Wat vinden moslims van 5 moskeeen in Amersfoort van de geplande moord op pastor Yousef Nadarkahni in Iran ? Update
Onze actie, om moslims te vragen hun standpunt in deze schandalige zaak in te nemen, is vandaag in Amersfoort gestart, zie voor alle info , ook hoe u dit in uw eigen woonplaats kunt doen:
http://tora-yeshua.nl/2012/02/protestbrief-tegen-koran-wegens-vermoorden-van-christenen-nu-in-iran-pastor-yousef-nadarkhani-bij-elke-moskee/
De vrijdagmorgen is een goed moment, maar dan beter aan het einde van de morgen, rond 13 uur begint de “gebedsoproep” met aansluitend een boodschap van de imam.
Bidden, handtekening zetten bij Jubilee Campaign, zie genoemde link , reageer onder dit artikel en vooral: print de brief uit (zie link) en kijk of in uw woonplaats een moskee is (zie link met http://www.moskeewijzer.nl/en bied deze brief liefst persoonlijk aan bij het moskee bestuur of imam.
Volgens een artikel in De Groene, zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van_moskee%C3%ABn_in_Nederland is het aantal moskeeen in 2010 op 453 gesteld, andere cijfers gaan tot 600 totaal in Nederland en daarnaast zijn er nog ca. 1000 islamstichtingen, om de ruim 1 miljoen moslims in Nederland van dienst te zijn.
Probeer es wat met google, gewoon een woonplaats met moskee er voor en zie bijvoorbeeld wat er gebeurt als je “moskee Bergen op Zoom” in typt, dan vind je
http://www.moskee-elfeth.nl/
Die staat niet op moskeewijzer.nl,maar blijkt er toch te zijn. Dat klopt ook wel , want van de ca. 600 staan er maar 200 op die site.
Ook via de telefoongids of www.detelefoongids.nl zijn er mogelijkheden.
Ik heb vandaag de 5 moskeeen in Amersfoort bezocht, met de volgende reacties:
–El Fath moskee, Zangvogelweg 156 , nieuw gebouw voor 2500 personen (!): vriendelijke ontvangst, brief zou worden doorgegeven aan bestuur/imam, maar degenen
die ik sprak, wilden beslist geen eigen mening geven; dat gaat uitsluitend via de woordvoerder, zo werd me verteld.
–Hollanda Turkislam Merkezi, Rietzangerstraat 173 , nieuw gebouw: imam pakte de brief aan, maar begreep er niets van, omdat hij geen Nederlands of Engels sprak;
hij zou het verder doorgeven/bespreken.
–Mevlana moskee, Van Galenstraat 37, oud gebouw: diverse mensen aanwezig, spraken geen of amper Nederlands, maar 1 jonge man sprak goed Nederlands en zou de
brief doorgeven, gaf ook beslist geen eigen mening.
–Rahman moskee, Juliettestraat 44, ouder schoolgebouw: 1 persoon aanwezig, die zou de brief doorgeven.
–Al Tahwid moskee, Einsteinstraat 4 , ouder schoolgebouw: 1 persoon aanwezig, bestuurslid, zou de brief bespreken en was bereid tot eigen mening in de zin van: wij
zijn niet voor het vermoorden van mensen. Voor verdere discussie had hij geen tijd, zin of mogelijkheden gezien de taal, maar hij was tot zover het beste resultaat.
Als iedere lezer deze aktie doet in de eigen woonplaats, dan kunnen we van 600 moskeeen reacties verwachten en als u uw kerk of synagoge vraagt om te reageren onder genoemd artikel of hieronder, dan kunnen we de lijst met steunreacties naar de Iraanse ambassade sturen, wat Jubilee Campaign ook doet, naar ik aanneem.
Kom in actie, u kunt in dit geval iets praktisch doen, naast bidden ook een handtekening, reactie, brief aanbieden bij moskee, laat het weten, wat uw inbreng was via “contact” op deze site of hieronder: laat Yousef Nadarkahni en zijn gezin niet in de steek daar in de gevangenis in Iran, wachtend tot hij opgehangen wordt, omdat hij zijn geloof in de Ene ware God, JHWH, ons in Yeshua geopenbaard, niet wil verloochenen en zich niet wil laten dwingen om moslim te worden.
Shabbath shalom,
Ben Kok (joods-chr pastor)
Wat doen christenen voor hun broeder, Yousef Nadarkahni ?
http://www.refdag.nl/kerkplein/kerknieuws/nieuw_beleid_iran_stilte_na_ophef_over_doodstraf_nadarkhani_1_625256
Update: geen enkel antwoord van de ca. 20 moskeeen die van ons deze brief hebben gehad, persoonlijk overhandigd. Bij 1 moskee is een gesprek geweest,omdat we er later zelf naar toe zijn gegaan.
Op 24 februari 2012 @ 22:42 schreef cornelia
Een eigen mening hebben mogen moslims kennelijk niet, maar dat wisten we als.
Ze zijn gebonden aan de ‘stem’ van hun ‘herders’, die zo vals zijn als het maar kan.
