Tora Yeshua  תורה־ ישוע

 Welkom op onze geheel vernieuwde website; stuur ons uw suggesties dan wordt het nog mooier.

BELUISTER: Interview met Ben Kok over “islamitisch stemvee” gezien van uit de koran.

Beluister hieronder de uitzending: Interview begint op +- 18 minuten
[audio:20110525-2100_Radio5-Dichtbij-Nederland.mp3]

Wilders noemt moslims ‘islamitisch stemvee’

Geert Wilders had het in de Tweede Kamer over Islamitisch stemvee van de PvdA. Mag hij dat zeggen of had de voorzitter moeten ingrijpen? We discussiëren met joods-chr. pastor Ben Kok en Farid Azarkan, voorzitter van het Samenwerkingsverband van Marokkaanse Nederlanders over wat er wel en niet gezegd mag worden in de Tweede Kamer.

Helaas kwam Farid Azarkan, vz. Samenwerking Marokkaanse Nederlanders, SMN, die had toegezegd mee te werken, niet opdagen, dus kreeg ik de gelegenheid met de presentatrice, Funda Muijde, van gedachten te wisselen.
Het gesprek is te horen op http://dichtbijnederland.nps.nl/page/detail/790856/Wilders+noemt+moslims+%27islamitisch+stemvee%27

Een deel van mijn antwoord: natuurlijk had Gerrie Verbeet moeten ingrijpen, want in de koran wordt alleen over vee gesproken, als het over de niet-molims gaat, die zijn apen, varkens, ezels, beesten, zie soera 2:65 en 7:166 (Joden), 5:60 (Joden en christenen) 8:55 (ondankbare Joden) en
74:49,50 (de ongelovigen).

M.a.w., Gerrie had moeten zeggen: de niet-moslim kamerleden en hun niet-moslim aanhang zijn vee en niet de moslims van de PvdAllah !

Bovendien zijn moslims de “betere mensen, de ubermenschen” tegen over de niet-moslims, de untermenschen, zie soera 98, waar dat helder staat.
Daarom is “islamitisch stemvee” een contradictio in terminis, snap dat nu es, wij , de niet-moslims zijn vee en Hans Jansen heeft daar een heel interessant boekje over, met als titel “islam voorapen, varkens, ezels en andere beesten”.
Van harte aanbevolen voor Gerrie Verbeet en natuurlijk ook Farid Azarkan, die een verontwaardigde brief aan Gerrie schreef en blijkbaar ook de koran niet heeft gelezen, zoals zo veel moslims.

Maar omdat Gerrie de koran niet kent, glipt zo’n foute opmerking er door; Emile Roemer liep weg, het werd em allemaal te veel.

Wie er over door wil praten, ook Farid Azarkan, zij het wat later, is hartelijk welkom onder dit artikel .

Shalom,
Ben Kok (joods-chr. pastor)

PS: ik stuur alle kamerleden dit artikel met de gouden tip: lees genoemd boekje, dan ben je weer helemaal bij. En als onze parlementariers er dan voor kiezen, om een veestal te blijven (uitgezonderd de moslims in de kamer, want die zijn geen vee natuurlijk!), dan doe je niets met het boekje.
Dan blijf je lekker “kaffir” of “dhimmi” en lid van de grote niet-moslimveestapel, die eeuwig in de moslimhel zal worden gemarteld volgens de koran.
Dan blijft ons parlement het Grote Dierenbos, waarvan de dagelijks lezen in de Fabeltjeskranten, de door hen gestuurde media.
“Hallo meneer Den Uyl, waar breng je ons naar toe? Naar Fabeljtesland, ja, ja, naar Fabeltjesland.”

