive way forward by reversing the “our God vs. their God” premise that destroys bridges between neighbors and nations, magnifies fears, and creates strife.

Mohammed, the prophet of Allah, did not just destroy bridges, he destroyed civilizations. Mohammed attacked each and every neighbor until the day he died. That is the Sunna of Mohammed (perfect example of a sacred life). After he died, his Companions (Abu Baker, Umar and Uthman) followed his Sunna just as he demonstrated, and they killed Christians as fast as they could and placed them under Sharia law as dhimmis. By the time the Companion caliphs died, they had destroyed the classical civilization of the Greeks and Romans that was the matrix of Christianity. The classical church in the Middle East with its incredible variety of Christianity was annihilated by Mohammed and his personal students of jihad. The Christianity of today is a stump of the Christianity of the year 630 AD when jihad began. Whole forms of early Christianity were annihilated by Islamic jihad.

And the Koran spoke wonderfully of Mohammed’s jihad. In the Koran written in Medina, about 24% *** is devoted to “fighting in Allah’s cause”, jihad.

Volf said, “Faith is often misused for political ends, which frequently leads to violence.”

Mohammed preached the religion of Islam for 13 years and garnered 150 converts. After he turned to politics and jihad and when he died every Arab was a Muslim. It was politics and jihad which made him successful.

The moral demand on Muslims is to practice jihad, deceive Kafirs and impose Sharia law. Islamic morality is dualistic. Islamic ethics have one set of rules for Muslims and a second set of rules for Kafirs. Ethics based on the Golden Rule have only one set of rules.

Thick spirituality, Volf said, is faith combined with morality, which treats all people as equal in God’s sight.

Yet we have Allah who hates Kafirs and who does not have a Golden Rule. Only the Golden Rule makes people equal in God’s sight. Allah denies the Golden Rule. Go ahead, plow through the Koran and find the Golden Rule. Do the same for the Sira and the Hadith. No, the way Mohammed treated you depended upon who you are. A Muslim is treated well, and a Kafir is treated to murder, rape, enslavement and deceit.

A religion of the Golden Rule can lead to peace. A religion of jihad and political Sharia leads to war. Islam will not admit to any fault or take any credit for 270,000,000 dead over the last 1400 years. Look at Islamic Turkey—Turkish Muslims murdered a million Armenians in 20th century, but will not admit to this annihilation and genocide.

Lipscomb professor David Fleer, one of the conference organizers, said that Volf’s experiences in Yugoslavia and his scholarship made him the perfect speaker to address how religion and reconciliation intersect. “He set forth the theological foundation for us,” Fleer said.

Exactly why is this man an expert? An expert is made only by studying the Sira, Hadith, Koran and Sharia—not his zip code. There is one, and only one criteria for being expert on Islam—knowledge about Allah and Mohammed. Volf only talks about Allah.

But the real tragedy is that a religion professor thinks that Volf’s inventions are a solid foundation. Contemporary Christian and Jewish theology has become mere philosophy and has its foundation in Leftist social justice doctrine, not scriptures.

Volf said one of the keys to people of different faiths getting along is for each side to admit that those of other faiths are real members of the community. “It’s not just creating space for them physically,” he said. “You have to create space for them in your own cultural self-perception.”

But Islam insists that Kafirs are not part of the umma (Islamic community) which is pure Islamic doctrine. There are 11 verses in the Koran that say that a Muslim is not even the friend of a Kafir, much less a member of the community.

Islam comes into our civilization and demands the political Sharia. Notice that the accommodation is that we submit to the political Sharia and we have to create a space for it in our culture. And the political Sharia has a definite space for the Kafir, called dhimmi. What is disgusting is that Volf makes submitting to political Sharia seem like a blessing to us and our country.

There is a certain class consciousness in the article, Volf’s Yale elitism is all over the copy. Why is it that the elites are such believers? Why do those who understand the threat of Islam and Sharia called “haters” by the media? The elites control the venue. There is no space in the print media, except for Islam and its apologists. The knowledgeable opposition never gets to debate, is never invited to the party. The elites have ruled that the only views that are legal are Muslims and apologists. Those who disagree are immoral bigots and Islamophobes.