Je vraagt je af hoe het toch mogelijk is. Wat een domme misselijkmakende manipulatie!
Wat een onvolwassenheid, ik kan er met mijn pet niet bij. Het is niet te geloven dat dit zich in mijn land heeft afgespeeld de laatste paar decennia.
—-
shalom cornelia
Op 24 februari 2012 @ 23:17 schreef Ben
Hi Cornelia, het is bizar, maar wat ik nog veel erger vind, is dat slechts een tiende deel van 1 procent van 6 miljoen christenen in dit land zich er druk om maakt.
En de islamisering heeft laten gebeuren.
Dus als je je al in grote verontwaardiging moet druk maken, dan is het nog meer op de kerken, die het allemaal lieten gebeuren en de politiek correcte partijen, vooral ook weer de gristen-lijken als CDAllah en CUtopie.
Van links konden we het verwachten, dus die reken ik al bij categorie “landverraders”, maar de gristen-lijken vind ik erger, omdat die profetisch hadden moeten waarschuwen, wat ze niet deden.
En waar de SGP dat dan in theorie meer deed, zijn ze ook schromelijk te kort geschoten, door veel te veel in hun klein hoekje te blijven zitten.
Maar klagen schiet niet op , dus vandaar mijn actie vandaag en ik hoop, dat die in veel plaatsen navolging vindt: gewoon bidden, handtekening of reactie hier en brief uitprinten en bij de moskee bezorgen ( met een paar geestverwanten, in alle beleefdheid en vriendelijkheid, zoals Yeshua ons leert; de brief is verder duidelijk genoeg).
Shabbath shalom,
Ben
Op 25 februari 2012 @ 11:52 schreef itsmetoo
Koran-leer
In de koran staat helaas maar al te duidelijk dat Joden en Christenen vermoord dienen te worden.
Koran Soera 4:44-47
44. Kent gij niet degenen, die deel hebben aan het Boek? Zij geven de voorkeur aan dwaling en wensen, dat ook gij van de (rechte) weg moogt afdwalen.
45. Allah kent uw vijanden goed.
46. Er zijn onder de Joden, die woorden uit hun verband rukken. En zij zeggen: ” Wij horen en gehoorzamen niet” en “luistert gij, zonder te horen” en “Raainaa”, terwijl zij woorden verdraaien en het geloof zoeken te schenden. En indien zij gezegd hadden: “Wij horen en wij gehoorzamen” en “hoort toe” en ,,Kijk ons aan” het dit beter en oprechter voor hen zijn geweest. Maar Allah heeft hen wegens hun ongeloof vervloekt, zij geloven dus slechts weinig.
47. O, mensen van het Boek, gelooft in hetgeen Wij hebben nedergezonden, vervullende hetgeen bij u is voordat Wij uw leiders vernietigen en neerwerpen of hen vervloeken, zoals Wij het volk van de Sabbat vervloekten. Allah’s gebod zal volbracht worden.
Dus eigenlijk zijn de islamieten in Europa het met deze veroordeling eens en is het een voorteken voor wat ons te wachten staat zo snel de islam groot genoeg is in west Europa.
Wel goed om met dit soort acties deze steun bij de “Europese” islamieten aan te tonen
Op 25 februari 2012 @ 12:25 schreef Ben
Hi Itsmetoo, precies mijn punt; ga je in je omgeving aan de gang, bidden, handtekening , reactie doe je bij deze en vervolgens: brief uitprinten en aanbieden bij de moskee (en) in je buurt?
Hoor graag meer,
Shabbath shalom,
Ben
Op 25 februari 2012 @ 15:26 schreef luckybee
Met Afghanistan en Pakistan houdt God ons een spiegel voor de neus; wat er gaat gebeuren als een hoog cultuur geislamiceerd wordt; de mensen worden tot hersensloze Allah hu Akbar schreeuwers gedegradeerd. Niet vergeten dat eens in Pakistan en Afghanistan, de Bharat hindoe’s hebben geleefd. Lees de Maha Bharatha; dan weet je hoe hoog dit cultuur eens was.Ook dat kan met ons gebeuren als wij toelaten dat wij geislamiceerd wordt.Ze zijn zelfs vergeten wat Hindukush betekent.
Op 25 februari 2012 @ 18:19 schreef Paul Jansen
Ik heb net vandaagcontact gekregen met de Nuda al Islam moskee in Den Helder. Ik heb van iemand uit die moskee zijn e-mailadres gekregen en die stuur ik vandaag nog de betreffende brief. Hij heeft mij verzekerd dat hij de brief helemaal zal lezen en een reactie zal sturen. Zodra ik die heb, zal ik hem op deze site en plaats vermelden.
Shabbat Shalom,
Paul Jansen
Op 25 februari 2012 @ 20:08 schreef Ben
Heel goed Paul, vraag of hij de brief ook aan bestuur/imam geeft, zodat er ook een antwoord namens de moskee komt, naast dan van hem.
Shalom,
Ben
Op 26 februari 2012 @ 02:24 schreef Paul Jansen
Zal ik doen Ben!