Voor wie niet in die gekte mee wil, zie http://tora-yeshua.nl/hoe-leer-je-de-enige-ware-god-kennen/

Navigeer naar andere artikelen

17 Responses to BELUISTER: Interview met Ben Kok over “islamitisch stemvee” gezien van uit de koran.

  1. Op 26 mei 2011 @ 14:14 schreef L.J.H. Leeflang

    Beantwoorden

    Ik begrijp niet dat u (Ben Kok) meedoet aan een programma waarin een domme juffrouw Geert Wilders uitscheld voor een geblondeerde idioot. Ze is zelf een idioot en heeft waarschijnlijk zeer weinig opleiding genoten.

    Groeten van Henk

  2. Op 26 mei 2011 @ 14:20 schreef Hans de Vries

    Beantwoorden

    Geachte Ben Kok,

    Heb het radiofragment gehoord. Alle lof voor je ongebreidelde inzet ter verdediging van onze cultuur, ook al bestaat deze niet volgens prinses Maxima. Het viel me wederom op dat ook in de uitzending het politiek correcte gedachtengoed nog steeds de hoofden van de meeste mensen vult. Er wordt ‘alsmaar gekeken naar de dressing, maar van de sla wordt niet geproefd’. Jouw experimentele omkering dat wij het stemvee zijn (apen,varkens en beesten) werd dus duidelijk niet opgepakt. Tja.., er zal nog veel water over ‘gods akker’ moeten stromen vrees ik voor de ‘goemens’ de ogen en oren open gaat. Als het dan maar niet te laat voor ze is. Als ik maar aardig ben voor de Leeuw dacht het Schaap dan gebeurt mij niets. En zij werd opgegeten. Keep up the good work!

    Hans de Vries.

  3. Hi Henk, zoals je kunt lezen, was Farid Azarkan niet aanwezig, dus sprak ik met de presentatrice, die het niet in de zin zoals jij schrijft, over Wilders had.
    Uiteraard verschilden we van mening, zij als moslima, ik als joods-christelijk gelovige, maar we konden best een gesprek voeren.
    Van haar opleiding weet ik niets, maar so what, ik praat met ieder mens, die dat wil.
    Allemaal uiteindelijk wel schepselen van de Ene ware God, de God van Abraham, Isaak en Jacob.
    Shalom,
    Ben

  4. Ik spreek altijd over DE moslims omdat hun geloof ook steevast spreekt over DE Joden, DE ongelovigen, DE polytheisten, enz. Dus pas ik op moslims een islamitisch principe toe…

  5. Langs deze weg wil ik graag de heer Ben Kok bedanken voor zijn inzendingen die zo veel steun geven .Om met u groet te eindigen SHALOM.
    Sjoeke.

  6. Op 27 mei 2011 @ 11:31 schreef Mathijs

    Beantwoorden

    Ben, goed dat je bovenstaande reacties in perspectief zet, minderwaardig spreken over mensen waar wij het fundamenteel niet mee eens zijn past niet bij onze traditie en zeker niet bij ons geloof.

    Een oprechte vraag: vanuit de koran krijgen we door jou regelmatig een boodschap voorgespiegeld die jij hier ook aangeeft dat niet-moslims als minderwaardig worden betitelt ik kan die lijn volgen maar regelmatig lijkt ook de suggestie gewekt dat alle/veel moslims zo denken, klopt dit in jouw optiek?

    • Hi Matthijs, moslims krijgen het idee , dat ze beter zijn dan de niet-moslims zeker mee in opvoeding en politiek conform soera 98, lees em maar, dat is de ultieme islamwaarheid, de koran.
      Shalom,
      Ben

  7. Op 27 mei 2011 @ 13:54 schreef Hunter

    Beantwoorden

    Wat me opviel, is dat zij jou de hele tijd in de rede valt, en jij de hele tijd verzachtende bijzinnen gebruikt, terwijl zij gewoon lekker van leer trekt…

    Jij hebt helemaal gelijk, en die omroepster is lekker aan het preken voor eigen parochie…

    ze haalt er alles bij, terwijl jij elke keer weer naar de kern van de discussie gaat.

    pfff het was weer duidelijk. wie de beschaafde is en wie zich weer probeert te manifesteren.