Here is the final test of the “we-all-worship-the-same-god” school of theology. What was the last time that a Christian yelled, “Jesus Akbar” before he blew himself up? What was the last time that a Muslim yelled, “Allahu Akbar”, before he murdered a Kafir?

Sure, all gods are the same.

Bill Warner, Director, Center for the Study of Political Islam
Permalink http://www.politicalislam.com/blog/jesus-akbar/
copyright (c) CBSX, LLC, politicalislam.com

***

13 verses

9:23 Oh, Believers, do not make friends of your fathers or your brothers if they love unbelief above Islam. He who makes them his friends does wrong. Say: If your fathers, and your sons, and your brothers, and your wives, and your kin-folks, and the wealth which you have gained, and the merchandise that you fear you will not sell, and the dwellings in which you delight—if all are dearer to you than Allah and His Messenger and efforts on His Path, then wait until Allah’s command comes to pass. Allah does not guide the impious.

3:28 Believers should not take unbelievers as friends in preference to other believers. Those who do this will have none of Allah’s protection and will only have themselves as guards. Allah warns you to fear Him for all will return to Him.

3:117 Believers! Do not become friends with anyone except your own people. The unbelievers will not rest until they have corrupted you. They wish nothing but your ruin. Their hatred of you is made clear by their words, but even greater hatred is hidden within their hearts. We have made Our signs clear to you. Therefore, do your best to comprehend them.

4:89 They would have you become unbelievers like them so you will all be the same. Therefore, do not take any of them as friends until they have abandoned their homes to fight for Allah’s cause. But if they turn back, find them and kill them wherever they are. Do not take any of them as a friend or a helper except those who seek asylum among your allies and those who come to you because their hearts have forbidden them from fighting against you or their own people. If it had been Allah’s will, He would have given them power over you so they would have certainly fought you. Therefore, if they leave you and do not wage war against you and seek peace with you, Allah commands you not to injure them.

4:138 Warn the hypocrites that torturous punishment awaits them. The hypocrites take unbelievers as friends rather than believers. Do they look for honor at their hands? Truly all honor belongs to Allah.

4:144 Believers! Do not take unbelievers as friends over fellow believers. Would you give Allah a clear reason to punish you?

60:1 Oh, you who believe, do not take My enemy and yours for friends by showing them kindness. They reject the truth that has come to you. They drive out the messengers and yourselves because you believe in Allah, your Lord. If you continue to fight for Allah’s cause [jihad] and from a desire to please Me, would you show them kindness in private? I know best what you conceal and what you reveal. Whoever does this among you has already strayed from the right path.

60:13 Oh, Believers, do not enter into friendship with those against whom Allah is angered. They have despaired of the hereafter, even as the unbelievers despair of those who are in graves.

5:57 Oh, you who believe, do not take those who have received the Scriptures [Jews and Christians] before you, who have scoffed and jested at your religion, or who are unbelievers for your friends. Fear Allah if you are true believers. When you call to prayer, they make it a mockery and a joke. This is because they are a people who do not understand.

5:78 Those among the Children of Israel who disbelieved were cursed by the tongue of David and of Jesus, Son of Mary, because they were rebellious and persisted in excesses. They did not restrainone another from the iniquity they committed. Their actions were detestable. You will see many of them make friends with the unbelievers.
They have sent their evil works on before them. Allah is angry with them, and they will abide in torment forever. If they had believed in Allah, the Messenger, and the Koran that was revealed to him, they would not choose them for their friends, but most of them are rebellious wrongdoers.

58:14 Have you not taken notice of those who befriend the people with whom Allah is angry? They are neither a part of your group or theirs, and they knowingly swear a lie. Allah has prepared a dreadful punishment for them, for their actions are evil. A humiliating punishment awaits those [Jews who pretend to be Muslims] who use their faith as a disguise and turn others away from Allah’s path. Neither their wealth or their children will protect them from Allah. They will be prisoners of the Fire, where they will live forever.