Shalom,
Paul
Op 26 februari 2012 @ 01:01 schreef F. Dijkstra
Het gebed van een rechtvaardige vermag veel, ook voor Yousef Nadarkahni.
Laten we op de bres gaan staan om zijn leven te sparen voor het werk van Yeshua.
Bij dood en leven red de Heer ons uit de nood, ook Yousef Nadarkahni.
Wie zijn leven verliest om Yeshua en het Evangelie, die zal zijn leven behouden, maar wie zijn leven behoud om zijn eigen, die zal het verliezen.
Laten we voor hem bidden!
Op 26 februari 2012 @ 10:46 schreef Ben
Hi Feike, bidden, reageren met handtekening en reactie hier, so far so good. Kijk op http://www.moskeewijzer.nl en breng de brief even langs, als er niemand is , dan zelf even brengen met een envelop in de bus , gericht aan “bestuur/imam”
Er zijn er al in Den Helder en Lelystad, die dit hebben gedaan, iedere lezer in actie,
shalom,
Ben
Op 26 februari 2012 @ 10:36 schreef koops
Wat een geweldig goede actie Ben , grote waardering voor jou als allround activist (Thora-Yeshua , Israel, en islamkritisch) ga zo door!
Op 26 februari 2012 @ 10:49 schreef Ben
Dank PF, hallelu-Jah, zet em op, in Spakenburg is ook een moskee, ze zijn ongetwijfeld blij met de uitgeprinte brief, die jij daar kan brengen.
Shalom,
Ben
Op 26 februari 2012 @ 17:53 schreef John Berrevoets
Beste Ben,
je kunt het oneindig vaak doorgeven maar de uitkomst zal altijd dezelfde zijn , zoals jij natuurlijk al vast weet.
Een moslim zal NOOIT maar dan ook NOOIT een andere moslim in diskrediet brengen ten over staan van een kufar. Ongeacht het onderwerp.
Ik heb trouwens heel veel respect voor jou en je strijd tegen de vreselijke ideologie van de ” vrede “.
Liefs John Berrevoets
Op 26 februari 2012 @ 18:44 schreef Ben
Hi John, bedankt, strijd mee; als bij zoveel mogelijk moskeeen onze brief wordt bezorgd, kunnen we na een week wel vaststellen , of er inderdaad zo over wordt gedacht als jij denkt.
Check even of er bij jou ook een moskee is, vast wel, zie http://www.moskeewijzer.nl en bezorg er even de uitgeprinte brief. Wie weet komt er nog iets moois uit en anders geldt voor de moskeeen , maar net zo goed voor de kerken en synagoges en alle anderen: wie zwijgt,stemt toe.
Wij mogen dit niet langer laten passeren! Had nooit gemogen, de grens is vaker getrokken bij Wenen en bij Poitiers, maar hier toch ook zeker!
Shalom,
Ben
Op 2 maart 2012 @ 15:56 schreef monica
Hallo John
tuurlijk heb je gelijk , maar er zit een hele andere kant aan deze schrijfactie aan de moskeeen : laat ze maar eens weten wat wij Christenen vinden van deze walgelijke mensenrechtenschendingen wereldwijd in naam van de Islam . Ik heb vaak de indruk dat wij Christenen overkomen als een stelletje watjes , die alles maar slikken en tot niets bereid zijn .. nu dan er is een geweldige actie gaande EINDELIJK dank zij JubCamp.maar we zouden wekelijks met hele drommen bij al die ambassades wakens moeten houden
het onrecht moet van de daken geschreeuwt worden , dat is wat de bijbel zegt .. je mond open doen .. dus ook aan onze medelanders die Islamieten zijn wordt het hoogtijd dat we een hele duidelijke boodscap laten horen .
greets
Op 27 februari 2012 @ 13:35 schreef Gielah
De Achterhoek is, zo blijkt mij nu, rijk gezegend met een groot gebrek aan moskeeën!
Moge het ons gegeven worden dat dat zo blijft!
Misschien houdt de relatieve afwezigheid van de PVV daar wel verband mee.
Toch denk ik na over een te schrijven eigen brief, af te geven aan een moskee in de buurt van Ulft of Terborg.
Wil echter voorkomen dat mijn echtgenoot voor een tweede keer wordt gearresteerd, omdat een moslim meent dat hij ( echtgenoot dus) bedreigend overkomt.
Misschien stuur ik die brief dus wel gewoon over de post.
Héél aardig en beleefd en zo, zodat de oren van de ontvangende dienaren van allah er helemaal blij van gaan krullen… als ze daarnaast ook maar even duidelijk antwoord geven, natuurlijk, want daar is het allemaal om begonnen.
Op 27 februari 2012 @ 15:40 schreef Ben
Hi Gielah,
Als je de brief gewoon overhandigd of per post doet, blijf je verder buiten schot, want het antwoord, als dat al komt, komt op onze site of postbus terecht.
Alleen als je er zelf een begeleidend schrijven bij zou doen (wat niet hoeft natuurlijk), dan word je er zelf in betrokken.