  8. Op 27 mei 2011 @ 23:14 schreef Mathijs

    Beantwoorden

    Maar, denk wij als christenen ook niet heel vaak dat we beter zijn dan

    – Anders gelovigen
    – Niet gelovigen

    en ja hoe vaak denken we het niet beter te weten dan onze grote broer Israel???

    • Hi Mathijs,
      Wie bedoel je met “wij” ?
      En verder, een regel uit een oud lied ” niets dan een zondaar, maar verlost /Jezus heeft het leven aan mij weer gegeven /niets dan een zondaar, maar verlost!”
      En dat een aantal gelovigen in de God van Abraham, Isaak en Jacob door Yeshua groeien en daadwerkelijk een moreel en praktisch beter leven gaan leiden van uit de Tora, is inderdaad het geval, niet omdat ze betere mensen zijn, maar omdat ze door Gods Geest vanuit die genade tot betere mensen worden gemaakt.
      Verder is het ook waar, dat sommige christenen in naam of joden in naam een stuk minder zinvol/goed leven dan sommige niet-gelovige mensen.
      Wat is “grote broer Israel” ?
      Ook niet eenduidig, orthodox, liberaal, seculier Joods ? Yeshua belijdende Joden?
      Shabbath shalom,
      Ben

  9. Op 28 mei 2011 @ 22:33 schreef Mathijs

    Beantwoorden

    Leven vanuit de Tora is vanuit Jezus, Jezus = de Tora, het vleesgeworden Woord…

    Het gaat niet over het zijn het gaat over het vinden…

    Israël zijn de Joden, de Joden niet meer en niet minder.

    Mathijs

    • Hi Mattthijs,
      Wie zijn de Joden? Volgens Rom.2:28 wie het in zijn hart is, “de besnijdenis van het hart”. Er is de nodige verwatering ontstaan, bij de exodus uit Egypte gingen er al “allerlei andere mensen” mee met het volk Israel, latere vermengingen in de ballingschappen zijn ook bekend.
      Ruth uit Moab zij al tegen de Joodse Naomi, haar schoonmoeder ” uw volk is mijn volk” en werd daarmee Joods.
      En de niet-Joden, die in Yeshua als wilde takken aan de edele olijf worden verbonden, Rom. 11, worden ook als Joden gezien in geestelijk opzicht.
      Dus het is niet zo eenduidig, maar de essentie zit m.i. in het hart.
      Shalom,
      Ben

  10. Op 29 mei 2011 @ 09:38 schreef angela

    Beantwoorden

    In genesis 16 zegt God van Ismael dat hij een wilde ezel van een mens zal zijn
    In matt staat geef het heilige niet aan de honden en werpt uw paarlen niet voor de zwijnen
    in matt 15 zegt Jezus dat het niet goed is het brood van de kinderen aan de honden te geven
    Ik zend u tot de verloren schapen van het huis Israel
    Zie ik zend u als schapen onder wolven
    Ik ben de goede herder mijn schapen kennen mijn stem
    Jezus wordt de leeuw van Juda genoemd en het Lam van God
    Waarom blaten wij als schapen van Jezus zo over de dierentuin in de koran De bijbel is een oosters boek misschien denken wel te vergriekst

    • Hi Angela,
      Ik blaat niet, dat er geen dieren in de Bijbel zouden staan.
      Maar in het kader van de gedane uitspraak “islamitisch stemvee” leg ik uit, dat moslims in de koran bij uitstek degenen zijn, die niet met vee/dieren worden vergeleken, het zijn de niet-moslims die als negatief, apen , varkens etc, worden neer gezet en in dat kader denk ik helemaal niet vergriekst, maar zeg gewoon, wat een haatzaaiend boek de koran is.
      Shalom,
      Ben

  11. Op 1 juni 2011 @ 21:11 schreef Meneer Storm

    Beantwoorden

    reactie verwijderd.

Laat een reactie achter op Ben Reactie annuleren

You may use these HTML tags and attributes: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <s> <strike> <strong>

*