5:55 Your protectors are Allah and His Messenger and those who believe, who observe regular prayer and regular charity, and who bow in worship. And whoever takes Allah, His Messenger, and those who believe for friends, they truly are the people of Allah and must be triumphant. Oh, you who believe, do not take those who have received the Scriptures [Jews and Christians] before you, who have scoffed and jested at your religion, or who are unbelievers for your friends. Fear Allah if you are true believers. When you call to prayer, they make it a mockery and a joke. This is because they are a people who do not understand.

5:51 Oh, believers, do not take the Jews or Christians as friends. They are but one another’s friends. If any one of you take them for his friends, he surely is one of them. Allah will not guide the evildoers.

Nederlandse vertaling:

“Jezus Akbar”
Miroslav Wolf, een theoloog van de Yale Universiteit, bezocht recentelijk een  Christelijke school, de Lipscomb Universiteit. Hij sprak over hoe de Islam en het Christendom in harmonie kunnen samenleven. Hij maakt deel uit van een nieuwe industrie in Amerika: Christenen, die mooie leugens bouwen over de Islam. In feite zegt hij, dat we allemaal de zelfde god aanbidden.
Volf zegt: “Een van de beste manieren om mensen van verschillende religies te laten samenleven is om hun geschriften gezamenlijk  te bestuderen.”
Als we met elkaar willen opschieten, is het kijken naar de geschriften inderdaad een geweldige manier om elkaar te leren kennen. Het probleem is, dat het enige geschrift dat Volf wil bestuderen de Koran is. Elke keer als iemand de Islam wil uitleggen door middel van de Koran, heb je te maken met een bedrieger of iemand, die onwetend is.
De Koran claimt in 91 verzen, dat elke moslim het voorbeeld(Soenna) moet volgen van Mohammed, maar de Soenna van Mohammed kan je slechts vinden in de Sira en de Hadith. De Koran bevat slechts 14% van de Islamitische heilige teksten. Mohammed en niet Allah, is 86% van de tekstuele doctrine. Volf negeert echter Mohammed en wil alleen over Allah praten. En daar is een hele goede reden voor. Allah is zo handig abstract, dat hij zijn “Allah is gelijk aan de Drieenige god” uit kan bouwen door hier en daar wat verzen eruit te pikken en door te modderen alsof hij in een filosofische bull sessie op een slaapzaal  bezig was.
Terwijl Volf bezig is met schriften te vergelijken, zou hij er op moeten wijzen, dat de Koran zegt, dat Jezus van de Bijbel een bedrog is en dat de evangeliën, psalmen en Thora corrupt zijn. Dat ongemakkelijke detail uit de Koran werd niet genoemd.
Volf negeert een 1400 jaar lange geschiedenis van de Islam en het Christendom en andere religies. De jihad doctrine in de Koran is de grondslag voor de moord op 270 miljoen kafirs (niet-moslims, dus ook christenen) Hij negeert ook de meer dan 18.000 islamitische terreuraanslagen sinds 11 september 2001. Waarom refereren naar een 1400 jaar oude historie, als die je argumenten ondermijnt? Wat zijn lelijke feiten nu in het gezicht van een mooie leugen?
Volf: Twee geloven, die de zelfde God aanbidden, kunnen werken aan een gemeenschappelijk goed onder een regering.