Shalom, leiding van onze Vader toegewenst, groet aan Ger,
Ben
Op 27 februari 2012 @ 21:16 schreef Paul Jansen
Ik heb net vanmiddag de brief persoonlijk afgegeven aan de imam en een bestuurslid van de aya sofia moskee in den helder. Mijn e-mailadres achterop de enveloppe gezet om te laten weten wie ik ben. Ik ben nergens bang voor want ik heb de brief afgegeven met de grootste beleefdheid. Ik heb mijn schoenen nog uitgetrokken voor het geval ik de gebedsruimte in zou moeten, maar dat hoefde niet want ze kwamen mij tegemoet. Ze vonden het erg netjes dat ik mijn schoenen al uit had en ik kwam erg respectvol over in de hoop dat ze hierdoor serieus naar onze brief zouden kijken hetgeen zij beloofden. Toen ben ik weer rustig weggegaan.
In die andere Helderse moskee heb ik de brief per e-mail afgeleverd na een telefonische afspraak hierover. Nu zal mij benieuwen of zij hierop nog een officiele reactie zullen geven.
Shalom,
Paul Jansen
Op 27 februari 2012 @ 23:22 schreef Ben
Hi Paul, mooie actie, we zien uit naar een antwoord.
Overigens, wat schoenen uit betreft: dat raad ik echt af, gewoon aan de deur blijven staan of in ruimtes binnen gaan, waar je geen schoenen hoeft uit te doen, want de achterliggende gedachte is echt: eerbetoon aan de koranafgod.
Immers, er zijn vaak bijruimtes, waar de schoenen niet uithoeven en anders gewoon aan de deur afgeven, want dat is nu net wat jij ook niet wilt en zeker niet bedoelt: enig eerbetoon aan de koranafgod.
Maar los daarvan: goede actie, we bidden voor een goed vervolg, in Soest is een afspraak in de maak.
Shalom,
Ben
Op 28 februari 2012 @ 01:42 schreef Paul Jansen
Heb je gelijk in Ben. Even niet aan gedacht!
Op 28 februari 2012 @ 02:05 schreef monica
goeie actie paul , ik vind je initiatieven keigoed .. ga zo door ,
ik woon zelf in een dorp , gelukkig zonder moskee
wat betreft die schoenen uit , netjes van jou , maaaarrr idd , adviesje : alleen voor Jaweh uittrekken , je weet wel de brandende braambos …
succes verder , ik hoop dat je er veel mag uitreiken van die brieven
Op 28 februari 2012 @ 06:23 schreef Ben
Hi Monica, zie http://www.moskeeewijzer.nl, dichtsbijzijnde moskee is in Rilland, maar ik probeerde es wat met google, gewoon een woonplaats met moskee er voor en zie wat er gebeurt als je “moskee Bergen op Zoom” in typt: http://www.moskee-elfeth.nl/
Die staat niet op moskeewijzer.nl,maar blijkt er toch te zijn. Dat klopt ook wel , want van de ca. 600 staan er maar 200 op die site.
Dus dat blijkt een goede manier om te zien, waar moskeeen staan en ik hoop, dat je er zo een paar kunt vinden en langs kunt gaan of per post de brief (zie bovenstaand artikel) kunt sturen.
Shalom,
Ben
Op 2 maart 2012 @ 12:46 schreef monica
We gaan er zo een brengen in Rilland
Suleymaniye Moskee gebedshuis Rilland
greets
monica
Op 3 maart 2012 @ 00:16 schreef Ben
Top Monica, hoor graag of er nog iets uitkomt, shabbath shalom, Ben
Op 6 maart 2012 @ 13:30 schreef monica
Heel avontuur weer , wij afgelopen vrijdag “op naar de moskee in Rilland “,we kwamen er al zoekend achter dat Rilland geen moskee bleek te hebben , het adres was een woonhuisadres zo bleek . We lieten ons niet met een kluitje in het riet sturen en hebben maar gewoon aangebeld , woonde een nederlands gezin , die vertelden dat er een bestuurslid van de Suleymania moskee in Bergen op Zoom in zijn huis had gewoond en dat hij een blok verder woonde . Wij er naar toe een oude vrouw deed open , met hoofddoek en lange jurk aan sprak nauwelijks 1 woord nederlands ( lang leve de integratie ) , schrok zich natuurlijk wezeloos van deze west-europese invasie op haar stoep . “Is uw man in de moskee? ” ,dat begreep ze , wilde niets aanpakken maar pakte na wat praten van onze kant de envelop met petitie en brief toch aan .. geen idee hoe dit afloopt , maar toch op het goede adres, monica
Op 22 maart 2012 @ 12:00 schreef Turk
Ik nodig je uit om nog een keer te komen, beetje mijn famillie lastig vallen… Wij zijn geen moskee maar een huis, ik weet niet wie ons huis als moskee heeft ingeschreven, wij niet !
Op 22 maart 2012 @ 13:15 schreef Ben
Hi Turk, (dat is de naam, die u zelf geeft),
We hebben bij een aantal moskeeen een brief bezorgd, om hulp te vragen in ons protest tegen het plan, om Yousef Nadarkahni op te hangen, reden: hij wil als christen geen moslim worden.
Tot op heden van niemand antwoord gehad overigens, dus het kan deze moskeeen niets schelen blijkbaar.
Zo is er ook via http://www.moskeewijzer.nl een adres gevonden in Rilland,
Suleymaniye Moskee
Burg van Gorselstraat 14
4411 AG RILLAND
Zoals u kunt zien, staat dat adres op genoemde moslimwebsite en mensen uit onze achterban belden daar aan, maar het was een oud adres, de nieuwe bewoner verwees naar uw adres daar vlak bij en vroegen aan de slecht Nederlands sprekende vrouw van ca. 60 + jaar, of ze de brief wilde doorgeven aan de moskee, die dan in Bergen op Zoom zou staan.
Dat was alles en het is wel typerend, dat u dit als “familie lastig vallen” beschouwt, het op vriendelijke wijze afgeven van een brief, dat was alles.
U heeft de brief gelezen blijkbaar, dus graag hoor ik van u, wat uw mening is over het plan om Yousef te vermoorden, daar in Iran en graag hoor ik ook de mening van de imam of bestuur van de moskee, waar u dan bij hoort.
Het is uiteraard aan u, om uw adres van genoemde website af te laten halen, zodat buitenstaanders weten, waar de moskee dan wel is.
Met vr.gr. en uitziende naar uw reactie,
shalom,
Ben Kok (joods-chr.pastor)
Op 22 maart 2012 @ 16:33 schreef Turk
Ben kok,
Moet u eens luisteren, research doen, spotten over een oud vrouwtje, klinkt niet echt vriendelijk. Als u mijn mening wilt, kunt u terecht bij het Turkse culturele vereniging in Rilland, dan maken wij een afspraak en praten we erover. btw burg van gorsel nr 14 is het adres van ons vereniging, en dat is ook geen moskee. Uw research is fout, als u en uw achterban nogmaals de bewoners van Turks afkomst lastigvallen doen wij aangifte bij de politie.
(ps: Mijn afkomst is Turks, als jij denkt dat ik me beledigd ga voelen dan heb jij dat goed mis, ik ben er juist trots op ;) )
Op 22 maart 2012 @ 17:13 schreef Ben
Turk, (we spreken mensen aan met hun naam, niet hun nationaliteit, maar ik heb uw naam niet, behalve wat u aangeeft),
Burg. v Gorselstraat 14 bleek een fout adres te zijn, u woonde daar eerder, zo werd verteld en daarom bezorgden we de brief op uw huidige adres, iets verder op. Dat werd gewoon beleefd en vriendelijk gedaan, dus wat zou daar “beledigend” aan zijn geweest ???
U spreekt zelf eerder “beledigend” over de mevrouw, die zo vriendelijk was de brief aan te pakken en door te geven, door haar als “oud vrouwtje” te betitelen.
Overigens is het bezorgen van een brief in Nederland niet strafbaar, dus doet u gerust aangifte, ik verwacht er niets van te horen.
Maar wat is uw mening over de inhoud van de brief? Ik hoor graag, wat u vindt van het ophangen van een christenpastor in Iran, omdat hij geen moslim wil worden.
Heeft u een mailadres van uw vereniging? Dat werkt makkelijker, dan zal ik de brief graag digitaal ter beantwoording sturen. En anders kan uw vereniging reageren nalv de brief, die u heeft gehad,op “contact” op deze website.
We zien dan wel, of het antwoord ruimte biedt voor een nader gesprek; daar ben ik altijd voor in.
Shalom,
Ben Kok (joods-chr. pastor)
Op 28 februari 2012 @ 17:02 schreef Paul Jansen
Ja, jullie hebben gelijk. Echter, ik dacht er even niet bij na. Komt denk door mijn lesgeven in Budosport. Ik ben zo gewend om op blote voeten de mat op te gaan, dat ik automatisch toen ik schoenen zag staan, de mijne al uit had voor ik er erg in had. En ik was nog in het portaal, dus het hoefde eigenlijk helemaal niet. Maar ja, ook weer geleerd.
Op 28 februari 2012 @ 21:24 schreef F. Dijkstra
Teken de petitie
Als burgers van een vrije wereld heb je een stem! Jubilee Campaign wil je aanmoedigen om je naam toe te voegen aan een groeiende lijst burgers en politici die wereldwijd protesteren tegen de onrechtmatige veroordeling van Pastor Yousef Nadarkhani.
Een uitdraai van de digitale handtekeningen zal samen met de ingezonden (papieren) petities worden aangeboden aan de Iranese ambassadeur in Den Haag.
Petitie voor Yousef Nadarkhani
Overwegende dat…
Yousef Nadarkhani, hoewel onschuldig aan enige misdaad tegen zijn naaste, door de staat Iran is gearresteerd toen hij protesteerde tegen de islamitische indoctrinatie van zijn kinderen, opgelegd door de regering van Iran.
Yousef Nadarkhani’s vrouw en kinderen zijn bedreigd en hijzelf is gemarteld door medewerkers van de Iranese regering teneinde hem te dwingen zijn geloofsovertuiging af te zweren.