Hallo, de enige regering die Allah wil is de Sharia. De plaats, die de Sharia toedicht aan het Christendom en het Jodendom is die van de dhimmi, de semi-slaaf. De geschiedenis is er erg duidelijk over, dat als de Sharia wordt ingevoerd, het Christendom sterft. Er zijn eeuwen voor nodig, maar het Christendom wordt vernietigd. Het Christendom kan Communisme en Nazisme overleven, maar niet de Sharia. Toen de Islam wat nu Turkije is, binnenviel en de Sharia installeerde, was het nog 100% christelijk. Hier is een schets van wat Sharia wetgeving de Christelijke bevolking aandeed.
Volg: Allah biedt een constructieve weg vooruit door  het ongedaan maken van de “Onze God tegen hun God” stelling, die bruggen tussen buren en landen vernielt,  angsten vergroot en onenigheid creëert.
Mohammed, de profeet van Allah, vernielde geen bruggen, maar beschavingen. Mohammed viel elke buur aan, tot de dag dat hij stierf. Na zijn dood volgden zijn metgezellen (Abu Bakr, Umar en Uthman) zijn Soenna, zoals hij hun had laten zien en zij vermoordden Christenen, zo snel als ze konden en plaatsten ze onder Sharia wetgeving als dhimmis. Tegen de tijd dat de Metgezellen Kaliefen stierven, hadden zij de klassieke beschaving van de Grieken en Romeinen vernield, die de matrix van het Christendom was. De klassieke kerk in het Midden Oosten met haar ongelofelijke varieteit aan Christendom was vernietigd door Mohammed en zijn persoonlijke leerlingen van de Jihad. Het Christendom van vandaag is nog slechts een stomp van het Christendom uit het jaar 630 AD toen jihad begon. Gehele vormen van het vroege Christendom werden vernietigd door de islamitische jihad.
En de Koran sprak wonderlijk over Mohammeds jihad. In de Koran, die geschreven werd in Medina, is ongeveer 24% gewijd aan “vechten voor Allah’s zaak” de jihad.
Volf zei: “Geloof wordt vaak misbruikt voor politieke doeleinden, wat vaak leidt tot geweld.”
Mohammed preekte de religie van Islam gedurende 13 jaar en haalde 150 bekeerlingen binnen. Nadien richtte hij zich tot de politiek en jihad en toen hij stierf, was iedere Arabier een moslim. Het was de politiek en jihad, die hem succes brachten.
De morele eis, die aan moslims gesteld wordt, is jihad te praktiseren, kafirs te bedriegen en Sharia  wetgeving op te leggen. De islamitische moraliteit is dualistisch. Islamitische ethiek heeft een set regels voor moslims en een andere set voor kafirs. Ethiek, die gebaseerd is op de Gouden Regel, heeft maar een set regels.
Gedegen spiritualiteit, zegt Volf, is geloof gemengd met moraal, die vanuit Gods perspectief alle mensen gelijk behandeld.
Echter, wij hebben Allah, die kafirs haat en die geen Gouden Regel heeft. Alleen de Gouden Regel maakt mensen gelijk vanuit Gods perspectief. Allah negeert die Gouden Regel. Vooruit maar, ploeg door de Koran heen en vindt de Gouden Regel. Doe hetzelfde met de Sira en de Hadith. Nee, de manier waarop Mohammed je behandelde, hing af van wie je was. Een moslim werd goed behandeld, en een kafir werd vermoord, verkracht, tot slaaf gemaakt en bedrogen.