Yousef Nadarkhani werd beschuldigd van afvalligheid, een misdaad die nergens wordt genoemd in het wetboek van strafrecht van Iran.
De beschuldiging van afvalligheid, een ‘misdaad’ die uitsluitend is gebaseerd op religieuze overtuiging of het ontbreken daarvan, op zichzelf een overtreding is van Artikel 18 van het Internationaal Verdrag inzake Burgerrechten en Politieke Rechten, dat Iran onvoorwaardelijk heeft geratificeerd, alsook van universeel erkende opvattingen over mensenrechten.
Het onderzoek naar Yousef Nadarkhani’s geloofsopvattiingen indruist tegen Artikel 23 van de Grondwet van Iran, evenals elke vorm van straf die uitsluitend is gebaseerd op iemands geloofsovertuiging.
Niettegenstaande verkeerde informatie in de door de staat gecontroleerde Iranese media, en misleidende verklaringen van Iranese ambtenaren, Yousef Nadarkhani is beschuldigd van geen andere misdaad dan afvalligheid en dat hij uitsluitend op grond van zijn geloofsovertuiging nog altijd acuut gevaar loopt te worden geëxecuteerd.
…doen ondergetekenden een beroep op
De regering van Iran om met onmiddellijke ingang alle aanklachten tegen Pastor Yousef te laten vervallen, hem vrij te laten uit de gevangenis en hem en zijn gezin toe te staan naar huis terug te keren of – als zij dat willen – het land te verlaten.
De regeringen van Nederland, de Europese Unie en de Verenigde Naties om deze barbaarse schending van fundamentele mensenrechten ten stelligste te veroordelen en druk uit te oefenen op de Iraanse regering om Pastor Yousef vrij te laten, overeenkomstig onze petitie.
Mensen met een zuiver geweten over de gehele wereld, ongeacht of ze al dan niet behoren tot een religieuze groepering, om deze bespottelijke rechtsgang aan de kaak te stellen en zich achter ons te scharen in onze oproep om Yousef Nadarkhani vrij te laten.
Aantal getekend: 16387
Jubilee Campaign sluit aan bij een groeiend platform van organisaties, politici en burgers die zich bezig houden met de zaak van Pastor Yousef Nadarkhani. Op deze pagina tref je de links naar andere websites met meer achtergrond-informatie. De meest relevante organisaties als het gaat om deze campagne zijn ACLJ (American Center of Law and Justice) en CSW (Christian Solidatity Worldwide – Verenigd Koninkrijk)
http://WWW.JUBILEECAMPAIGN.ORG (WEBSITE USA)
Op 28 februari 2012 @ 22:43 schreef Ben
Hi Feike,
Dat is nu net wat we hier doen: bidden , petitie tekenen en als extra: brief uitprinten en aanbidden bij de moskee in je buurt.
Doe je mee?
Shalom,
Ben
Op 29 februari 2012 @ 14:51 schreef Govert Schinkel
Beste Ben,
Ik ben het niet in alles met je eens. Maar dat je, door de politie nota bene, zo de mond gesnoerd wordt – vermoedelijk om de rust te bewaren – gaat alle perken te buiten. Ik vraag mij af in hoeverre wij hier nog in een vrij land leven.
Groet,
Govert Schinkel
Op 29 februari 2012 @ 15:38 schreef Ben
Hi Govert, hoe is het met je?
In alles eens is ook wel erg veel, daar gaat het niet om. Ben je het eens met deze protestactie, om zo in gebed, handtekeningactie en brief uitprinten en bij moskee bezorgen, Yousef vrij te krijgen?
Zo ja, doe mee aub , over evt. verschillen (ik heb geen idee wat) kunnen we het altijd nog hebben.
Shalom
Ben
Op 1 maart 2012 @ 22:16 schreef Peter
Stelletje hyprocrieten!
Jullie moeten allemaal een brief sturen naar de verkrachtende pedofiele priesters die christendom hebben kapot gemaakt!
Jullie vijanden zijn de christenen zelf! De islam is geen vijand!
Ik ben blijer met een moslim dan een christen
een moslim is oprecht en echt gelovig een christen is niet gelovig!
Kijk alleen naar een moskee, elke dag vijf keer vol, een kerk een keer per week altijd leeg!
Op 1 maart 2012 @ 22:36 schreef Ben
Hi Peter, dan word je toch moslim?
Up to you, ontdek maar hoe het is.
En verder ontmaskeren we alle duisternis, die op onze weg komt, ook de RK kerk, zet die maar es in de zoekmachine op deze site.
Inderdaad ook heel kwalijk, het als de islam.
Waar wij nou blij van worden, is de Tora-Yeshua gemeente, welkom, zie het zelf: http://tora-yeshua.nl/samenkomsten/
Shalom,
Ben
Op 2 maart 2012 @ 22:21 schreef Rob
Hoi Peter,
1- De Bijbel keurt verkrachtende pedofiele priesters af dus het gaat in tegen de Christelijke leer.
Mohammed ‘consumeerde’ een 8-jarig meisje (Aïsja)en legaliseerde hiermee pedofielie aangezien hij het ideale voorbeeld voor moslims is.