Een religie van de Gouden Regel kan tot vrede leiden. Een religie van jihad en politieke Sharia leidt tot oorlog. Islam belijdt geen schuld en stelt zich op geen enkele wijze aansprakelijk voor de 270.000.000 doden van de laatste 1400 jaar. Kijk naar het Islamitische Turkije, Turkse moslims vermoordden een miljoen Armeniërs in de 20e eeuw, maar zij geven deze vernietiging en genocide niet toe.
Professor David Fleer, van de Lipscomb Universiteit, die de conferentie mede organiseerde, zei, dat Volf’s  ervaringen in Joegoslavië  en zijn beurs hem de perfecte spreker maakten om uit te leggen hoe religie en verzoening elkaar kruisen. “Hij legde de theologische basis voor ons” zei Fleer.
Waarom is deze man eigenlijk een expert? Een expert wordt men door de Sira, Hadith, Koran en Sharia te bestuderen, niet door je postcode. Er is slechts één enkel criterium om een expert van de Islam te zijn: kennis over Allah en Mohammed. Volf spreekt alleen over Allah.
Maar de echte tragedie is, dat een religie professor denkt, dat Volfs uitvindingen een solide basis vormen. Hedendaagse Christelijke en Joodse theologie is meer en meer filosofie geworden, die haar basis heeft in de linkse sociale rechtvaardigheidsleer en niet in de geschriften.
Volf zegt, dat een van de sleutels om mensen van verschillende religies te laten samenleven is, dat elke partij de ander erkent als volwaardige lede van de maatschappij. “Het is niet alleen fysieke ruimte creëren,” zegt hij, “maar je moet ruimte creëren voor hen in je eigen culturele zelfbeeld.”
Maar de Islam staat erop dat kafirs geen deel uitmaken van de oema (de islamitische gemeenschap), wat pure islamitische doctrine is. Er zijn 11 verzen in de Koran, die zeggen dat een moslim niet eens een vriend van een kafir mag zijn, laat staan  dat die een lid van de gemeenschap kan zijn.
Islam komt in onze beschaving en eist politieke Sharia. Let op, dat het de bedoeling is, dat wij ons onderwerpen aan de politieke Sharia en dat we ruimte voor haar creëren in onze cultuur. En de politieke Sharia heeft een duidelijke plaats voor de kafir, dhimmi genaamd. Het walgelijke is dat Volf het toegeven aan de Sharia voordoet als was het een zegen voor ons en ons land.
Er is een bepaald klassenbewustzijn in het artikel, Volfs Yale elitairisme klinkt door in het hele stuk. Waaromzijn die elites toch zo gelovig? Waarom worden degenen, die de dreiging van de Islam en Sharia begrijpen, “haters” genoemd door de media? De elites bepalen de plaats. Er is geen plaats in de gedrukte media, alleen voor Islam en haar apologeten. De deskundige oppositie maakt nooit deel uit van de discussie, wordt nooit uitgenodigd voor het feestje. De elites hebben bepaald dat enige gezichtspunten die legaal zijn, die van de moslims en haar apologeten zijn. Degenen die het daar niet mee eens zijn, zijn de immorele kwezels en islamofoben.
Hier is de laatste test van de “we aanbidden allemaal de zelfde god” school der theologie. Wat was de laatste keer dat een Christen riep: “Jezus akbar!”, voor hij zichzelf opblies? Wat was de laatste keer dat een moslim schreeuwde: “Allahu akbar!” voordat hij een kafir vermoordde?
Ja hoor, alle goden zijn het zelfde.
Bill Warner, Directeur, Centrum voor studie van de politieke islam
www.politicalislam.com/blog/jesus-akbar/

13 Verzen
9.23: O gij, die gelooft, neemt uw vaders en uw broeders niet tot vrienden als zij ongeloof boven geloof verkiezen. En wie onder u met hen bevriend is behoort tot de overtreders. Zeg: “Indien uw vaders en uw zonen en uw broeders en uw vrouwen en uw verwanten en de rijkdommen die gij verkregen hebt en de handel waarvan gij slapte vreest en de woningen waarvan gij houdt, u liever zijn, dan Allah en Zijn boodschapper en het streven voor Zijn zaak, wacht dan, tot Allah met Zijn oordeel komt; Allah leidt het ongehoorzame volk niet.
3: 28: Laat de gelovigen geen ongelovigen als vrienden verkiezen boven de gelovigen – en wie dat doet heeft geen deel aan Allah, tenzij gij u zorgvuldig voor hen hoedt. En Allah waarschuwt u voor Hemzelf en tot Allah zullen allen wederkeren.
3: 118:  O gij die gelooft, neemt buiten uw volk geen ander tot intieme vrienden; zij zullen niet in gebreke blijven u te benadelen. Zij houden van leedvermaak. Nijd laten zij blijken en wat hun innerlijk verbergt is nog erger. Wij hebben u onze geboden duidelijk gemaakt, indien gij ze wilt begrijpen.
4: 89: Zij wensen dat gij verwerpt, evenals zij hebben verworpen, zodat gij aan hen gelijk zult worden. Neemt derhalve geen vrienden uit hun midden totdat zij voor de zaak van Allah werken. En indien zij tot vijandschap vervallen, grijpt hen dan en doodt hen waar gij hen ook vindt; en neemt vriend noch helper uit hun midden. Behalve degenen die tot een volk behoren waarmee gij een verbond gesloten hebt, of zij die tot u komen terwijl hun hart zich verzet u te bestrijden of hun eigen volk aan te vallen. En indien Allah wilde, zou Hij hun macht tegen u hebben gegeven; dan zouden zij zeker tegen u hebben gevochten. Dus, als zij zich van u op een afstand houden en u niet bestrijden en u vrede aanbieden – heeft Allah u niet toegestaan iets tegen hen te ondernemen.
4: 138: Verkondig de huichelaars, dat hen een pijnlijke straf wacht. Zij, die ongelovigen tot vrienden nemen liever dan gelovigen, – zoeken zij eer bij hen hoewel alle eer aan Allah behoort?
4: 144: O, gij die gelooft, neemt geen ongelovigen tot vrienden boven de gelovigen. Wilt gij Allah een duidelijk bewijs tegen uzelf geven?
60: 1: O gij die gelooft, neemt Mijn vijanden en uw vijanden niet tot vrienden! Biedt gij hun vriendschap aan, hoewel zij de Waarheid die tot u is gekomen hebben verworpen en de boodschapper en uzelf verdrijven, omdat gij in Allah uw Heer gelooft? Indien gij optreedt om voor Mijn zaak te strijden en Mijn welbehagen te zoeken, zoudt gij hun dan in het geheim vriendschap betuigen? En Ik weet het beste wat gij verbergt en wat gij openbaar maakt. En wie van u zo handelt, is zeker van de rechte weg afgedwaald.
60: 13: O gij die gelooft, bevriend u niet met een volk op hetwelk Allah vertoornd is; zij wanhopen aan het Hiernamaals zoals de ongelovigen wanhopen aan hen, die in de graven liggen.
5: 57: O, gij die gelooft, neemt niet degenen tot vrienden die een spotternij en een spel maken van uw godsdienst, uit de kring degenen wie het Boek was gegeven voor u, noch van de ongelovigen. En vreest Allah als gij gelovigen zijt. En zij die, wanneer gij tot het gebed roept het tot spotternij en spel maken. Dit komt doordat zij een volk zijn dat niet begrijpt.
5: 78: Degenen onder de kinderen Israëls, die niet geloofden, werden door de mond van David en door Jezus de zoon van Maria, vervloekt. Dit geschiedde, omdat zij niet gehoorzaamden en plachten te overtreden. Zij plachten elkander de ongerechtigheid niet te verbieden, welke Zij begingen. Slecht is inderdaad hetgeen zij deden. Gij zult velen hunner de ongelovigen tot vrienden zien nemen. Waarlijk slecht is hetgeen zij voor zichzelf deden zodat Allah toornig op hen is geworden en zij zullen in de straf verblijven. En indien zij in Allah en deze profeet en hetgeen hem werd geopenbaard hadden geloofd, zouden zij hen niet tot vrienden hebben genomen, doch velen hunner zijn ongehoorzaam.
5:51: O, gij die gelooft, neemt de Joden en de Christenen niet tot vrienden. Zij zijn elkanders vrienden. En wie uwer hen tot vrienden neemt, is inderdaad één hunner. Voorwaar, Allah leidt het overtredende volk niet.
5: 55: Uw vrienden zijn slechts Allah en Zijn boodschapper en de gelovigen die het gebed houden en de Zakaat betalen en aanbidden. En hij, die Allah en de boodschapper en de gelovigen tot vrienden neemt (weten) dat de partij van Allah gewis zal zegevieren. O, gij die gelooft, neemt niet degenen tot vrienden die een spotternij en een spel maken van uw godsdienst, uit de kring dergenen wie het Boek was gegeven voor u, noch van de ongelovigen. En vreest Allah als gij gelovigen zijt. En zij die, wanneer gij tot het gebed roept het tot spotternij en spel maken. Dit komt doordat zij een volk zijn dat niet begrijpt.
58: 14: Hebt gij degenen niet gezien, die zich bevrienden met een volk, waarop Allah vertoornd was? Zij zijn noch de uwen noch de hunnen, zij zweren bij de leugen tegen beter weten in. Allah heeft voor hen een zware straf bereid. Slecht is inderdaad hetgeen zij doen. Zij hebben van hun eden een schild gemaakt en zij leiden anderen van het pad van Allah af; voor hen zal er een vernederende straf zijn. Noch hun bezittingen, noch hun kinderen zullen hen tegen Allah iets baten, dit zijn de bewoners van het Vuur en zij zullen daarin vertoeven.

Navigeer naar andere artikelen

Geef een reactie

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*