2- Moslims beweren dat de islam een vredelievende godsdienst is terwijl hun profeet (hun grote voorbeeld) een bloeddorstige hoofdenafhakkende man was (Banu Qurayza stam bijvoorbeeld).
Hoe hypocriet kun je zijn?
3- Mohammed was, zoals elke sekteleider, gek op de vrouwtjes en polygamie is dan ook gewoon hallal onder moslims.
Oprechte en gelovige polygamisten die 5x op een dag bidden (plat op hun gezicht) naar een onbeduidende arabische stad waar een zwarte meteoriet aanbeden wordt.
Christenen mogen zich beheersen met telkens netjes één mannetje en één vrouwtje en Christenen bidden in alle richtingen want GOD is overal.
Christenen bidden niet naar heilige steden, stenen of andere afgoden.
4- Moslims doen ieder jaar vasten (ramadan) waarbij ze vóór zonsopgang, en bij zonsondergang niets eten en zich daarna helemaal volproppen met eten.
Hoe hypocriet kun je eigenlijk zijn?
5- Mijn kerk zit elke zondag bomvol, ’s morgens iets voller dan ’s avonds.
Op 3 maart 2012 @ 00:26 schreef Ben
Hi Rob, helder mbt islam.
Daarnaast: welke kerk is dat en wat doet men er tegen de islamisering?
Shabbath shalom,
Ben
Op 3 maart 2012 @ 01:10 schreef Rob
Hoi Ben,
Mijn kerk is de HHK (Hersteld Hervormde Kerk) en tot mijn spijt moet ik zeggen dat ze redelijk lijdelijk zijn wat de islam betreft, maar ook andere zaken
Wel zijn ze bijzonder actief onder elkaar. Gemeentevorming zeg maar.
Ik heb wel eens een uitgebreid verslag gemaakt van de islam in de hoop dat iemand het onderwerp zou gaan behandelen op de jongerenverenigingen maar helaas dus niet.
Zelf heb ik jammer genoeg niet de capaciteiten om in het openbaar te spreken.
Sheh-Hashem Yivarech Otcha,
Rob
Op 3 maart 2012 @ 01:45 schreef Ben
Ok Rob, vraag es of ik een gemeenteavond over dit onderwerp mag komen doen.
Zie verder de leugenverklaring , die door alle kerken is getekend en/of ondersteund via RvK, VPE,EA,COGG en CIO, ook dus door HHK via CIO.
http://tora-yeshua.nl/2011/02/leugenverklaring-weer-actief-religieuze-multicul-roep-uw-kerkeraad-ter-verantwoording/
Wellicht kun je daar ook de kerkeraad is over vragen, ik heb jullie kerkelijke hoofdkantoor er inmiddels diverse keren op gewezen, maar men doet er niets aan.
shalom,
Ben
Op 1 maart 2012 @ 23:43 schreef maria
wat soort ontwikkeling heeft de islam of culturele verrijking hier in Europa bijgedragen? NUL, EIGENLIJK WIJ ZIJN MET DE ISLAM TERUG IN DE MIDDELEEUW BELANDT.
Op 2 maart 2012 @ 07:55 schreef Ben
Hi Maria, inderdaad en dat dankzij alle politiek correcte geestelijk en politiek leiders van de laatste decennia en de stilzwijgende meerderheid van mensen, die als hoofddoel van leven hun eigen belangen dienen.
Dus heel goed, dat je ziet, hoe de islamisering oprukt, help ons met de ontmaskering van de islam en de groei van Tora-Yeshua gemeentes, zodat mensen zien, dat er een geweldig Alternatief is
Shalom, zie onze samenkomsten op http://tora-yeshua.nl/samenkomsten/
Ben
Op 2 maart 2012 @ 22:28 schreef Rob
Hoi Ben,
Er is één probleem met je verzoek om moskeën te benaderen met een protestbrief.
Iran is sjitisch. De sjieten en de soennieten kunnen elkaar niet zien of luchten. De meerderheid van de moskeeën in Nederland zijn soennietisch getint en hun zal het worst wezen wat hun aartsvijanden in Irak doen met een Christelijke voorganger.
Verder is het natuurlijk weer een goede actie………
Hartelijke groet en GODS rijke zegen toegewenst,
Rob
Op 3 maart 2012 @ 00:32 schreef Ben
Hi Rob, dank voor je reactie.
Zie mbt. sjiieten mijn antwoord aan Nouredine, die ook over sjieten begint als geen echte moslims. NB: ze lezen dezelfde koran, zelfde Mohammed, zelfde ahadith, het verwijt blijft dus staan, dat ze daar een onschuldig mens vermoorden met het ophangen van Yousef, gelegitimeerd door de koran!
Hetzelfde geldt voor Asia Bibi in Pakistan en vele andere christenen in allerlei islamlanden.
Het is dus een nep-excuus, waar ik ze nog niet mee heb horen komen, hoeven we ook niet voor ze te bedenken.
Shabbath shalom,
Ben
PS: doe je mee met de aktie en zo ja, laat je nog even horen of er reacties zijn uit de moskeeen in je regio of woonplaats?
Op 3 maart 2012 @ 00:59 schreef Rob
Hoi Ben,
In mijn woonplaats zijn gelukkig geen afgodentempels (moskeeën).
Ik heb overigens de internetpetitie ondertekend:
http://www.redyousef.nu/nl/teken-de-petitie
Nogmaals hartelijke groet en GODS zegen toegewenst,
Rob
Op 3 maart 2012 @ 01:40 schreef Ben
Hi Rob, check de regio, er zijn ca. 600 moskeeen in Nederland, zie http://www.moskeewijzer.nl en/of google op je woonplaats + moskee of op nabijgelegen plaatsen.
Shalom,
Ben
Op 6 maart 2012 @ 02:17 schreef Rob
Hoi Ben,
Ik heb niet de takt om met moslims om te gaan. Ik ben altijd recht voor de raap. Mohammed was een bloeddorstige oversekste schurk 1e klas. Als ik met moslims in contact kom loop ik gevaar.
Een aantal jaren geleden werd ik door een moslim die mij sympathiek vond (ik had hem financieel uitgeholpen) gewaarschuwd dat ik risico liep om neergestoken te worden. De enige aanleiding hiertoe was dat ik tegen moslims gezegd had dat ik wel respect voor hun had maar niet voor hun geloof.
Als iemand dat tegen mij zou zeggen dan zou ik dat niet leuk vinden maar het zou dan niet in me opkomen om zo iemand neer te steken.
Christenen mogen/moeten hun vijanden lief hebben maar bij moslims mag je opponenten met grof geweld bestrijden.
De islam is een primitieve verachtelijke en duivelse religie.
Ik heb respect en bewondering voor wat jij doet op een tactische manier, maar ik kan beter bij moslims uit de buurt blijven.
Om op bovenstaande reactie terug te komen waarin je onder andere zegt dat mijn kerk een leugenverklaring ondertekent:
Ik ben een bekeerde roomskatholiek die lid van deze kerk geworden en tot de ontdekking gekomen is dat mijn kerk wat dit soort zaken betreft geen echt strijdbare gemeente is.
Ons kerkgenootschap heeft de leugenverklaring dan ook niet rechtstreeks ondertekend maar via een stichting(CIO) waarvan ze lid zijn en waarmee ze waarschijnlijk slechts voor een klein gedeelte op één lijn zitten aangezien de PKN-kerk ook verbonden is aan deze club.
Ik zou heel graag zien dat jij tijdens een gemeente-avond over de islam gaat spreken maar ik weet niet bij wie ik dit moet aankaarten. Ik probeer erachter te komen en als het me lukt dan mail ik je wel.
Sheh-Hashem Yivarech Otcha,
Rob
Op 6 maart 2012 @ 08:00 schreef Ben
Hi Rob, dank voor je waardering, hallelu-Yah.
Mbt. de leugenverklaring: dat is ook precies wat ik zeg: nagenoeg alle kerken steunen die verklaring, rechtstreeks of via een koepel, zoals RvK, VPE,EA, COGG en ingeval van HHK via CIO
Verder doet de HHK niets met de Tora, net als alle andere kerken en spreekt men zich niet uit tegen de islam als afgodsdienst en wereldvredebedreiging.
Vanuit de RK kerk ga je er wel op vooruit, geestelijk gezien, maar op genoemde punten kom je met hen niet verder.
Ik kom evengoed graag een keer spreken, ik hoor het wel, of men er ruimdenkend genoeg voor is ter plekke.
En uiteraard ben jij hartelijk welkom in onze samenkomsten, zie http://tora-yeshua.nl/samenkomsten/
Shalom,
Ben
Op 28 december 2012 @ 12:00 schreef mozes, jesus, mohammed
Ik denk dat het tijd is dat jullie joden wakker worden, er zijn al tientallen eeuwen dat God heeft twee andere oprechte profeten op arde gebracht. Zoals bekend jullie zijn de meeste arrogante en ondankbare volk van de hele wereld. Deze arrogantie van jullie heeft geleid tot het vervloeken van jullie door God. Jullie zijn net als duivel arrogant en eigenwijze. Tijd om dit toe te geven.
Op 28 december 2012 @ 12:07 schreef Ben
Dag moslimmedemens,
Mozes spreekt van “een profeet gelijk mij uit het volk Israel”. Dat geldt alleen voor Yeshua (Jezus) en niet voor Mohammed.
Behalve dus dat je je zeer vergist, scheld je Joden nog uit ook, het is weer duidelijk.
Vergelijk Yeshua en Mohammed es, misschien gaat er dan een lampje branden.
Yeshua is de zichtbare verschijning van JHWH als mens, rechtvaardig, liefdevol en genadig, die voor ons de doodstraf draagt.
Mohammed is een struikrover, moordenaar, polygamist, pedofiel, die de weg wijst naar een afgod, de koranAllah.
Het is maar net wie je volgen wilt.
Shalom, alleen te vinden in Yeshua, lees http://tora-yeshua.nl/hoe-leer-je-de-enige-ware-god-kennen/
Ben Kok (joods-chr pastor)